Holland Kadett B Club Forum
16 April 2026, 20:25:13 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Remdruk kwijt  (gelezen 31405 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Maurice
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #30 Gepost op: 14 Oktober 2012, 20:11:03 »

Bedankt voor de tip! Voldoet remmen reiniger ook? Verdampt namelijk ook erg snel.
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #31 Gepost op: 14 Oktober 2012, 20:25:25 »

ik zou geen remreiniger gebruiken... dat kookt bij heel lage temperatuur en kan dus ook druk opbouwen.... en daarbij smeert het niet...

Kadett B L "super" 1968 LPG
Maurice
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #32 Gepost op: 15 Oktober 2012, 16:27:34 »

Voldoet de spiritus die je gebruikt als poetsmiddel? Dan neem ik namelijk aan dat we die thuis nog wal hebben staan.

Iemand overigens nog een idee hoe ik de stukken van de zuigers van de 2e en 3e foto (vorige pagina) verder kan demonteren? Lijkt me niet dat die rubbers er zo overheen geschoven moeten worden toch?
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #33 Gepost op: 15 Oktober 2012, 16:34:18 »

het lukte mij prima om de rubbertjes eroverheen te krijgen. ik zou niet weten of het verder uit elkaar kan dan dit. schoonmaak of brandspiritus is prima...

Maurice
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #34 Gepost op: 16 Oktober 2012, 17:10:32 »

Nou alles ging vrij aardig, de eerste zuiger klaar en weer in elkaar gezet:

Bij de tweede zuiger ging het eraf halen van de oude rubber cupjes al een stuk lastiger, en de nieuwe plaatsen ging nog lastiger...

De rubber waar de rode ring omheen zit (deze foto is van voor ik de oude cupjes eraf haalde), ging zo moeilijk dat die opnieuw scheurde..

En ik hoopte al dat ik morgen de hoofdremcilinder weer in kon bouwen...

Iemand nog een ander adres waar ik een revisiesetje kan kopen? Want opel-classic-parts kan ik wel bestellen maar dan wacht ik sowieso al tot de 24ste ivm vakantie.
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #35 Gepost op: 16 Oktober 2012, 23:27:24 »

balen dat hij scheurde. ik had de mijne bij stinos vandaan... als je die belt heb je hem sneller...

reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #36 Gepost op: 17 Oktober 2012, 08:27:38 »

Het rubbertje met de rode cirkel heb ik er via de andere kant omheen gewerkt. Dus van de linkerkant af erop. Is wel de langste weg, maar wel de makkelijkste. Als t niet met de hand lukt, een platte schroevendraaier gebruiken om 'm iets op te lichten en dan duwen.
Maurice
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #37 Gepost op: 17 Oktober 2012, 13:29:07 »

Ik heb het inderdaad van beide kanten geprobeerd, ook met schroevendraaier. Toen het zelfs toen niet lukte heb ik hem denk ik met behulp van de schroevendraaier ingescheurd...

Ik zal stinos eens gaan bellen!
Maurice
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #38 Gepost op: 06 November 2012, 20:03:22 »

Zo, na wat oponthoud kan ik hoogstwaarschijnlijk in het weekend poging nummer 2 gaan wagen. Er was iets fout gegaan met het bestellen van het 2e revisiesetje, naar alle waarschijnlijkheid komt deze voor het weekend binnen.

Gelukkig heb ik nu 2 kansen alvorens weer ten einde raad te zijn..
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #39 Gepost op: 06 November 2012, 20:32:46 »

nog een kleine tip: wrijf de rubbertjes een beetje warm, dan rekken ze makkelijker zonder te scheuren...

Maurice
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #40 Gepost op: 12 November 2012, 18:44:28 »

Nou toen ik dat setje binnenkreeg ben ik meteen aan de slag gegaan. Echter zag ik het na een kwartiertje ofzo al niet meer zitten om dat rubbertje over de obstakels heen te werken. Ditmaal leek het rubbertje nog stugger dan de vorige keer. Uiteindelijk op advies van verschillende mensen de cilinder naar C&C parts in Baarlo gebracht. Nu hebben zij hem gereviseerd en is die tevens lichtelijk gehoond vanwege lichte roestvorming. Kostte me 41 euro (heb wel enkele rubbers ingeleverd zodat ik die niet meer hoefde te betalen), valt niet eens wat van te zeggen. Ze waren de volgende dag al klaar en dus maar meteen weer in de auto gemonteerd.

Zaterdagavond het remsysteem ontlucht en dus ook de olie ververst. Dat ging niet meteen van een leien dakje. We waren rechtsachter begonnen en daar kwam geen olie uit met remmen, dus toen de remleiding eraf gehaald bij de cilinder en daar kwam er wel gewoon olie uit. Uiteindelijk links- en rechtsachter tegelijkertijd geprobeerd. Rechts kwam er nog steeds geen olie uit, links minimaal en dat hield op een gegeven moment ook op.
Toen maar aan de voorkant begonnen, dat ging vrij vlekkeloos en we voelden de druk op het pedaal ook enigszins terugkomen. Toen nog maar een keertje de achterkant geprobeerd en toen ging het wel. Zelf weet ik niet precies waar dat aan lag want die vriend die me hielp heeft er een stuk meer verstand van. Maar dat doet er eigenlijk ook helemaal niet toe, want het pedaal is weer hard en de auto remt weer naar behoren.

Aangezien we alles moesten improviseren was dit het reservoir voor het opvangen van de olie:

Hier nog een foto van de hele opstelling:

We zijn wel nog tot de conclusie gekomen dat de cilinder linksachter aan vervanging toe is, deze begon namelijk te lekken. Maar dat was nog niet dringend nodig, wel in de komende weken doen in ieder geval. Inmiddels alweer meer dan 100km gereden en nog geen problemen gehad! Helaas wel tot de conclusie gekomen dat we een wieldop niet goed hadden vastgedrukt en ik deze dus ergens verloren ben... Maar daar kan ik me niet bijzonder druk om maken, ben allang blij dat ik weer veilig kan rijden!
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog
  Print  

Ga naar: