Holland Kadett B Club Forum
19 April 2026, 21:30:27 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Verkeerde Getrag :(  (gelezen 8784 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Max
Gast
« Gepost op: 25 September 2010, 11:05:31 »

Dag jongens en meisjes.

Ik heb vandaag weer wat onderdelen voor mijn auto geregeld, en wat geleerd. Er zijn twee verschillende getrag 240 bakken. De een heeft de vorm voor de startmotor links en de ander rechts. De een is voor de CIH, de ander voor de OHC (en dus ook mijn c20xe project). Ik kwam dus daarnet tot de conclusie dat ik een CIH getrag heb  Huilen.

Dit is meer ter informatie voor de mensen die het (nog) niet weten (zoals ik tot vanmorgen). Als er nog iemand een OHC getrag 240 weet hou ik me aanbevolen. Tegelijkertijd mag men me aanschieten voor een CIH bak dus..

Max
kadett-doc
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 25 September 2010, 16:51:36 »

Dag jongens en meisjes.

Ik heb vandaag weer wat onderdelen voor mijn auto geregeld, en wat geleerd. Er zijn twee verschillende getrag 240 bakken. De een heeft de vorm voor de startmotor links en de ander rechts. De een is voor de CIH, de ander voor de OHC (en dus ook mijn c20xe project). Ik kwam dus daarnet tot de conclusie dat ik een CIH getrag heb  Huilen.

Dit is meer ter informatie voor de mensen die het (nog) niet weten (zoals ik tot vanmorgen). Als er nog iemand een OHC getrag 240 weet hou ik me aanbevolen. Tegelijkertijd mag men me aanschieten voor een CIH bak dus..

Max

dat met de gewone die zijn er nog genoeg te verkrijgen, een voor de ohc is echt zeldzaam of je moet de bak pakken van de omega, ik merk wel op dat je vlug leerd Lachen Lachen
Max
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 25 September 2010, 18:14:35 »

R25 van een Omega is inderdaad ook een optie. Enig idee of dit even "makkelijk" overschroeft op een kadett als die 240? Ik heb namelijk wel al een r25 gevonden die voor 100 euro de mijne kan zijn. Toen ik ging bellen voor een OHC getrag kwam ik prijzen tot wel 600 (!!!!) euro tegen. Helemaal van de pot geknetterd.
kwadettilac
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 25 September 2010, 21:04:55 »

Hoi Jongens en meisjes,
Ik heb mijn Getrag bak gekocht bij Susselbeek (met garantie), deze was al aangepast voor een GT.
Met een beetje passen en meten paste hij zo in mij Olympia A (1.9S) zonder te slijpen!
Alleen de baksteun iets aanpassen (laten zakken).
Ook een aandrijfas hadden ze daar, op maat laten maken en balanseren door: de aandrijfas BV in Apeldoorn.
Misschien niet de goedkoopste oplossing, maar het rijd superrrr.
Beter iets meer betalen voor iets goeds, dan voor een paar knaken gokken met kans op een hoop ellende.
Maar goed, dat is mijn mening.
Succes,
Erwin   

Auto's jonger dan de bestuurder missen karakter daarom:
Olympia A Coupé 1.9S (Origineel) BJ 1969, 204 Kosmosblau met zwart vinyldak.
Kadett-B Car-A-Van 5deurs 1.2S BJ 1968 Lago Blauw met wit dak (www.mijnalbum.nl/Album=ENVVHO3C).
Cadillac Sedan De Ville BJ 1959.
Max
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 26 September 2010, 10:12:49 »

Ik denk niet dar ze bij suselbeek een ohc getrag hebben.

Het is niet dat ik een gok heb genomen en gehoopt op het juiste.. ik heb gewoon het verkeerde gekocht door een gebrek aan kennis.
kadett-doc
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 26 September 2010, 10:18:03 »

Ik denk niet dar ze bij suselbeek een ohc getrag hebben.

Het is niet dat ik een gok heb genomen en gehoopt op het juiste.. ik heb gewoon het verkeerde gekocht door een gebrek aan kennis.

ja er staat genoeg op het forum omdat eerst eens goed door te nemen, daarbij kun je het ook vragen als het er niet instaat. wijsheid komt met de jaren en is er niet meteen aanwezig.
succes met het zoeken naar een andere bak, een tip er staat ook ergens vermeld dat er ook andere bakken op de blokken passen  Grijns Grijns
Max
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 26 September 2010, 17:39:58 »

Als ik van het verschil had geweten had ik er uiteraard naar gevraagd.

Wat betreft andere bakken.. alleen de r25 uit de omega past ook.
kadett-doc
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 26 September 2010, 18:07:58 »

Als ik van het verschil had geweten had ik er uiteraard naar gevraagd.

Wat betreft andere bakken.. alleen de r25 uit de omega past ook.

nu opzoek naar een manta 1,8s daar zit jouw bakkie erin gebouwd Knipoog
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: