Holland Kadett B Club Forum
25 Augustus 2026, 12:27:26 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: motor eruit tillen  (gelezen 17850 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Max
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: 23 Juni 2010, 17:25:20 »

schijnbaar moet het dus kunnen om de as met blok erop onder de auto vandaan te toveren.. dat is wat we nu dus aan het doen zijn.. en we zijn er dus bijna, maar nog niet helemaal   Rollende ogen
Jinx
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #16 Gepost op: 23 Juni 2010, 18:00:04 »

Nou hebben we vandag met zn tweeen evenm lopen klussen.. De as is los, maar nu zit de stuurstang opstandig te doen.. hij lijkt te blijven hangen achter de motorsteun met een soort flens naar  wat lijkt op een kruiskoppeling.. iemand een suggestie?

Max

als je onderstaande flens bedoelt. Als je de bout aan de bovenkant er volledig uit neemt (die door die spanring zit, links op de fotos). Dan kan je de stuurstang uit deze flens halen.

Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #17 Gepost op: 23 Juni 2010, 18:23:12 »

Dan kun je de stuurstang binnen in de auto losmaken en een beetje omhoog trekken (pas op de palletjes van de richtingaanwijzer, trek je te hard, dan kun je deze vernielen.
Beter is (heb ik gehoord) het stuurhuis van het aslichaam los te nemen (2 klembeugels=4 boutjes).
Dit geeft voldoende speling om de stuurstang uit het stuurhuis te nemen.

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
kadett-doc
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: 23 Juni 2010, 18:47:48 »

gewoon weg iemand erbij vragen die het weet voordat er nog ongelukken gebeuren Knipoog
Max
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: 23 Juni 2010, 20:31:18 »

ik had die spanring gezien, dus dat aan  we vrijdag maar eens even proberen dan.. alvast bedankt jongens!
cluseau
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: 26 Juli 2010, 19:03:59 »

Wat moeilijk allemaal, ik heb de motorsteunbouten er gewoon uitgehaald door een krik onder de moetor te zetten en tegelijk aan de bouten voelen of ze vrijkomen. Het meest lastige is de bout van de bak net achter de ontsteking. Door de rembekrachtiger kom je daar heel lastig bij. Ik heb een platte ringsleutel onder een hoek van zo'n 15 graden gebogen waardoor het een stuk makkelijker ging. (achteraf de sleutel labelen met kadett bak  Grijns) Als hij rondom los is til je hem met z'n tweeen zo uit. Neem een 4x7 balkje iets langer dan de auto breed is. Leg deze over de spatboarden en bind de motor daar aan vast.

Frans.
Max
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: 27 Juli 2010, 16:10:34 »

Hij is er uiteindelijk op buitengewoon onorthodoxe wijze uitgekomen! Nogmaal bedankt voor alle hulp!
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: