Holland Kadett B Club Forum
21 April 2026, 00:05:33 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Startmotor  (gelezen 8545 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Marcohijkoop
Gast
« Gepost op: 05 Juni 2009, 13:40:00 »

Hallo

ik heb een kadett uit 68 met een 12s c kadett blok. ik had de accu vervangen en de draaden niet goed opgeborgen, met het gevolg dat ze tegen de uitlaat gesmolten waren. toen viel mijn motor uit onder het rijden ook mijn verlichting was uit nergens geen stroom maar geen zekering kapot, draden aan elkaar gezet en het liep weer, het waren de kabels naar de startmotor, maar die dikke rode draad ging los toen ik het wilde vervangen en nu weet ik niet waar hij van af kwam en kan nergens zien waar hij hoort, terwijl mijn motor nu wel zonder die draad loopt, niet perfect een beetje stotterent als ik die kabel op de + van de accu houd loopt hij beter, heeft soms iemand een schema of een foto van een startmotor ik heb nu 1 kabel over en weet niet waar hij hoort!
Paul
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 02 Januari 2009, 10:07:00 »

Hier http://home.wxs.nl/~mepro/wire/ staat een schema. Is wel van een B1 maar dat gedeelte is volgens mij wel hetzelfde. 1 hele dikke rooie loopt rechstreeks van de accu naar startmotor, 1 zwarte is de schakeldraad voor de startmotor en de andere rode loopt van de startmoter (zelfde aansluiting als dikke rode) naar de + uitgang van de dynamo.
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 05 Juni 2009, 13:40:00 »

Schema

de startmotor

en de bedrading

-Heel dik rood naar accu+
-2x dik rood: 1x naar zekeringblok (zekering 4 of 5 dacht ik).
De andere dik rood (met oog) gaat naar de dynamo (B+), samen met de lichtblauw-witte (dynamo D+/61), die in de andere richting naar het laadstroomcontrolelampje gaat.
Verder in de kabelboom rood/zwart op 50 (die gaat naar het contactslot) en zwart op 15 (die gaat als schakelplus naar de bobine op 15)

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: