Holland Kadett B Club Forum
16 April 2026, 11:29:19 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 55 56 [57] 58 59 ... 90   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Project Kadett B coupe 1.1N  (gelezen 968436 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #840 Gepost op: 21 Maart 2016, 18:24:04 »

Zojuist een mailtje gehad waarin ze beweren het zich niet te kunnen herinneren dat ze eendeel uit de bestelling hadden genomen.
Het stond tebslotte toch op de "lieferschein" [pakbon] !?
Ja hallo, ze hebben wel het deel uit het pakket genomen en dit vergeten van de pakbon/rekening te halen.
Ik heb daar voor honderden euro's aan materiaal besteld en zou dan gemeen willen zijn voor een deeltje van 16 euro ?
Tot nu toe heb ik best begrip voor hun drukke tijd en zeg zelfs niks van een lange levertijd maar als ik deze 16 euries niet terug krijg is dit het laatste wat ik er heb besteld.

Alles is opgelost na mijn "herinnerings" mailtje, onderstaande mail bevestigt dat.

Hallo,
Es hat sich alles aufgeklärt. Ich habe die 19,90 € soeben per Paypal zurückgezahlt.

Wo gehobelt wird - fallen Späne.  So sagt man in Deutschland, wenn einige Dinge daneben gehen ;-)

Vielen Dank für Ihre Hilfe. Bis zum nächsten Mal.
viele Grüße
Ruth Börnemann, splendid parts

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #841 Gepost op: 22 Maart 2016, 23:22:06 »

Na 2 maanden winterstop kan ik eindelijk weer verder gaan met het project.

Heb 2 avonden lekker kunnen doorwerken, heb de trekhaak met nieuwe trekhaakstekker en bekabeling gemonteerd.
De bumper en de mistlamp gemonteerd.
Een nieuwe remleidingset bestelt en vandaag begonnen met in de vorm buigen, de leidingen zijn van staal en was bang dat je deze moeilijk kon buigen maar ging heel gemakkelijk, de leidingen zijn wel een stukje te lang en moest op het lange stuk een extra lus leggen om deze in te korten.

In het staartstuk van de cardanas, nieuwe lagers en 2 versterkte trilrubbers gezet.

Groetjes Martin.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #842 Gepost op: 23 Maart 2016, 08:00:09 »

Schiet lekker op zo. Knipoog
Mat de aandrijflijn ben je nou precies net zover als ik, wacht alleen nog op een trompetrubber en een koppelings plaat.

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
Freek B.
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #843 Gepost op: 24 Maart 2016, 19:16:31 »

Heeft het ook een rede waarom je stalen leidingen gebruikt? Ik heb het meeste vervangen door koper.

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé (in onderdelen)
1986 VW T3 Panel Van
1966 Rekord C Coupe
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #844 Gepost op: 24 Maart 2016, 19:25:40 »

het verbaast mij vooral dat je de leidingen niet zelf gemaakt hebt... Grijns
met een goedkoop vels setje en een rol koper leiding heb je het zo voor elkaar. voor velzen van staal heb je een duurder vels setje nodig.

Kadett B L "super" 1968 LPG
Robbin
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #845 Gepost op: 24 Maart 2016, 19:26:26 »

ziet er gelikt uit

Een Kadett heeft geen roest, enkel dikke patina.
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #846 Gepost op: 24 Maart 2016, 19:33:41 »

Heeft het ook een rede waarom je stalen leidingen gebruikt? Ik heb het meeste vervangen door koper.
Voor kleine reparaties is koper goed genoeg, helaas worden koper leidingen op de meeste forums sterk afgeraden om verschillende redenen. (Ze zeggen dat koper te zacht is en door trillingen kan gaan scheuren met alle gevolgen van dien)
Ik heb bij splenditparts een kompleet kantenklare set gekocht voor iets meer als €40 en daar ga ik dus niet voor liggen knutselen met koper.

Bij mij zat op de achteras ook koper en toen ik de moeren los wou draaien die in de cilinder zaten, begon het koper te wokkelen omdat de moer zich vast had gefreten op het koper  Boos

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #847 Gepost op: 24 Maart 2016, 19:36:40 »

het verbaast mij vooral dat je de leidingen niet zelf gemaakt hebt... Grijns
met een goedkoop vels setje en een rol koper leiding heb je het zo voor elkaar. voor velzen van staal heb je een duurder vels setje nodig.
Ik ben een beetje lui, een kant en klare leidingen van staal hoef je niet te felsen, die zaten er al op  Grijns

Freek B.
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #848 Gepost op: 24 Maart 2016, 19:40:07 »

koperleiding kost ook 25 euro voor 5m, Klopt wel dat koper slecht tegen trillingen kan maar ze hebben mij wijsgemaakt dat remleiding een andere koperlegering zou hebben. Dat dit zo is kan ik natuurlijk niet bevestigingen.

Wat ik wel kan bevestigingen dat de koperleiding die ik gebruikt heb veel flexibeler is dan een ''normale'' koperleiding van de zelfde diameter.

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé (in onderdelen)
1986 VW T3 Panel Van
1966 Rekord C Coupe
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #849 Gepost op: 24 Maart 2016, 20:44:34 »

koper word door veel buigen harder en brozer. verhitten tot roodgloeiend maakt het koper weer zacht. daarom is nieuw koper veel buigzamer dan oud koper.
als je koperleiding gebruikt is dit koper, en geen legering...

voor duurdere auto's, nieuw en oud, word ook vaak cunifer gebruikt dit is een legering koper-nikkerl-ijzer. dit is heel corrosie bestendig en kan veel hogere drukken aan dan koper.

Kadett B L "super" 1968 LPG
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #850 Gepost op: 26 Maart 2016, 10:00:22 »

Gelukkig de achteras zit er onder, wat een onhandelbaar zwaar ding om onder de auto te hangen  Grijns Grijns

Het volgende klusje, de nieuwe remleidingen en nieuwe benzine slang van achter naar voren toe leggen.

En dan de vooras er onderuit halen, moet ik nog ergens op letten of is dit gewoon een paar schroeven los halen zodat de as los komt ??

Groetjes Martin.

Oly
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #851 Gepost op: 26 Maart 2016, 11:41:00 »

Je moet er even aan denken om de bekleding onder de stuurkolom ter hoogte van het contactslot weg te halen. Hier zit een bout met een borgplaatje onder. Deze moet er uit om de stuurstang omhoog te kunnen trekken zodat deze uit het stuurhuis komt. Stuurslot hiervoor ontgrendelen. Het boutje van de klembeugel rond de stuurstang bij het stuurhuis moet er helemaal uit.

De bekleding zit met twee clips vast, ik zet er altijd een grote schroevendraaier onder met een plaatje om geen afdruk achter te laten.

Succes, is verder een simpel klusje, vooral zonder motor.

gr Henk

Nooit hersteld van het B-Kadett virus (besmetting met 86-90-UU op 24-09-1980)
Corsa A VAN 1.4SI
Olympia A 1970 15S, onder handen (restauratie)
Kadett A 1965, roestoratie, OHV speeltuin, even in de wacht.
pepe72
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #852 Gepost op: 26 Maart 2016, 20:39:13 »

ziet er supper uit zo nog even en je kan ook trg beginnen met rijden en genieten

groetjes peter
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #853 Gepost op: 27 Maart 2016, 19:17:00 »

Even een paar vraagjes.
Als ik de vooras er onderuit wil halen, kan ik de stuurstang ook loshalen op punt 1 op de foto, kan ik de as er dan uitschuiven ??
of is het gemakkelijker om op plaats 2 de persbouten er af te slijpen, deze later met boutverbinding weer vast te zetten.
Ik wil de as namelijk niet los maken bij de stuurkolom onder het dashboard.

De volgende vraag is, links onder in de motorruimte naast de radiateur zit een soort steuntje met daar aan vast een stukje rubber, iemand enig iedee waar dit voor is ?? ik zat zelf te denken aan een soort van anti statische strip, zo'n ding wat op de grond hangt, of is het ergens anders voor ??

Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #854 Gepost op: 27 Maart 2016, 20:10:23 »

Stuurhuis/tandheugeldinges losnemen van de vooras door de 4 bouten van de beugels nr. 5 te verwijderen.
Stuurhuis iets naar voren trekken en naar onderen wegnemen.
Stuurstang nr. 16 zit vaak vastgeroest in dempingsschijf 28; roestoplosser.
Ook moet bout 30 (jouw pijl 1, pijl 2 kan vast blijven zitten) helemaal verwijderd worden; deze zorgt voor extra borging.
De stuurstang zit met vlak geslepen passingen in de dempingsschijf; als hij niet vastgeroest zou zitten, is hij zo weg te nemen.

Ook als je het totale stuurgebeuren van binnenuit omhoog zou trekken, wordt op deze plaats (tussen jouw pijlen 1 en 2) de stuurstang gescheiden van het stuurhuis/tandheugeldinges. Met het naar binnen trekken van de totale stuurstang schijn je, als je teveel geweld gebruikt, het risico te lopen de richtingaanwijzerterugstelnokken te beschadigen. Of dat zo is weet ik niet echt.

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Pagina's: 1 ... 55 56 [57] 58 59 ... 90   Omhoog
  Print  

Ga naar: