Holland Kadett B Club Forum
04 Juni 2026, 14:50:56 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Gezocht: voorscherm links, en misschien wat tips  (gelezen 7725 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
lauraubachs
Gast
« Gepost op: 18 September 2012, 19:23:41 »

Hallo,

Mijn kadettje is vandaag naar de APK gegaan. Er moet naar de remmen gekeken worden en er zit een gat in mijn carrosserie in de wielkas die de garage te groot vindt. Remmen laat ik bij de garage doen.

Nu nog het gat. Het zit in de wielkas van het linker voorwiel. Achterin, vlak bij de linkerdeur. Ik was sowieso al van plan het voorscherm links te vervangen omdat daar nogal wat roest in zit. Maar eigenlijk wilde ik dat deze winter op mijn gemak doen. Nu lijkt het erop dat het snel moet gebeuren vanwege de APK. Als ik een nieuw voorscherm zou plaatsen, is dan het gat opgelost? Ik weet niet precies welke onderdelen van de carrosserie waar aan elkaar zitten, en of de plek waar het gat zit wel aan het voorscherm vastzit...

Wie heeft een voorscherm liggen voor mijn B Kadett coupe uit '73? Liefst niet al te ver van Rotterdam...
Er moet natuurlijk gelast worden. Dat kan ik niet zelf. Heeft er iemand tips waar ik dat goed kan laten doen in de buurt van Rotterdam?

Bedankt!
Laura
Max
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 18 September 2012, 19:36:17 »

Hey Laura.

Ik ben zelf inmiddels naar delft verhuisd, maar mijn dett staat nog in rotterdam. Rij anders een keertje langs en dan kijken we er samen even naar! Laat maar wat horen!

Max
lauraubachs
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 19 September 2012, 07:23:16 »

Hoi Max,

Bedankt voor je reactie. Waar wil je afspreken? Rotterdam of Delft? Ik woon in Rotterdam, werk een paar dagen in de week in Delft. Dus laat maar weten!

Ik heb ook nog een fotootje toegevoegd. Zegt misschien niet heel veel, alleen dat het een flink gat is. Het zit op een hele moeilijke plek, helemaal achter, bovenin de wielkas, het voorscherm moet er echt af om erbij te kunnen...

Groetjes,
Laura
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 19 September 2012, 12:05:32 »

Dit is inderdaad een bekent stukje....
Dit zit boven aan de A-stijl.
Waarschijnlijk, om er goed bij te kunnen, is het verstandig om inderdaad het voorscherm los te halen.
En als het een beetje meezit kunnen ze er nog wel een stukje plaatwerk in lassen.

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
lauraubachs
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 20 September 2012, 22:10:58 »

Bedankt voor jullie reacties. Max, ik neem morgen contact met je op.

Maar niemand die een voorscherm in de aanbieding heeft? Ik heb contact gehad met Stijn van Stinos, wel vaker dingen bij hem gekocht. Maar voor een voorscherm vraagt hij €150-250 euro. Is dat een normale prijs? Als ik zie wat ander plaatwerk kost lijkt me dat best veel...
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 21 September 2012, 07:06:51 »

Voorschermen voor een kadettje zijn inderdaad vrij prijzig.
Als het ongebruikte imitatieschermen betreft dan kan de prijs inderdaad tussen de 150,- en 200,- liggen.

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...

wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 21 September 2012, 07:14:16 »

Hoi Laura,
Ik weet waarschijnlijk iemand die misschien nog een linker scherm heeft liggen.
Dat is in Roelofarendsveen (vlak bij Leiden)

Stuur mij even per PB je gegevens toe (telefoonnummer e.d.)
Dan zal ik begin volgende week (ik moet de gegevens nog ff opzoeken) zijn gegevens per PB naar jou sturen dan kunnen jullie zelf even contact met elkaar opnemen om eventueel het een en ander af te spreken. Hij kan je wellicht ook verder helpen om de kadett te lassen (hij heeft ook mijn hele carrosserie gelast)

Groet,
Wouter

cock
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 19 November 2012, 23:26:53 »

Hallo,

Mijn kadettje is vandaag naar de APK gegaan. Er moet naar de remmen gekeken worden en er zit een gat in mijn carrosserie in de wielkas die de garage te groot vindt. Remmen laat ik bij de garage doen.

Nu nog het gat. Het zit in de wielkas van het linker voorwiel. Achterin, vlak bij de linkerdeur. Ik was sowieso al van plan het voorscherm links te vervangen omdat daar nogal wat roest in zit. Maar eigenlijk wilde ik dat deze winter op mijn gemak doen. Nu lijkt het erop dat het snel moet gebeuren vanwege de APK. Als ik een nieuw voorscherm zou plaatsen, is dan het gat opgelost? Ik weet niet precies welke onderdelen van de carrosserie waar aan elkaar zitten, en of de plek waar het gat zit wel aan het voorscherm vastzit...

Wie heeft een voorscherm liggen voor mijn B Kadett coupe uit '73? Liefst niet al te ver van Rotterdam...
Er moet natuurlijk gelast worden. Dat kan ik niet zelf. Heeft er iemand tips waar ik dat goed kan laten doen in de buurt van Rotterdam?

Bedankt!
Laura
Hallo.

Ik heb nog een nw imitatie voorscherm liggen en kan het laswerk ook verzorgen. Zit al 40 jaar in de autoschade dus geen probleem. Ik zit in Vlaardingen.

Gr Cock  06 55331199

Ps. mijn B coupe staat vrijwel spuitklaar. Kan je meteen zien hoe ik restaureer.
lauraubachs
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 20 November 2012, 00:08:40 »

Hey Cock,

Het is ondertussen allemaal geregeld, maar ik zal t onthouden voor een volgende keer! Vlaardingen is lekker dichtbij!

Groet,
Laura
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: