Holland Kadett B Club Forum
01 Mei 2026, 20:33:48 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Achteras  (gelezen 16616 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
lauraubachs
Gast
« Gepost op: 26 Juli 2012, 15:45:05 »

Hallo,

Ik ben op zoek naar een achteras voor mijn B-kadett coupe met korte pook. Heeft iemand nog iets liggen?

Groet,
Laura
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 26 Juli 2012, 17:52:11 »

hallo Laura,

weet je toevallig ook of je dettje een stabilisator stang heeft en welke overbrenging zoek je?

gr Paul

ps ik heb hier een goede as liggen met harde schotels en goed loopwerk (alleen zonder remmerij) overbrenging 1:4.11 en zonder stabilisator bevestigingspunten.
Oly
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 26 Juli 2012, 18:00:39 »

Hallo,

ik heb ook nog één liggen. Goede schotels, nooit mee gereden, afgaande op de staat van de auto denk ik dat het een prima as is. Zitten nette remschoenen bij, wielremcilinders moeten vervangen.
Wil wel graag je kapotte as terug als rol as. Woon midden drenthe...

Is een standaard as van een 1100N uit 1972. (als deze nooit vervangen is).

Henk

Nooit hersteld van het B-Kadett virus (besmetting met 86-90-UU op 24-09-1980)
Corsa A VAN 1.4SI
Olympia A 1970 15S, onder handen (restauratie)
Kadett A 1965, roestoratie, OHV speeltuin, even in de wacht.
lauraubachs
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 26 Juli 2012, 19:11:39 »

Henk, ik hoopte eigenlijk op iets wat dichter in de buurt (Rotterdam), dus ik wacht nog even de reacties af.

Paul, ik kan geen antwoord geven op je vragen, moet ik mijn vader even vragen, maar die krijg ik nu niet te pakken. Ik heb wel wat foto's bijgevoegd, misschien dat je daar iets uit kunt halen?

Groetjes,
Laura
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 26 Juli 2012, 19:27:34 »

de overbrenging kan ik niet uit je foto's opmaken maar wel dat jij wel stabilisator bevestiging hebt en mijn as niet Droevig  (dat is de stang die van links naar rechts tussen de veerschotels zit) Grijns

als je van jou as het staartstuk losmaakt kun je dan niet meer te weten komen wat er mis is met jou as?
of als je de olie er af laat, metaalslijpsel in de klok tegen komt?

ik vermoed (weet het niet zeker) dat je staartstuk de boosdoener is, (heb hier een as waarvan het voorste lager in het staartstuk in het rubber is doorgeslagen en daardoor naar voren is gekomen en de vertanding achter in de klok maar minimaal op elkaar hebben gelopen Ik weet het niet (misschien doordat er in de versnellingsbak geen veer voor de as heeft gezeten?VerbaasdVerbaasd

het lijkt me namelijk sterk als je tandwielen op zijn je ineens stil komt te staan en dat zonder voorwaarschuwing met veel lawaai?!?!

gr Paul
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 26 Juli 2012, 19:30:11 »

de as tussen de versnellingsbak en achteras kun je deze draaien zonder dat je achterwielen draaien?

gr Paul
lauraubachs
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 26 Juli 2012, 19:42:34 »

Ja, die kan ik draaien zonder dat de achterwielen draaien. Er was trouwens wel een hoop lawaai, maar ik stond al stil.

En de as uit elkaar halen, tja, hij staat nu bij een garage. Dan moet ik t aan hen vragen, en dat kost wel heel veel geld. Waarschijnlijk is t goedkoper om gewoon de as te vervangen...
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 26 Juli 2012, 19:55:47 »

Laura ik heb je een PB gestuurd.

gr Paul
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 26 Juli 2012, 20:47:40 »

weet niet of anderen nog een idee hebben?

en Laura heb je mn PB ontvangen?

gr Paul
lauraubachs
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 26 Juli 2012, 20:55:54 »

ehm, nee, geen PB ontvangen. Misschien een domme vraag maar wat is een PB?
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 26 Juli 2012, 20:58:23 »

sorry, boven in het rijtje van startpagina staat ook mijn berichten, en PB bedoelde ik een Persoonlijk Bericht Beschaamd

gr Paul
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 27 Juli 2012, 15:15:56 »

2 foto's van mijn vermoeden Lachen
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 30 Juli 2012, 19:45:07 »

hee Laura,

heb je nog iets gehad aan de tips/bevindingen van mijner zijde? en weet je al iets meer overe jou as?

gr Paul
lauraubachs
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 30 Juli 2012, 20:33:20 »

Paul,

Ben vandaag bij de garage langs geweest met je tips, en een tekening van de as. Heb alles uitgelegd en de garagehouder gaat ernaar kijken. Hij heeft het druk dus kan nog wel even duren (ik ga volgende week ook zelf op vakantie). Ik laat het je weten als ik weer iets hoor.

Groetjes,
Laura
lauraubachs
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 31 Juli 2012, 10:56:55 »

Weer nieuws van de garage: het zijn inderdaad, zoals Paul al suggereerde, de tanden van de as (nr.19). Ook een van de rubbers (nr.8 denk ik) was kapot, misschien dat dat het sneller verslijten van het tandwiel (nr.19) veroorzaakt heeft. Ook de tanden van nr.20 zagen er niet meer super uit, maar ik denk dat die het wel nog doen als nr.19 weer goed is. De garage adviseerde, ook omdat de rubbers niet meer goed zijn, niet alleen nr. 19 te vervangen, maar het hele stuk as: het omhulsel van nr.19 (is dat nr. 3?) en ook nr.5 en 8 en alles wat daarbij hoort.

Dat is dus het onderdeel dat ik zoek. Heeft iemand iets liggen?

En Paul, heel erg bedankt voor je hulp, zonder jouw hulp was t allemaal veel moeilijker geweest. En Gert, bedankt voor bijgevoegde tekening: ik weet al die namen van onderdelen niet, maar dit maakt het uitleggen makkelijk.
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: