Holland Kadett B Club Forum
18 April 2026, 08:10:44 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: De herrijzenis van Jan Marijnissen  (gelezen 14476 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Gepost op: 08 April 2012, 10:01:30 »

Met het oog op de vakantie ben ik maar eens begonnen aan 'de groene', de (f) coupé die al enige tijd onder de carport ligt. Komt bij dat mijn vader zijn bus er graag wil parkeren, dus ik ben maar eens gaan kijken wat de roestgeest voor me over gelaten heeft.
Met nu nog enigszins goede hoop wil ik proberen de wagen in enigszins originele staat terug te brengen, enkel met een ander kleurtje, maar verder met een 1100 blok, bak met korte pook en het zwarte interieur dat erin zat.
Toen ik 'm kocht zat er een 1200 in, maar deze liet bij koud lopen een duidelijke tik horen die verdween als het blok warm werd, dus een ander blok lijkt me sowieso verstandiger...

Voor de duidelijkheid, dit is hoe ze er (nog steeds) bij ligt.

Eerst maar eens begonnen met het verwijderen van de oude overzetdorpel en een nog vrolijk rottende originele dorpel.

Ik wist al dat het een rotklus zou gaan worden en kan niet anders zeggen dan dat er bewijs genoeg is...

Brengt me ook al bij een eerste puntje van belang: De ijzeren strip met de gaten is volgens mij nogal van belang voor het draagwerk.
-Weet iemand of deze officieel aan de onderkant vast hoort te zitten aan de binnenkant van de dorpel?
-Heeft het - gezien de staat ervan - zin om een pittige strip metaal over de hele lengte vast te zetten er ondersteuning? (Een T-profiel zelfs wellicht?)

Nog een kleine impressie van de wielkast:

kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 08 April 2012, 14:37:25 »

Jinx heeft ook al eens (4 jaar geleden Lachen) om gevraagd, zie volgende link: http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,6303.0.html

Het kleine tekeningetje dat hij daar heeft geplaatst klopt. Zo hoort het te zitten.

De foto's die ik toen geplaatst heb, zijn helaas niet meer te zien (dwarsdoorsnede van een gave koker). Deze foto's moet ik nog op mijn backup-schijf hebben staan. Bij interesse plaats ik ze nog een keer!

Ralph

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 08 April 2012, 16:00:29 »

Mocht het niet teveel moeite zijn, dan bij deze mijn interesse! Lachebek

Het lijkt erop dat de 'draagstrip' in ieder geval tot tegen de rand van de dorpel loopt. Aangezien deze gedeeltelijk weggeroest is, ga ik kijken of ik er een doorlopende metalen strip op kan lassen ter versteviging.
Morgen maar eens even kijken.
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 08 April 2012, 21:06:56 »

Gevonden  Grijns

Het tekeningetje van Jinx is gespiegeld, maar je kunt hiermee heel goed zien hoe het er oorspronkelijk uit moet zien!

Ik hoop dat je hier wat mee kan.

Ralph

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 08 April 2012, 21:19:15 »

Goed om te zien dat je een poging gaat doen om dit kadettje weer op de weg te krijgen.
Ik heb even een paar plaatjes voor je opgezocht van de kokerbalken van mijn kadett, wellicht heb je er wat aan.

de aansluiting mer de A-stijl

de onderkant.

en hier nog een stukje van de achterkant

groet,
Wouter

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 01 April 2013, 12:25:25 »

Hoewel ik hier al in geen tijden iets heb gepost toch een kleine update.
Qua projecten loop ik vrij aardig in meerdere sloten tegelijk. Dus snel zal het niet gaan, maar langzaam maar zeker verandert er wel iets.

Heb om me 't lassen te vergemakkelijken maar eens een spit gebouwd.
Met een enorme dank aan forumlid hummer/Erik, die me een bouwplan aanleverde dat nog door mijn overleden oom getekend is. Mooi hoe dat weer terechtkomt.

En wat slechte telefoonplaatjes:

Ik moet nog een bodemdeel zien te scoren en eens bedenken hoe ik de zwaar weggerotte wielkasten ga behandelen aangezien de binnenschermen ook aangetast zijn.

Met de draagdelen die aan de carrosserie vastzitten is het nog even puzzelen geweest. Achter wordt de bumperophanging gebruikt en die is krap sterk genoeg. Zeker doordat de achterkant ietsje lager moet hangen komt er meer zijwaartse druk dan handig is.

cock
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 10 Juli 2013, 20:07:44 »

Hallo Jan .Je maak er nogal werk van  zeg .Ik heb mijn coupeetje vrijwel klaar  en dacht dat er veel werk aan zat ,maar  die van jou  is er nog veel erger aan toe .Ik had geluk dat alles er nieuw bij was toen ik de auto overnam(nou ja ,overnam) Ik heb hem geruild voor een Berini brommer.Er zaten nw portieren,motorkap,front achterklep ,nw bumpers enz enz ,bijna alles zat er nw bij en nog origineel spul.Heb er wel een ander dak opgezet want er zat een sunroof in wat ik lelijk vond .Als je mij even een mailtje stuurt  naar vdwindtc@planet.nl dan stuur ik een aantal foto,s .Hij is supermooi geworden .Gr cock
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: