Holland Kadett B Club Forum
27 April 2024, 11:37:45 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 83 84 [85] 86 87 ... 90   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Project Kadett B coupe 1.1N  (gelezen 703676 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Freek B.
Sr. Member
****
Berichten: 304



Bekijk profiel
« Antwoord #1260 Gepost op: 30 Mei 2017, 22:16:41 »

absoluut de beste keus!

zelf heb ik het randje in de velg ook zwart.

Gelogd

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé (in onderdelen)
1986 VW T3 Panel Van
1966 Rekord C Coupe
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #1261 Gepost op: 30 Mei 2017, 22:41:02 »

heeft iemand de randen ook gepolijst
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1262 Gepost op: 01 Juni 2017, 19:55:48 »

Heb net even de instelbare rode Koni Classic schokdempers achter onder de wagen gezet.
Origineel voelden de Koni's het zelfde aan met indrukken als de originele opel schokdempers, heb de Koni's 2 hele slagen ingedraaid en mee gaan rijden.
De wagen lag als een baksteen op de weg en bochten kan je nemen zonder dat de auto overhelt.
In de auto was het nu verschrikkelijk rijden, heel hard stuiteren in je stoel.
Heb de schokdempers 1 hele slag terug uit gedraaid, en nu rijd de auto een stuk comfortabeler, kan nog niet zeggen van wauw wat zijn deze fijn om mee te rijden, misschien moet ik hier aan wennen.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1263 Gepost op: 02 Juni 2017, 19:17:16 »

Hier de bevindingen van de rode Koni Classic, achter schokdempers ( nr: 80-1997 ).
Heb de dempers nog maar in totaal een halve slag stugger gezet en is op de weg en in bochten nog zeer stabiel, bijna niet overhellen in bochten (lelijke eendjes gedrag).
In de auto niet comfortabel, het is dat er veel veren in de stoel zitten anders zeer pijnlijk voor je rug, dus eigenlijk nog steeds te stug.

Conclusie:
Dit type is geschikt voor Kadett B.
Kwa weggedrag zeer goed.
Comfort in de auto, zeer slecht, harde veer klappen in de stoel.
Voor het vele geld wat deze dempers kosten geen aanrader, goedkopere nieuwe originele opel dempers zijn net zo goed.

Tja het kan natuurlijk ook zijn dat ik te oud word voor een sportieve wegligging  Grijns Grijns Grijns
 
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #1264 Gepost op: 02 Juni 2017, 19:41:37 »

@Martin,

kan het niet zijn dat de schokbrekers nog ingereden moeten worden? het lijkt mij dat de schokbrekers nog zeer strak in elkaar zittenen even los moeten komen Knipoog
bij mij komen er Koni loadadjusters onder nieuw (dus ben benieuwd)
gr Paul
Gelogd
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1265 Gepost op: 02 Juni 2017, 21:19:01 »

Ik moet zeggen dat ik er heel tevreden mee ben.
Ik heb er rondom verstelbare koni's onder. Deze heb ik in eerste instantie naast de oude demper gehouden en even zwaar ingesteld. Vervolgens heb ik ze nog twee hele slagen straker gezet.
Inderdaad wordt het kadettje iets stugger. Vind ik zelf erg lekker rijden. Zodra ik over een hobbel rijd ligt ie bijna binnen 1x inveren weer stil. Ook het bochten gedrag is een stuk beter.
Het oncomfortabele gedrag wat jij aangeeft, herken ik eigenlijk helemaal niet.
Klinker weggetjes zijn prima te nemen... haha.

Misschien toch even een tijdje inrijden en dan misschien nog een beetje bij stellen..
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
wienf390
Hero Member
*****
Berichten: 545



Bekijk profiel
« Antwoord #1266 Gepost op: 03 Juni 2017, 08:56:06 »

Martin,
Misschien heb je al stuggere veren van een rekord bijv onder de auto.Zelf heb ik ook loadjusters en de veren vervangen met ik dacht betere en kreeg het zelfde effect Deze zwaardere veren werden ook wel gebruikt i.p.v. Koni,s,was meestal een goedkopere oplossing.Vooral als er een gastank in lag.

Succes Fred Uut Huuessen 
Gelogd
pepe72
Full Member
***
Berichten: 243



Bekijk profiel
« Antwoord #1267 Gepost op: 03 Juni 2017, 10:13:28 »

heb onder mijn kadettje spax dempers zitten deze van buiten af verstelbaar in 28 stappen
moet zeggen dat deze best goed rijden

mvg peter
Gelogd
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #1268 Gepost op: 04 Juni 2017, 12:45:30 »

ik heb nog airchoks liggen   moet nog luchtleiding halen   en dan ga ik die proberen er onder te zetten
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1269 Gepost op: 04 Juni 2017, 13:18:30 »

ik heb nog airchoks liggen   moet nog luchtleiding halen   en dan ga ik die proberen er onder te zetten
Gaaf, die heb ik ooit onder mijn Manta gehad, let er op dat je deze om de zoveel tijd in de hoogste stand zet, dan het rubber even invetten, het rubber wil namelijk uitdrogen en gaan scheuren.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #1270 Gepost op: 04 Juni 2017, 14:30:37 »

ook helpt zout onder de balg niet echt voor de levensduur.
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #1271 Gepost op: 10 Juni 2017, 03:35:02 »

GOED TIP MARTIN  ... ZAL ZE FF IN VETTEN MET SILECONENVET
Gelogd
Giannis86
Sr. Member
****
Berichten: 383


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1272 Gepost op: 20 Juni 2017, 17:31:16 »

Hey Martin,

Zijn de konis ondertussen wat meer comfortabel geworden?
Gelogd

1971 Opel Kadett B Coupé F
1970 Opel Kadett B Limousine
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1273 Gepost op: 20 Juni 2017, 17:41:31 »

Hey Martin,

Zijn de konis ondertussen wat meer comfortabel geworden?
Ja, heb er nu een paar weken mee gereden en de schokbrekers rijden nu heeeeel anders, op de rechte hobbelige weg heel soepel en in bochten lekker stug.
Ben blij dat ik naar de jongens hier heb geluisterd om ze in te rijden.
Ik blijf er nog een paar weken mee rijden en ga ze dan nog een keer instellen.
Dus toch een aanrader  Grijns
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1274 Gepost op: 20 Juni 2017, 17:47:45 »

Weet iemand misschien waar de massa draad van toeter (voorkant auto) naar toe gaat, zit deze ergens op het stuurhuis aangesloten ??
Er zit ergens een slechte verbinding van toeter naar de klakson in het stuur, de sleepring en sleep pen in stuur is getest en wel goed.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Pagina's: 1 ... 83 84 [85] 86 87 ... 90   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines