|
apex4x4
|
 |
« Antwoord #225 Gepost op: 08 Maart 2013, 22:01:24 » |
|
Normaal kost zoiets poep duur, maar bij de retro-shop in Enschede was dit heel goedkoop:D Hey Martin, welke winkel was dit precies? Ik woon in de buurt van Enschede en ben nog op zoek naar skai leer om mijn hoedenplank te bekleden. Verder een vind ik dit een erg leuk project om te volgen. Ga zo door  Groetjes Rick Hoi Rick, op de link staat ergens onderaan de pagina een adres, het kunstleer is op rol 140 cm breed en kost €8,95 per strekkende meter en is in verschillende kleuren verkrijgbaar. http://www.avadesign.nl/Groetjes Martin.
|
|
|
|
|
|
1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
|
|
|
|
apex4x4
|
 |
« Antwoord #226 Gepost op: 08 Maart 2013, 22:37:04 » |
|
Heb net de karterpan op het motorblok bevestigd, ik dacht dat doe ik wel even, maar wat een kl**te werk is dat zeg  Die kurken pakkingen bestaan uit 4 delen, 2 platte en 2 strookjes die over de lagers heen gaan, die 2 platte pakkingen passen wel, maar die 2 strookjes die over de lagers heen gaan waren veel te breed en heb ik op maat moeten snijden, daarna alles met vloeibare pakking ( loctite vlakafdichting) ingesmeerd en pakkingen op zijn plaats gedrukt, de kurken strookjes in de groeven van de lagers gedrukt, dit gaat alleen heel erg moeilijk, maar met veel gevloek toch gelukt  Groetjes Martin. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kinuyakkii
|
 |
« Antwoord #227 Gepost op: 09 Maart 2013, 07:52:17 » |
|
Heb net de karterpan op het motorblok bevestigd, ik dacht dat doe ik wel even, maar wat een kl**te werk is dat zeg  Die kurken pakkingen bestaan uit 4 delen, 2 platte en 2 strookjes die over de lagers heen gaan, die 2 platte pakkingen passen wel, maar die 2 strookjes die over de lagers heen gaan waren veel te breed en heb ik op maat moeten snijden, daarna alles met vloeibare pakking ( loctite vlakafdichting) ingesmeerd en pakkingen op zijn plaats gedrukt, de kurken strookjes in de groeven van de lagers gedrukt, dit gaat alleen heel erg moeilijk, maar met veel gevloek toch gelukt  Groetjes Martin. ik heb mn blokje pas geleden weer voorzien van het carter maar bij mij pasten die strookjes perfect (alleen de 2 grote stukken waren 2,5cm te lang) de eerste 2 boutjes pasten maar bij de laatste zat ik er ruim 2cm langs (maar nieuw setje gepakt  ) dus schijnbaar hebben ze zomaar wat gesneden van die pakkingen?!?! je blokje ziet er super uit zo (bekant als nieuw  ) hoe draai je hem dadelijk om zonder te beschadigen? gr Paul
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
apex4x4
|
 |
« Antwoord #228 Gepost op: 09 Maart 2013, 09:45:27 » |
|
hoe draai je hem dadelijk om zonder te beschadigen?
gr Paul
Even een houten kratje gemaakt en bekleed met schuim en op een rolkarretje geschroeft. Heb het motorblokje gewoon met de hand opgepakt en in het kratje gezet, het blokje zonder cilinderkop weegt gelukkig nog niet zoveel  Kan nu het blokje verder helemaal opbouwen. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
reusjep
|
 |
« Antwoord #229 Gepost op: 09 Maart 2013, 16:50:18 » |
|
Prachtig verslag. Enorm waardevol om 't allemaal eens open te zien. Aangezien ik toch ook minimaal één revisiepoging ondernemen wil is dit een heul mooi voorbeeld! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
apex4x4
|
 |
« Antwoord #230 Gepost op: 09 Maart 2013, 18:22:07 » |
|
Prachtig verslag. Enorm waardevol om 't allemaal eens open te zien. Aangezien ik toch ook minimaal één revisiepoging ondernemen wil is dit een heul mooi voorbeeld!  Hoi Jeroen, ik hoop inderdaad dat ik met dit verslag andere mensen kan aansporen om dit ook eens te gaan doen. Heel veel mensen durven hier niet aan te beginnen omdat ze denken dat zoiets heel erg moeilijk of heel erg duur is, het valt dus eigenlijk allemaal best wel mee  In ieder geval weer heel erg bedankt voor de leuke reactie's Groeten Martin.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1967Kadett
|
 |
« Antwoord #231 Gepost op: 09 Maart 2013, 20:24:05 » |
|
Geweldig leuk om hier telkens de vooruitgang te kunnen lezen, met mooie foto's en een goede uitleg erbij! Doe zo voort Martin! De motor ziet er alvast fantastisch uit.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
apex4x4
|
 |
« Antwoord #232 Gepost op: 10 Maart 2013, 18:55:15 » |
|
Vandaag weer wat kunnen doen, ben begonnen met de cilinderkop weer op te bouwen. Voor de klepveren en schoteltjes terug te plaatsen gebruik ik een aangepaste lijmklem waar ik een gat heb ingeboord, dit werkt echt heel gemakkelijk.  Je kan zo gemakkelijk de klepschaaltjes weer terug plaatsen.   Daarna de cilinderkop op het motorblok gemonteerd, de waterpomp was nog goed dus goed schoongemaakt en gemonteerd. Inplaats van een enkelpijp uitlaatspruitstuk heb ik een dubbelpijps uitlaatspruitstuk gemonteerd voor iets meer vermogen. Ik zag dat Gertjan draadeinden had gebruikt om het uitlaatspruitstuk vast te zetten, en vond dat een super goed idee, heb deze dus ook maar gebruikt  Groetjes Martin. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
apex4x4
|
 |
« Antwoord #233 Gepost op: 10 Maart 2013, 20:50:09 » |
|
Even een vraagje, hoe kan ik het beste een carburateur schoon maken, ik zie er een beetje tegenop om hieraan te beginnen  -- Waarmee kan ik deze het beste schoonmaken. -- Moet hiervoor de carburateur helemaal uit elkaar. -- Moet ik hiervoor nieuwe pakking plaatsen of kan ik deze hergebruiken. -- Moet ik misschien nog ergens op letten. Alle info is welkom  Groetjes Martin. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gert
|
 |
« Antwoord #234 Gepost op: 10 Maart 2013, 20:57:32 » |
|
-- Waarmee kan ik deze het beste schoonmaken. Ik heb remmenreiniger gebruikt en ultra-soon na is natuurlijk perfect -- Moet hiervoor de carburateur helemaal uit elkaar. Ja, zou ik wel doen -- Moet ik hiervoor nieuwe pakking plaatsen of kan ik deze hergebruiken. Nieuwe pakkingen; zijn gewoon te koop (hier bijv. http://www.opel-classic-parts.com/ ) of zelf snijden (wel precies werkje) -- Moet ik misschien nog ergens op letten. niet speciaal dacht ik. Als je het typenummer weet (staat op het aluminium vaantje, zit dat er nog bij?), kan ik je de gegevens die bij dit nummer horen doorgeven. 
|
|
|
|
|
|
Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
|
|
|
|
kinuyakkii
|
 |
« Antwoord #235 Gepost op: 10 Maart 2013, 21:05:35 » |
|
de "Professionals" doen een carb ultrasoon reinigen en parelstralen (maar dan moet de carb uit elkaar) de pakking tussen deksel en onderkant kun je of zelf snijden of nog gewoon bestellen. hier in Boxtel hangen ze nog in de schappen zelfs  . meestal blijven deze zelfs nog wel heel. als je de onderdelen goed uit elkaar houd kun je hem zelf gerust uit elkaar houden en schoonmaken. (anders stukje pakkingpapier halen en zelf snijden) aan de manier hoe jij je blok uit elkaar hebt getrokken en dynamo met startmotor heb ik er vol vertrouwen in dat je dit klusje ook weer tot een net einde brengt  de sproeiers bv zijn allen anders! (bv andere draad en grootte van de kop en voorzien van cijfers) als je dit opschrijft kan het eigenlijk niet meer misssen. gr Paul
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kinuyakkii
|
 |
« Antwoord #236 Gepost op: 10 Maart 2013, 21:06:43 » |
|
potver Gert je was me weer voor  gr Paul
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
apex4x4
|
 |
« Antwoord #237 Gepost op: 10 Maart 2013, 21:07:33 » |
|
Als je het typenummer weet (staat op het aluminium vaantje, zit dat er nog bij?), kan ik je de gegevens die bij dit nummer horen doorgeven.
Heb net het vaantje beken maar er staat helemaal niets op, is netjes blauw van kleur maar geen nummer ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
apex4x4
|
 |
« Antwoord #238 Gepost op: 10 Maart 2013, 21:40:52 » |
|
Poehee, als ik de tekening van Gert zie durf ik er haast niet aan te beginnen met al die schroefjes, sproeiers en veertjes. Ik ga er deze week toch maar aan beginnen, en dan maar hopen dat ik geen schroefjes over houd 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
wgortenmulder
|
 |
« Antwoord #239 Gepost op: 10 Maart 2013, 21:50:59 » |
|
Zorg bij het demonteren van je carb. dat je een paar witte vellen papier op je werkbank plakt. Als je hier op volgorde je onderdelen op legt en er gelijk met een stiftje bijschrijft waar het zat...(en wat foto's maakt bij demontage) dan kan het bijna niet mis gaan.. Het is maar een solex carbje.. ze zijn ietsje uitgebreider dan die van een gemiddelde brommer.. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|