Met het oog op de vakantie ben ik maar eens begonnen aan 'de groene', de (f) coupé die al enige tijd onder de carport ligt. Komt bij dat mijn vader zijn bus er graag wil parkeren, dus ik ben maar eens gaan kijken wat de roestgeest voor me over gelaten heeft.
Met nu nog enigszins goede hoop wil ik proberen de wagen in enigszins originele staat terug te brengen, enkel met een ander kleurtje, maar verder met een 1100 blok, bak met korte pook en het zwarte interieur dat erin zat.
Toen ik 'm kocht zat er een 1200 in, maar deze liet bij koud lopen een duidelijke tik horen die verdween als het blok warm werd, dus een ander blok lijkt me sowieso verstandiger...
Voor de duidelijkheid, dit is hoe ze er (nog steeds) bij ligt.

Eerst maar eens begonnen met het verwijderen van de oude overzetdorpel en een nog vrolijk rottende originele dorpel.

Ik wist al dat het een rotklus zou gaan worden en kan niet anders zeggen dan dat er bewijs genoeg is...

Brengt me ook al bij een eerste puntje van belang: De ijzeren strip met de gaten is volgens mij nogal van belang voor het draagwerk.
-Weet iemand of deze officieel aan de onderkant vast hoort te zitten aan de binnenkant van de dorpel?
-Heeft het - gezien de staat ervan - zin om een pittige strip metaal over de hele lengte vast te zetten er ondersteuning? (Een T-profiel zelfs wellicht?)
Nog een kleine impressie van de wielkast: