Holland Kadett B Club Forum
18 Juni 2026, 06:22:41 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: benzine meter  (gelezen 8979 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
diplo-driver
Gast
« Gepost op: 19 Juni 2012, 21:05:29 »

Wellicht een bekend probleem .
Mijn benzine meter slaat vol uit ,das mooi Lachebek,maar de tank is bijna leeg .
Ligt dat aan de meter of de vlotter.

Nicole
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 19 Juni 2012, 21:47:48 »

Die van mij doet het omgekeerde, geeft continu aan dat er nog minder dan een kwart in zit, ongeacht de inhoud van de tank.
Ik kreeg hier al eens de tip om te kijken wat de meter aangeeft als ik de vlotter met een ijzerdraad omhoog hengel in de tank. Ik ben er nog niet aan toegekomen om dat uit te proberen.
diplo-driver
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 20 Juni 2012, 01:53:49 »

Zal dat morgen ook eerst is gaan doem ,misschien vlotter vast .
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 20 Juni 2012, 07:31:43 »

Eerst inderdaad even proberen om de vlotter los te hengelen en kijken of dat resultaat geeft.
Het is namelijk wel appart dat ie in de volle stand blijft staan, dit zou er op kunnen duiden dat de vlotter of het indicatormechanisme vast zit.

Kijk ook allebei even naar de aarding van je tank. Daar wil ook wel eens een probleemje ontstaan door corrosie etc. hierdoor kan je meter ook minder gaan aangeven of er zelfs helemaal mee stoppen.
Orgineel loopt de aarding via de klemband waarmee de tank vast zit. Ik raad jullie aan om een draadje te leggen tussen 1 van de schroefjes van het vlotterdekseltje en de carrosserie (bijvoorbeeld een schroefje van de achterlichtunit).

Bij Nicole kan het erop duiden dat de vlotter (kurk) is verzadigd met vocht. Hierdoor wordt die zwaarder en zal onder het benzine opervlak zakken. In dat geval zul je een ander vlotter op het stangetje in je tank moeten monteren... Ik heb gelezen dat ze daar ook wel eens een oud vlottertje van de carboratuer voor gebruiken. Deze zijn van kunststof (dus niet van kurk) en veel beter tegen vocht bestand.
Eventueel kun je de brandstofmeter ook opnieuw afstellen. Als je het dashboard loshaalt en de temp. en brandstofmeter demonteerd zie je ergens naast het metertje een klein verstelbaar weerstandje zitten (potentiometer) door die te verdraaien kun je de brandstofmeter afstellen.

Succes
Wouter

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: