Holland Kadett B Club Forum
22 April 2026, 02:27:39 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Startproblemen  (gelezen 7686 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
VEGTH914
Gast
« Gepost op: 22 November 2008, 09:22:00 »

Heey mensen,

Ik ben net nieuw op dit forum en heb 1 week geleden een opel B kadett LS Fastback 5 deurs gekocht.

Nu heb ik een probleempje.
Als ik de auto wil starten dan weigert de motor. Hij draait wel 1 a 2 keer rond maar dan is het gebeurd.
Nu dacht ik zelf dat het aan de accu lag en heb meteen een nieuwe gekocht. Deze zit er nu in en de auto blijft de problemen houden.
Er zit wel stroom op want de lampen en radio doen het allemaal wel.
Als de auto 1 dag stil staat dan doet de motor het wel in 1 keer. Ik rijd er dan bijvoorbeeld een half uur in en zet de motor dan af. Als ik hem dan weer probeer te starten heb ik weer het probleem.

Komt iemand dit probleem bekend voor??? Ik heb namelijk het gevoel dat ik dit bij het elektrische gedeelte moet zoeken maar weet niet waar...

Alvast bedankt.

Gr. Harry van der Vegt
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 05 November 2008, 19:19:00 »

Hallo, welkom hier. Ook uit Enschede; soms is de wereld erg klein:{blink}
Je vraag is me niet helemaal duidelijk.

Als ik de auto wil starten dan weigert de motor. Hij draait wel 1 a 2 keer rond maar dan is het gebeurd""

Draait de startmotor 1 à 2x rond en stopt hij er dan mee, of bedoel je dat de startmotor het wel doet, maar de motor niet aanslaat.

Als de accu goed is maar de startmotor het niet/slecht doet, denk ik aan een bedradingsprobleem bij motor/accu/startmotor.
Als de motor slecht of niet aanslaat, denk ik het eerste aan de ontsteking.

Hier ook nog iets over startproblemen:
http://oldtimerforum.opelteameefde.com/viewtopic.php?t=5163

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 05 November 2008, 21:25:00 »

Harry,

Je startprobleem kan ook in de startmotor zitten, haal hem eens uit de wagen en maak het ronde gedeelte(ben de naam even kwijt) waar de koolborstels zitten eens goed schoon, vooral de gleuven.
Controleer of er geen speling zit in de lagers en maak alle bedrading blank voor een goed contact, Vergeet vooral de bendix niet ,weet niet of deze bij kadett uitelkaar gehaald kan worden.Als de auto een halfuur goed loopt dan lijkt het me sterk dat het in
de onsteking zit, maar om dingen uit te sluiten kun je natuurlijk eerst kontaktpunten evt, kondesator vervangen en afstellen natuurlijk.Dat met die startmotor heb ik vroeger wel eens vaker bij de handgehad en niemand dacht daar in eerste instantie aan. Succes ermeer,horen wel of het lukt.

Groeten Fred.
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 05 November 2008, 21:40:00 »

"Als de auto een halfuur goed loopt dan lijkt het me sterk dat het in de ontsteking zit"

Bij mij was dat toch wel het geval.
Koud starten ging redelijk goed; het rijden ging ook wel (ik was niet beter gewend).
Maar o wee als je hem na een korte rit uitzette (of hij je afsloeg); je startte de accu er op leeg.
Na de vervanging van kap, rotor, puntjes en condensator was het dan weer een tijdje goed, maar na een geringe inbranding van de puntjes verslechterde het dan weer.
In de tijd dat ik met een contactpunten-ontsteking te doen had in m'n Coupé, was deze extreem gevoelig voor de conditie van dit samenspel van kap, rotor, puntjes en condensator; ik had altijd van al deze delen reserves in de auto liggen.

p.s.: jij bedoelt de collector denk ik.

wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 05 November 2008, 22:04:00 »

Gert,
Ja de collector zo heet dat ding,Harry kan het beste eerst naar de onsteking kijken om dit uit te sluiten. Als dan probleem zich nog voordoet dan zal het toch aan de startmotor kunnen liggen bijv. een vervulde collector en/of versleten koolborstels of teveel speling op het lager. Misschien is het vergezocht maar heb het toch eens meegemaakt.
Hopelijk vind Harry het probleem snel ,hoe dan ook.

Groeten Fred
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 05 November 2008, 22:23:00 »

Ja, want uit zijn omschrijving van de problemen valt niet helemaal op te maken of de motor slecht start of dat de startmotor slecht ronddraait.

Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 20 November 2008, 16:47:00 »

FIJN DAT JE ANDEREN ZO KUNT HELPEN:[reallymad]

Giovanni
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 22 November 2008, 09:22:00 »

Altijd fijn als ze dan ook terug reageren met de oplossing ja.. Zo heeft een ander er ook nog iets aan he? Droevig
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: