Holland Kadett B Club Forum
20 April 2024, 10:02:02 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 90   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Project Kadett B coupe 1.1N  (gelezen 703299 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Oly
Sr. Member
****
Berichten: 354


Bekijk profiel
« Antwoord #75 Gepost op: 27 Oktober 2012, 12:19:15 »

Ik moet er ook wel even bij vertellen dat ik dus een motor takel heb en daardoor kan ik het blok en bak tijdens het takelen alle kanten op manoeuvreren. Het nadeel van motor inclusief vooras verwijderen is dat de carrosserie daarna niet meer rolbaar is en dat je de remmen ook moet loskoppelen (en daarna weer ontluchten). Het voordeel is wel dat het uit en inbouwen makkelijker is. Als je de vooras en al los hebt en je neemt twee sterke vrienden dan kunnen zij de carrosserie optillen en jij het blok er onderuit rijden.

Groeten Olaf

Ik heb inderdaad de remmen vergeten!

De neus weegt niet veel, klopt precies wat Olaf zegt. Ik heb de voorste bodemdelen de neus en de chassisbalken bewerkt met de neus op een balk die ingeklemd was in een (stevige) workmate. Kon er bijn onder zitten!
Wel laat ik de takel hangen, net niet op spanning, als een 'backup' voor de workmate....
Gelogd

Nooit hersteld van het B-Kadett virus (besmetting met 86-90-UU op 24-09-1980)
Corsa A VAN 1.4SI
Olympia A 1970 15S, onder handen (restauratie)
Kadett A 1965, roestoratie, OHV speeltuin, even in de wacht.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #76 Gepost op: 27 Oktober 2012, 13:39:31 »

Helaas vooras er onderuit halen is voor mij "voorlopig" geen optie, inverband met weinig plaats en ruimte moet de auto naderhand weer rollend naar de parkeerplaats toe Grijns
Dus proberen via motorkap de motor omhoog halen zal voor mij de beste optie zijn.
Deze week alvast een paar dingen voorbereiden, dan kan als het goed is aankomende weekeinde de motor gedemonteerd
worden Tong
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #77 Gepost op: 27 Oktober 2012, 18:59:18 »

ik heb mn project nu staan (op de vooraspunten) een ijzeren koker met 2 zwenkwielen? zo blijft ie toch verrijdtbaar...
totdat dadelijk motor inclusief blokje en versnellingsbak compleet weer onder terug gaan.

gr Paul
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #78 Gepost op: 28 Oktober 2012, 16:02:44 »

Vandaag even wat voorbereidingen gedaan, heb de schroeven los kunnen halen van de versnellinsbak aan de motor, rest alles los gehaald wat aan de bak vast zit, behalve de cardanas heb ik even laten zitten, moet eerst nog even de olie van de bak afhalen.
Aan de rechterkant van de bak zit een schroef, is dit de schroef om de olie af te laten
Ik heb er een foto van gemaakt, maar de bak is zo baggervet dat het moeilijk te zien is Ik weet het niet
Voordat ik de motor er uit til wil ik toch maar eerst de bak er uit halen  Tong

Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
buzz_4stroke
Gast
« Antwoord #79 Gepost op: 28 Oktober 2012, 17:39:20 »

Hallo,

Dit is de vulplug, aftappen is mijn inziens het makkelijkst via de achteruitrijschakelaar op het einde van de bak aangezien dit een van de laagste punten is.
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #80 Gepost op: 28 Oktober 2012, 18:40:40 »

Dit is de vulplug, aftappen is mijn inziens het makkelijkst via de achteruitrijschakelaar op het einde van de bak aangezien dit een van de laagste punten is.
De achteruitrijschakelaar is inderdaad het laagste punt, dan gebruik ik die om de olie af te laten
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #81 Gepost op: 28 Oktober 2012, 19:26:30 »

De bak kan er ook onderuit gehaald worden als je de opening waar de cardanas insteekt afsluit met een afgezaagde kop van een oude cardanas; misschien kun je die van iemand lenen.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #82 Gepost op: 28 Oktober 2012, 19:47:58 »

hij wil waarschijnlijk tocht de bakolie verversen... dus dan kan je hem beter gelijk aftappen...
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #83 Gepost op: 28 Oktober 2012, 20:16:21 »

Ja de hele wagen word voorzien van nieuwe olie, ik moet er niet aan denken hoelang sommige olien al in de auto zitten Tong
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #84 Gepost op: 04 November 2012, 20:24:21 »

Ben vandaag ondanks het slechte weer toch maar onder de auto gekropen en de versnellingsbak er onderuit kunnen halen, hij was zo vies bij het er af halen, dat hij bijna uit mijn handen gleed Lachen

Ik had vantevoren nog even de olie uit de motor en de bak gehaald, bleek maar heel weinig olie in te zitten, bij elkaar opgetelt maar 2 liter Ik weet het niet

Bij het aflaten van de olie uit de versnellingsbak heb ik de achteruitrij sensor gedemonteerd, had verwacht dat nu ook het staartstuk waar de versnellingspook in zit leeg zou lopen, maar was dus niet het geval, heb hier maar even een rubber handschoen overheen getrokken met een trekbandje, zodat de olie er niet zou uitlopen.

Nog even een vraagje Lachen het motorblok hangt alleen nog vast in de motorsteunen, dus klaar om er uit getakeld te worden, waar kan ik het beste de takelstrop aan vast maken, aan de rechterkant kant kan dit gewoon aan het uitlaatspruitstuk, maar aan de linkerkant zie ik niets zitten om aan vast te maken ?  Ik weet het niet

Groetjes Martin.

       
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
thom301
Gast
« Antwoord #85 Gepost op: 04 November 2012, 21:19:14 »

Hallo Martin,

Het volgende staat in de vraagbaak van P. Olyslager:

''Bevestig een korte strop om de waterpomp en de voorste pijp van het uitlaatspruitstuk en een lange strop onder de motor tussen het carter en het koppelingshuis, trek de kabel op spanning (...) draai vervolgens de beide bouten van het achterste motor/versnellingsbaksteun los ( niet de centrale bout ) en ten slotte de vier bevestigingsbouten van de voorste motor/versnellingsbaksteunen.
De rubber blokken moeten aan de motor blijven zitten.
Hijs de motor in een achteroverhellende stand uit de wagen.''

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

Groeten,

Thom
Gelogd
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #86 Gepost op: 04 November 2012, 21:46:25 »

Hoi Martin,

ik doe zelf altijd een touw om de middelste pijp van het uitlaatspruitstuk en en touw door de linker motorsteun.
Op deze wijze hangt de motor redelijk in evenwicht en is die met 1 hand makkelijk te sturen als die in de takel hangt.
Kijk maar even bij posts #81; #90 en #175 uit mijn restauratieverslag:
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.81.html
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.90.html
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.165.html

groet,
Wouter
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #87 Gepost op: 04 November 2012, 22:58:12 »

Bedankt voor de tips, ga ik morgen gelijk uitproberen
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #88 Gepost op: 05 November 2012, 21:06:05 »

Heb net de motor er even uitgetakelt, heb Wouter's tip om de hijsstrop aan de linker motorsteun en andere kant aan het spruitstuk te bevestigen opgevolgd, en dit werkte echt super goed





Toen de motor er uit was getilt kwam ik er achter dat ik wat was vergeten los te halen, de choke kabel zat nog vast aan de carburateur



Hier mog even een foto om een indruk te geven hoe vettig het motorblok is Tong Grijns

Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #89 Gepost op: 11 November 2012, 17:28:46 »

Ben net maar begonnen om het motorblok een beetje schoon te schrapen en wat onderdelen er van af te schroeven.
Ik kom alleen heel weinig afstelstreepjes tegen voor de ontsteking Ik weet het niet het enigste wat ik tegen kom is een klein nokje op de krukaspoelie en een nokje op de distibutiekast, zijn dit de juiste tekens voor het BDP punt Ik weet het niet

Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 90   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines