Holland Kadett B Club Forum
05 Augustus 2026, 00:17:07 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Temperatuursensor  (gelezen 12998 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Gepost op: 21 Oktober 2010, 17:31:16 »

Is het zo dat de temperatuursensor van de c-kadett de meter van mijn B-tje niet uit doet slaan? (En is er wellicht een manier voor om dit wel voor elkaar te krijgen?) Want echte 'B' temperatuursensors heb ik tot dusver nog niet kunnen vinden.
Ben benieuwd, vast bedankt! Lachebek
Michielh
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 21 Oktober 2010, 17:47:59 »

Is het zo dat de temperatuursensor van de c-kadett de meter van mijn B-tje niet uit doet slaan? (En is er wellicht een manier voor om dit wel voor elkaar te krijgen?) Want echte 'B' temperatuursensors heb ik tot dusver nog niet kunnen vinden.
Ben benieuwd, vast bedankt! Lachebek

Dit is iets wat ook al een tijd in mijn hoofd dwaald, mijn idee was om een weerstand parallel te zetten aan de sensor, maar hoeveel weerstand deze dan is moet ik nog uitzoeken.
kadett-doc
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 21 Oktober 2010, 18:01:12 »

je moet echt de sensor tot bwj. '73 hebben anders wijkt ie af, en geeft die helemaal niks aan dan kan het ook in de klok liggen die is ook uitgevoerd voor die weerstand of je hebt een vele jongere erin zitten die niks aangeeft.
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 21 Oktober 2010, 18:12:14 »

Ik heb na een anderhalf uur durende 160km/u test Beschaamd  (en achteraf 7 kapotte zuigerveren ,lagerschalen diep ingesleten en geen drup olie meer) in mn kadett een blokje uit een c-kadett uit '78 gelepeld en die temperatuur sensor zit nu nog in mn huidig blok en werkt perfect, dus mijn ervaring hiermee is anders?Verbaasd

gr Paul
kadett-doc
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 21 Oktober 2010, 18:19:10 »

Paul een kadett-c heeft een andere weerstand, plaats maar een originele van de kadett-b erin en je zult het zien wat een afwijking
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 21 Oktober 2010, 19:30:41 »

de sensor van de "c" werkte goed in de c kadett alleen deze auto was zeer verrot het blok heb ik compleet overgebouwd en de temperatuurmeter gaf dezelfde waardes als met een "b" sensor Verbaasd ik heb de sensor nog in de originele kop "b" zitten en er zit een zwarte ring om, om de sensor van de "c" motor zit een witte ring (weet niet of dat iets uitmaakt) maar verder kan ik er geen verschil uit opmaken...

gr Paul
kadett-doc
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 21 Oktober 2010, 20:58:03 »

Paul, kijk gewoon naar het bwj van deze sensor,
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 22 Oktober 2010, 05:26:19 »

ga ik vanavond ff proberen of ik dat zo kan zien. volgens mij staan de waardes er ook aan de zijkant op?

gr Paul
kadett-doc
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 22 Oktober 2010, 05:46:54 »

yep Paul, alles staat op de zijkant beschreven, je kan hem er ook zo eruit draaien, maar wel een vinger op het gat houden dan kun je alles aflezen wat er op staat Knipoog
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 22 Oktober 2010, 13:17:52 »

Mijn 'oude' sensor is van VDO en laat iets zien als 6-24v, verder weinig aan te herkennen. Dit was al een vervangende die ik uit een ander blok haalde, welke in de bijbehorende auto overigens perfect functioneerde. Maar nu doen zowel de nieuwe als de oude een heel klein beetje omhoog komen, zelfs nu de afsluiting van de thermostaat goed is en ik in de radiateur toch zo'n 88 graden meet gemiddeld.

Dit is overigens in een Car-A-Van die sinds de jaren '90 heeft stilgestaan. Iemand bekend met het zwart uitslaan van de binnenkant van een koperdraadje? (Als in: Zou dat nog wel eens een negatief effect kunnen hebben?) Bij directe massa vliegt de meter omhoog; de brandstofmeter functioneert volledig en dan rest er toch weinig anders dan de kabel hopelijk?
De temperatuursensor maakt via de schroefdraad al massa dus daar kan 't 'm niet in zitten.
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 22 Oktober 2010, 14:08:10 »

Mischien de aardedraad van motorblok naar chassis goed schoonmaken?

Weet niet of het helpt, maar is altijd hoed om dit in iedergeval uit te sluiten.

Succes Fred.
doorwerth
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 22 Oktober 2010, 15:46:20 »

probeer eens de stekker(rond en wit) die achterop de tellerklok zit een beetje heen en weer te bewegen.
Dit probleem heb ik momenteel ook en als ik de stekker beweeg werkt het ineens weer even goed.
Denk dat er corrosie in de stekkercontacten zit.
Moet dit van het weekend eens gaan oplossen.

kadett b1 1967 1.2s , 5.4ltr V8 chevrolet impala 1962

"Aerodynamics are for people who can't build powerful engines"
kadett-doc
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 22 Oktober 2010, 15:55:53 »

Mijn 'oude' sensor is van VDO en laat iets zien als 6-24v, verder weinig aan te herkennen. Dit was al een vervangende die ik uit een ander blok haalde, welke in de bijbehorende auto overigens perfect functioneerde. Maar nu doen zowel de nieuwe als de oude een heel klein beetje omhoog komen, zelfs nu de afsluiting van de thermostaat goed is en ik in de radiateur toch zo'n 88 graden meet gemiddeld.

dan heeft de sensor in die auto wel goed gewerkt met de desbetreffende weestand, ik zal het steeds maar blijven herhalen dat je eentje nodig hebt die van de kadett-b is en geen andere waar je een afwijking mee krijgt, je kan zo de motor oververhit laten draaien terwijl je het niet in de gaten hebt.  Knipoog
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 22 Oktober 2010, 16:01:51 »

De auto waar ie uitkwam was een b-coupé, enige verschil is dat ie nu in een 1.1 zit, de 33 kW versie, i.p.v. een 1.2s. Met het dash uit die auto ook al geprobeerd. Dus stekker ook al losgehad. Ik ga nog eens even prutsen met de massa. Bedankt in ieder geval, ik ben een stuk wijzer! Lachebek
(Het moet dus wel haast iets anders zijn, of beide sensoren zuigen en ik heb een weerstand gemist die de coupé wel had.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: