Holland Kadett B Club Forum
08 December 2021, 01:55:01 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Welkom bij de Holland Kadett-B Club
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 90   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Project Kadett B coupe 1.1N  (gelezen 520485 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
thom301
Gast
« Antwoord #60 Gepost op: 21 Oktober 2012, 22:43:23 »

hallo,

Geen probleem, Kun je je al voorstellen het gezicht van een autodief wanneer er in een 40 jaar oude auto een alarm begint te loeien!  Geschrokken

Groeten Thom
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #61 Gepost op: 24 Oktober 2012, 21:37:02 »

Eindelijk is de startmotor weer helemaal opgeknapt, was dit keer wel heel veel werk, had veel moeite om hem helemaal schoon te krijgen, maar gelukkig toch gelukt.
Weet alleen nog niet goed hoe ik hem zo gedemonteerd kan testen Ik weet het niet



Welke aansluitingen moet ik op 12v aansluiten om de startmotor te testen Ik weet het niet



Groetjes Martin.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2537



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #62 Gepost op: 24 Oktober 2012, 22:18:53 »

Rood/zwart aan 50 en dik rood op draadeind M13.  Buitenzijde startmotor aan min accu en dan rood/zwart en dik rood samen aan plus accu.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #63 Gepost op: 25 Oktober 2012, 20:30:29 »

Hoi Gert, heel erg bedankt voor de uitleg hoe ik een losse starmotor kan testen
Ik heb gelijk maar een filmpje van het testen gemaakt Grijns

http://youtu.be/iwgWvtNdb74
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2537



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #64 Gepost op: 25 Oktober 2012, 22:50:05 »

professionele testopstelling
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
kadett-b20
Administrator
Hero Member
*****
Berichten: 1321


Kadett B AeroTop II - 1968


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #65 Gepost op: 26 Oktober 2012, 07:09:08 »

Kan ook rechtstreeks op het forum filmpjes weergeven (via de YouTube button):
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=iwgWvtNdb74" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=iwgWvtNdb74</a>

Ralph
Gelogd

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #66 Gepost op: 26 Oktober 2012, 18:45:26 »

Even een vraagje, ik wil de motor er uit halen om schoon te maken en te reviseren, wat raden jullie aan Rollende ogen

De motor samen tegelijk met de versnellingsbak er uit takelen, of de versnellingsbak los schroeven en de motor er los
uit takelen Ik weet het niet

Hoe krijgen jullie bijvoorbeeld de versnellingsbak los geschroeft van de motor als die nog in de auto zit, ik zie namelijk een paar bouten op de bak die op de motor zitten waar je bijna niet bij kan komen ?

Kan je de motor er zo uithalen, het lijkt er namelijk op dat de carterbak tegen de vooras aan komt als je die er uit wilt halen ?
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
reusjep
Hero Member
*****
Berichten: 603


Bekijk profiel
« Antwoord #67 Gepost op: 26 Oktober 2012, 19:02:14 »

Hangt er vanaf wat je nog meer wil doen. Knipoog
Je kunt de cardanas losschroeven en wegnemen, de draadjes en leidingen loswerken en vervolgens de vooras lospeuteren en de auto optillen - Voila.
Je kunt de cardanas losschroeven en wegnemen, de draadjes en leidingen loswerken, de motorsteunen en uitlaat losmaken en voor het gemak oliefilter en houder losnemen en een motortakel gebruiken - Ook voila.
Vermoed dat je met de juiste sleutel ook de bak los kunt krijgen, naar achteren kunt wegnemen om vervolgens het blok te kunnen kantelen. Het kan in ieder geval zonder de vooras te moeten demonteren. Misschien met een dopsleutel, verlengstuk en een kruiskoppeling voor wat flexibiliteit ?
Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2537



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #68 Gepost op: 26 Oktober 2012, 20:26:10 »

Hoe krijgen jullie bijvoorbeeld de versnellingsbak los geschroeft van de motor als die nog in de auto zit, ik zie namelijk een paar bouten op de bak die op de motor zitten waar je bijna niet bij kan komen ?

M13 dop met een aantal verlengstukken tussen bak en bodemplaat naar voren doorsteken; zo kom je makkelijk bij deze "onbereikbare" M13-bouten.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: leet



Bekijk profiel
« Antwoord #69 Gepost op: 26 Oktober 2012, 20:50:42 »

met een kromme steeksleutel lukte het mij ook... maar het handigst(mits je plek hebt) is de eerste optie van reusjep.

Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #70 Gepost op: 27 Oktober 2012, 08:20:21 »

De auto optillen en motor via onderkant er uit halen is voor mij geen optie
Ik heb deze week een leuk cadeautje van mijn vrouw gehad, een kettingtakel, de motor met of zonder versnellingsbak zal er dus via de bovenkant uitgehaald moeten worden Tong

Zal eens kijken of ik de bouten van de versnellingsbak los kan halen, anders de motorsteun en baksteun loshalen en alles in zijn geheel er uit takelen Tong
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1202


Bekijk profiel
« Antwoord #71 Gepost op: 27 Oktober 2012, 09:25:13 »

Hallo,

Het makkelijkst vind ik altijd om de motor met versnellingsbak er in een keer uit te halen. Ik ga altijd zo te werk:

- aandrijfas loshalen bij het staartstuk
- pook van binnenuit eraf halen en achteruitrij schakeldraad
- koelwater aftappen en slangen verwijderen
- bedrading loshalen
- uitlaat loshalen
- motorsteunen los
- achterover kantelen en eruit takelen

Dat is het wel zo in groffe lijnen.

Succes er mee!

Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Oly
Sr. Member
****
Berichten: 348


Bekijk profiel
« Antwoord #72 Gepost op: 27 Oktober 2012, 10:58:25 »

De auto optillen en motor via onderkant er uit halen is voor mij geen optie
Ik heb deze week een leuk cadeautje van mijn vrouw gehad, een kettingtakel, de motor met of zonder versnellingsbak zal er dus via de bovenkant uitgehaald moeten worden Tong

Zal eens kijken of ik de bouten van de versnellingsbak los kan halen, anders de motorsteun en baksteun loshalen en alles in zijn geheel er uit takelen Tong

Ik haal de motor van onderen juist omdat ik geen bewegende (motor) takel heb maar een takel aan een vast punt (plafond)
zoals Olaf beschrijft maar dan:
- Motor niet los nemen van de vooras.
- plaat hout met vier zwenkwieltjes onder de bak, eventueel met een stuk hout ertussen.
- bak losnemen van de wagenvloer.
- takel aan de frontbalk.
- 4 bouten los van de vooras en de vier in de wielkuipen.
- neus optakelen.
- motor met bak op as er onder weg rollen.
- auto op assteunen oid zetten
- takel verhangen en motor van as halen.

Kun je in je eentje in een paar uur doen.
Gelogd

Nooit hersteld van het B-Kadett virus (besmetting met 86-90-UU op 24-09-1980)
Corsa A VAN 1.4SI
Olympia A 1970 15S, nog te restaureren.
Kadett A 1965, onder handen.
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: leet



Bekijk profiel
« Antwoord #73 Gepost op: 27 Oktober 2012, 11:24:31 »

ik heb zelf de motor er van boven uitgehaald met een katrolsysteem, dat was echt heel veel gedoe, daarom lijkt mij dat het takelen van de auto en de motor met bak wegrollen makkelijker... zeker met een kettingtakel....
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1202


Bekijk profiel
« Antwoord #74 Gepost op: 27 Oktober 2012, 11:35:06 »

Ik moet er ook wel even bij vertellen dat ik dus een motor takel heb en daardoor kan ik het blok en bak tijdens het takelen alle kanten op manoeuvreren. Het nadeel van motor inclusief vooras verwijderen is dat de carrosserie daarna niet meer rolbaar is en dat je de remmen ook moet loskoppelen (en daarna weer ontluchten). Het voordeel is wel dat het uit en inbouwen makkelijker is. Als je de vooras en al los hebt en je neemt twee sterke vrienden dan kunnen zij de carrosserie optillen en jij het blok er onderuit rijden.

Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 90   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines