Ik hou wel van brutale vragen hoor....
De totale kosten kunnen nogal verschillen. Dat ligt namelijk ook een beetje aan de staat van de motor zelf.
Ik laat mijn reviesie nu uitvoeren bij een bedrijf waarvan ik weet dat ze zeker niet de goedkoopste zijn, maar ze staan wel voor kwaliteit.
Toevallig ben ik afgelopen maandag even langsgeweest en heb daar een complete uitleg van ze gekregen wat ze aan het doen waren. Zeker leuk om je eigen torretje op de boorbank te zien staan... en uiteraard even mee te maken hoe de cilinders opgeboord worden.
Ook even aan de hand van de tabelen en de benodigde micromeetingen kunnen bekijken hoever alle onderdelen wel niet buien hun limiten waren.
Glijlagers waren aan een zijde volledig weg gesleten.. (blijkt te komen door het rijden met je voet op de koppling) zuigerveren en met name de olieschrapers waren volledig op (terwijl ik alles toch zelf nog een keer vervangen had ongeveer 20.000km terug).
Het zoeken naar nieuwe onderdelen in de juiste overmaat was zelf voor het revisie bedrijf al lastig daar orginele overmaat zuigers voor normale bezine niet meer te krijgen waren. Nu een setje uit engeland voor superbenzine... de uitsparing in de zuigerkop is iets anders.
En zeker de lagerschalen van 1mm overmaat waren het lastigste te verkrijgen.
Maar over de kosten... voor een totale revisie moet je uitgaan van ongeveer 3000,- excl. BTW.. dan krijg je wel een volledig samengestelde motor terug, dus starten en lopen.
Als je enkel het onderblok en de kop laat reviseren ben je ongeveer de helft kwijt....
voor dat bedrag heeft "Suselbeek in Velswijk" ook standaard gereviseerde GTblokjes te koop....
https://www.opelgtparts.com/pag/parts.html