|
wienf390
|
 |
« Gepost op: 05 Juni 2013, 18:28:02 » |
|
Hallo Allemaal,
Mijn Delco dynamo heeft het begeven, rode lampje brandt. Heb de dynamo onder de auto gehaald en gekeken of ik koolborstels en regelaar kan vervangen.Maar deze zit binnen in de behuizing en krijg de twee helften niet van elkaar, denk zelf dat de poelie eraf moet, maar deze zit muurvast. Wie weet hoe of wat.
Misschien is er iemand die nog een dynamo over heeft ,die ik kan overnemen.Een bosch dynamo mag ook , ik neem aan dat deze ook past.
Bedankt vast voor jullie reacties.
Groeten Fred Uut Huuessen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
doorwerth
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 05 Juni 2013, 19:01:09 » |
|
Anders de dinamo naar GeeWee in Oosterbeek brengen. Zitten op de stynweg onder de flat. Doen voor mij ook altijd de startmotoren en dynamo`s.
Geen flashy zaak maar vakmensen.
|
|
|
|
|
|
kadett b1 1967 1.2s , 5.4ltr V8 chevrolet impala 1962
"Aerodynamics are for people who can't build powerful engines"
|
|
|
|
Jeroenvans
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 05 Juni 2013, 19:43:35 » |
|
is idd een goede zaak. komen altijd met de beste en goedkoopste oplossing.
|
|
|
|
|
|
Kadett B L "super" 1968 LPG
|
|
|
|
wienf390
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 06 Juni 2013, 19:27:41 » |
|
Bedankt voor het advies om naar Geewee te gaan, vandaag geweest en prima geholpen. Alleen is gebleken dat de stator ( het omwikkeld gedeelte ) kapot was.Ik kan 2 dingen doen een oude eventuele kapotte dynamo ( wie heeft er nog een liggen) laten reviseren, mag ook een 45 amp. zijn of een nieuwe bestellen bij mister auto,s voor 80,00 euro.
Heeft iemand ervaring met deze dynamo,s?
Mocht er iemand zijn die een goede of kapotte dynamo overheeft hoor ik dit graag.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Olaf
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 06 Juni 2013, 20:48:35 » |
|
Hoi Fred, Ik heb nog wel enkele Delco dynamo's liggen, de staat ervan weet ik zo niet. Als je met de kadett komt kunnen we er zo eentje ter plekke inbouwen en dan weten we meteen of ie goed is.  Ik woon in de Hof van Twente, ongeveer 65 km van Huuessen. Groeten Olaf
|
|
|
|
|
|
Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie) Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1) Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
|
|
|
|
Jeroenvans
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 06 Juni 2013, 21:14:42 » |
|
als je dan iets anders nodig hebt zou ik voor een bosch gaan. daarvan zijn de koolborstels en spanningsregelaar echt in heel veel auto's gebruikt en erg goed leverbaar.
|
|
|
|
|
|
Kadett B L "super" 1968 LPG
|
|
|
|
wienf390
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 09 Juni 2013, 21:21:32 » |
|
Hallo Allemaal,
Olaf, helaas lukt het niet om met de kadett tekomen, omdat dit zonder dynamo niet gaat, trouwens de dynamo ligt uit elkaar.
Zelf denk ik om een Valeo dynamo nieuw te kopen, maar de aansluiting van het stekkertje bevat 2 schuifjes 1 voor het dynamolampje en 1 voor de accu. Mijn vraag is hoe moet ik dit aanpassen om alles naar behoren te laten functioneren en is dit ook bij een bosch dynamo hetzelfde.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
buzz_4stroke
Gast
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 09 Juni 2013, 22:56:50 » |
|
Eehhhm niet onbelangrijk (zie aangeven in de eerste post), was rood niet de oliedruk en oranje de laadspanning)??
gr Chris
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
doorwerth
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 10 Juni 2013, 17:31:12 » |
|
Bij mij in ieder geval niet. Rood laadspanning en oranje oliedruk
|
|
|
|
|
|
kadett b1 1967 1.2s , 5.4ltr V8 chevrolet impala 1962
"Aerodynamics are for people who can't build powerful engines"
|
|
|
|
wienf390
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 12 Juni 2013, 21:21:26 » |
|
He He eindelijk zit de dynamo erin en hij WERKT!!!!!,heeft wel wat moeite gekost.Zal even beschrijven hoe ik hem aangesloten heb.Teneerste de twee rode draden ( die van de startmotor en die samen met de zwarte op stekker zat op b plus gezet, de zwarte op L dynamolampje. Maar nu kwam het probleem geen aansluiting voor de aardedeaad, dus ook geen stroom naar accu, omdat de dynamo in de rubbers hangt is de enige aarde via dat draadje.Door de spanner kontakt met het blok te laten maken heb ik een aarde brug gemaakt en kijk het werkt.
Moest wel mijn oude dynamo inleveren en voor 94,00 euro een nieuwe gekregen, leek mij een prima deal.
Bedankt voor de reacties en meedenken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
buzz_4stroke
Gast
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 13 Juni 2013, 18:32:39 » |
|
Fred,
Fijn dat alles opgelost is. Veel plezier met je nieuwe dynamo! De verwarring met de kleuren is ook opgelost, even het WHB erbij gepakt en daar stonden de lampjes als aangegeven door "doorwerth" inderdaad in, waarschijnlijk is Beun de Haas is mijn dett aan de slag geweest, kleuren zijn nu weer goed.
gr Chris
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
wienf390
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 13 Juni 2013, 21:11:19 » |
|
Chris,
Mooi dat een zoektocht naar een onderdeel ook deze verwisseling boven water haalt en oplost.
Groeten Fred Uut Huuessen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|