Holland Kadett B Club Forum
19 April 2026, 04:49:29 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: lucht in benzineleiding  (gelezen 8502 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Nicole
Gast
« Gepost op: 04 Juli 2012, 17:38:33 »

Met de zoekfunctie kon ik hier niks over vinden, dus maar een nieuw topic.

Mijn Kadett loopt momenteel niet goed, alsof de tank leeg is. Dit lijkt te komen door lucht in de slang na de brandstofpomp. Die slang is doorzichtig en daar zijn soms luchtbellen in zichtbaar.

Ik heb nog niet kunnen achterhalen wanneer er luchtbellen komen, want de ene rit gaat probleemloos terwijl ik tijdens een andere rit de choke nodig heb om hem stationair te laten draaien. Dan sta ik voor een stoplicht en hoor ik ineens het toerental teruglopen.

Voordat ik dingen ga demonteren of vervangen zou ik graag willen weten of er mensen zijn hier die dit herkennen en/of tips hebben.

Nog een paar punten die van belang kunnen zijn:
  • Er zit geen filter tussen de pomp en carburateur
  • Slang vanaf de tank lijkt geen luchtbellen te bevatten, maar zonder brug kan ik alleen het stukje in de motorruimte bekijken
  • Probleem speelt pas sinds de auto een jaar heeft stilgestaan. Er is nog niet eerder naar de brandstofpomp gekeken voor zover ik weet.
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 04 Juli 2012, 17:49:24 »

hee Nicole,

ik denk dat de benzinepomp vast zit (het hefboompje). en dat de carb op natuurlijke wijze een beetje benzine aangezogen krijgt. of dat het membraam in de pomp kapot is.
als je de slang van de carb loshaalt en de auto start komt er dan benzine? wel even een bakje bij houden Knipoog

heb wel ooit in mn verzameling onderdelen enkele benzinepompen gehad die vast zaten, en met behulp van wd40 binnen 10 sec. weer gangbaar gekregen.

hoop dat je hier wat aan hebt.

gr Paul

Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 04 Juli 2012, 18:30:34 »

idd waarschijnlijk de pomp, je kan bovenop(de uitstroom) losdraaien en het filtertje schoonmaken. er zou ook een lekje aan de aanzuigkant van de pomp hunnen zitten, dan zuigt hij lucht, en werkt hij ook niet goed meer. hoe oud is de slang vannaf de tank?

Kadett B L "super" 1968 LPG
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 04 Juli 2012, 21:23:46 »

Mocht het nodig zijn, dan heb ik wel een benzine pompje voor je. Ik woon in Goor (35 km van Enschede).

Groeten Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Nicole
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 04 Juli 2012, 21:56:06 »

bedankt voor de tips!
Ik zal morgen eens kijken of hij wel benzine pompt.
De slangen zijn van ongedefinieerde leeftijd, ze zijn niet vervangen door mij in ieder geval.
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 05 Juli 2012, 06:19:28 »

Kan je aanraden dat desnoods preventief te doen. De oude slangetjes hebben het op mijn automaat ook een goede 40 jaar uitgehouden.
Vervolgens sprong eerst de aanvoer slang bij het pompje kapot en een paar dagen later het uitvoerslangetje.
Vooral met de laatste slang aan de carburateur is dit gevaarlijk, want als die springt tijdens het rijden komt je benzine op een heet spruitstuk.
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 05 Juli 2012, 06:32:24 »

Nicole,

De huidige benzine bevat ethanol en dit tast het rubber aan van de oude benzineslangen, waardoor ze uiteindelijk verpulveren.

Beste is allemaal vervangen.

Succes Fred Uut Huuessen
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: