|
Dettska
Gast
|
 |
« Gepost op: 26 September 2014, 15:53:09 » |
|
Goedemiddag , Mik hier , sinds een aantal maanden in het bezit van 2 Dettski's om er 1 van t e maken, lukt aardig. Leuk project, de oranje kadett heeft 8 a 10 jaar in een schuur gestaan en is op 3 plekken na keihard en helemaal geTect aan de binnenzijde. Motor doet t niet maar heb er andere bij gekregen , dus mijn winter is zal Duits zijn denk ik  Maar ik heb nu het meest irritante klusje , denk ik , van de Kadett te pakken..de portieren loskrijgen van het roestige Duitse Lijfje. Aargh , liters wd 40 , krom geslagen deurpin verwijderaars, verbrande klauwen , ..the works..grr Kan iemand mij in een soort van foto roman het onlosmakelijke liefdesverhaal van de Pin ende Scharnier ontrafelen. Hier een paar foto's van mijn 2e liefde https://www.flickr.com/photos/illiqual/15356959891Goeie grt Mik
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Olaf
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 26 September 2014, 16:09:05 » |
|
liters wd 40 , krom geslagen deurpin verwijderaars, verbrande klauwen , ..the works..grr
Hoi Mik, Je omschrijft wat je al gedaan hebt en zo doe ik het ook altijd. Verder zou ik niet weten hoe je het anders zou moeten doen. De WD40 moet je gewoon een week laten intrekken en dan nog eens proberen. En dan met een pen trekker. Sterkte! Groeten Olaf
|
|
|
|
|
|
Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie) Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1) Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
|
|
|
|
Dettska
Gast
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 27 September 2014, 11:09:00 » |
|
ok, ..ik heb het gevoel dat ze met geen mogelijkheid loskomen.. Ik heb nu zo'n deurpin verwijdereraar van Midlock. maar no go what so ever.. Grr die zijkappen moeten eraf! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Geert Jan
Jr. Member

Kadett B 1974 in restauratie
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 02 December 2014, 10:57:54 » |
|
Dag Mik,
Goh, ik zit met precies hetzelfde probleem. Heb je inmiddels misschien de gouden tip gevonden?
Hartelijke groet, Geert Jan
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jinx
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 02 December 2014, 19:16:56 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Automatic-freak
Gast
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 02 December 2014, 22:43:58 » |
|
Ik heb ze al eens los gekregen door bij een schadehersteller gebruik te maken van een inductie-apparaat; hiermee kun je gericht op een kleine plek veel warmte inbrengen en daardoor is hij vaak eenvoudiger los te slaan met de deurpin-verwijderaar van Midlock.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
reusjep
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 03 December 2014, 09:47:37 » |
|
Let er ook op dat je de juiste slagpen gebruikt bij het Midlock-gereedschap. De busjes die je er op draait kunnen te klein zijn en daarmee iets in de scharnierpen vallen waardoor je er nooit beweging in krijgt. Als het echt niet lukt kun je de slijptol in het scharnier zetten en de boel inslijpen. Daarna las je de ogen dicht en doe je er een lange M8 bout door.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
thekleine
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 28 Februari 2015, 18:54:01 » |
|
Hallo, mijn bovenste ophanging kon ik er uit tikken met zo'n tool. kostte 6 euro en heb zelf een pijp gemaakt waarop ik sla..(zo'n pijp kostte 22 euro in de winkel, een oud ijzer pijp kostte niks) op de onderste foto zie je de tool nog in het schanier zitten Ik kreeg van die duitser van wie ik hem gekocht heb 2 voor de prijs van 1 (denk een foutje?) maar dat kwam mooi uit want ik heb er 1 kapot geslagen toen ik de onderste pen er uit wilde slaan.. Ik heb mijn onderste ophanging moeten open slijpen, zo veel mogelijk mijn deur schanier proberen niet in te slijpen, dat zit immers niet vast. alleen onder en boven, daarna een beetje open wrikken. en ik tikte hem er uit. dan weer iets dicht tikken en weer aan elkaar lassen.  
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
roestkadett
Gast
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 28 Februari 2015, 20:34:12 » |
|
neem de volgende keer een 0.8 doorslijpschijfje.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
thekleine
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 03 Maart 2015, 11:56:58 » |
|
Niet over nagedacht dit schijfje zat er op en heb gewoon gepakt wat ik voorhanden had. dicht gelast zie je niks meer van.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Geert Jan
Jr. Member

Kadett B 1974 in restauratie
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 11 Maart 2015, 09:14:46 » |
|
Wauw... die ellendige scharnieren (en de winter) hebben m'n kadett-project een flinke tijd stil laten liggen, maar er is beweging in gekomen, jeuj!
Afgelopen weekend eindelijk de portieren eruit gekregen. Hoe? Een combinatie van subtiliteit en hard rammen :-)
Eerst heb ik zelf een pentrekker gemaakt uit een combinatie van de recepten op dit forum. M5 draadeind, een M8 koppelmoer, 4 M5 ringen, 2 rond afgeslepen M5 moertjes als drukstuk (slijptol in de bankschroef en het wordt prachtig rond!) en een M5 moertje om de boel op spanning te zetten. Het principe bleek te werken, maar nadat de scharnierpen ongeveer een halve mm had bewogen draaide het schroefdraad op het draadeind dol. Of aan de binnenkant van om het even welk moertje. Te veel kracht dus voor slap spul van de Praxis (yeah, I know, maar die zit vlakbij m'n werkplaats).
De oplossing lag uiteindelijk in het combineren van deze pentrekker met een zelfgefabriceerde slagbeugel (een staaf 12x12 massief staal met een inkepingkje erin voor het draadeind) en diverse gereedschappen die eigenlijk voor heel andere doelen bedoeld waren. Die laatsten (staalpriemen, steenbeitels, etc..) waren nodig om van buiten de auto te kunnen slaan. Denk dat er wel een deukje bijgekomen is in m'n dorpel, maar die rotportieren zijn er eindelijk uit!
Andere dingen die geholpen kunnen hebben, maar waarvan het bewijs niet onomstotelijk is: warmstoken, op spanning zetten, 2 bussen WD40, vloeken vanuit je tenen.
Kortom: mocht je, net als ik, op een punt zitten dat je denkt "die krengen gaan er noooooooit uit!!", dan vertel ik je nu: Het kan! Echt! ;-) Ik ben zoooo'n blije baby nu! De A-stijlen zien er weliswaar ietwat dubieus uit, maar verder valt het enorm mee onder de voorschermen. Er kan in ieder geval weer verder gewerkt worden! Misschien zo langzamerhand dan toch eens een draadje gaan aanmaken in het 'projecten'-gedeelte...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Olaf
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 11 Maart 2015, 09:55:59 » |
|
Hoi Geertjan, Goed om te horen dat het is gelukt.  De aanhouder wint. Succes met de rest van je project. Groeten Olaf
|
|
|
|
|
|
Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie) Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1) Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
|
|
|
|
thekleine
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 12 Maart 2015, 23:32:11 » |
|
Ik kan je verzekeren dat vloeken vanuit je tenen zeker helpt!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|