Holland Kadett B Club Forum
16 April 2026, 18:58:32 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 62 63 [64] 65 66 ... 90   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Project Kadett B coupe 1.1N  (gelezen 968649 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
ockdet
Hero Member

mijn kadett

Bekijk profiel
« Antwoord #945 Gepost op: 28 April 2016, 18:02:28 »

ik had poos geleden  de spanner ook stuk  ....  was de veer gebroken  gelukig  nog oud blok liggen      die er af gehaald en weer klaar   
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #946 Gepost op: 01 Mei 2016, 08:27:33 »

Even een vraagje, als ik de distributie ketting en spanner ga vervangen, moet ik dan alle motorolie weer uit het blok halen of komt er vrijwel geen olie uit omdat deze in de carterpan blijft zitten ??

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #947 Gepost op: 01 Mei 2016, 09:34:58 »

Je kunt de olie gewoon laten zitten.
De distributie staat niet in directe verbinding met de carter, maar wordt gevoed door de oliepomp.
Wel zul je bij het openen van het distributie deksel een beetje restolie lekken, dus ff een bakje of een paar doeken eronder leggen.

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #948 Gepost op: 05 Mei 2016, 21:28:37 »

Ik ga morgen mijn verzekering bellen voor een oldtimer verzekering.
Omdat ik nog geen taxatie op de auto heb, en dus nog niet weet wat de dagwaarde is van de auto, weet ik niet wat ik moet zeggen als de verzekering vraagt om een ongeveer dagwaarde.
Heeft iemand enig idee wat de waarde nu ongeveer van mijn auto zal zijn, denkt dat jullie wel weten hoe de auto er nu uit ziet.

Als dit liever niet op het forum geschreven word, dan graag via persoonlijk bericht.

Alvast bedankt
Groetjes Martin.

Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #949 Gepost op: 05 Mei 2016, 22:52:24 »

mijn kiemen met zeer beroerd lakwerk zat op 4500. ik verwacht dat een taxatie van een fastback met goede restauratie tussen de 5000 en 7500 zal worden. let wel dat taxatie waarde en verkoopwaarde enorm verschillen.
en ik zou niet weten waarom we het niet over bedragen zouden kunnen hebben...

Kadett B L "super" 1968 LPG
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #950 Gepost op: 05 Mei 2016, 23:16:07 »

mijn kiemen met zeer beroerd lakwerk zat op 4500. ik verwacht dat een taxatie van een fastback met goede restauratie tussen de 5000 en 7500 zal worden.
Super bedankt Jeroen, heb ik tenminste een richtprijs mocht de verzekering er om vragen.

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #951 Gepost op: 06 Mei 2016, 08:04:39 »

Heb gisteren de distributie ketting en spanner bij Dany van het kadett-c motertje afgehaalt,  er achter gekomen dat niet alle kadett-c motoren een mechanische kettingspanner er op hebben zitten.
De hydraulische kettingspanner van de kadett-c ziet er als ik het goed kan herinneren iets anders uit als die van de kadett-b, geloof dat ik de spanner van de kadett-b vast kon zetten in dichtstand bij het monteren, de c-kadett spanner heeft alleen een lange veer en meer niet.

Even een vraagje, is het mischien verstandig een pakking tussen de kettingspanner te zetten, zodat de oliedruk iets groter is in de hydraulische spanner ??

Hier een foto van de kadett-c spanner.

Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #952 Gepost op: 06 Mei 2016, 08:30:07 »

als je er al een pakking tussen doet dan heel dun maar mischien kan je in dit geval beter pakkingkit/vloeibare pakking gebruiken.

Kadett B L "super" 1968 LPG
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #953 Gepost op: 06 Mei 2016, 08:34:23 »

Ik zou je toch adviseren om er een mechanische op te zetten.
Dat is nu een fluitje van een cent en het gaat je een hoop gerammel schelen.

Bij de montage van de spanners is een pakking niet noodzakelijk.

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...

Oly
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #954 Gepost op: 06 Mei 2016, 10:35:06 »

kettingspanner is nog nieuw te koop. (Corsa 1.0S)

http://www.auto-onderdelen24.nl/ruville/7747132

Nooit hersteld van het B-Kadett virus (besmetting met 86-90-UU op 24-09-1980)
Corsa A VAN 1.4SI
Olympia A 1970 15S, onder handen (restauratie)
Kadett A 1965, roestoratie, OHV speeltuin, even in de wacht.
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #955 Gepost op: 06 Mei 2016, 18:55:41 »

Heb vandaag een nieuwe waterpomp en 2e hands kachelkraan geplaatst, heb de distributie ketting los gehaald en vergeleken kwa lengte en was precies het zelfde, de tandwielen zagen er nog heel netjes uit, alleen de b-kadett spanner was vergeleken bij de c-kadett spanner 3x zo soepel.
Heb nu de sterke veer van de c-kadett spanner in de b-kadett spanner gezet, alles terug gemonteerd en de spanner drukt nu de ketting mooi strak aan.
Omdat ik de motor de vorige keer maar een paar minuten heb laten lopen zat er nog geen olie in de kettingkast, zal ook wel een reden zijn geweest van meer geluid maken  Lachen

Nu de vloeibare pakkingen een nachtje laten drogen en morgen starten, en hopen dat het ratelen weg is  Grijns

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #956 Gepost op: 06 Mei 2016, 19:41:21 »

Vandaag een tiental verzekeringen opgebeld voor een oldtimer verzekering, en allemaal het zelfde verhaal.
De oldtimer verzekeringen zijn sinds 2 weeken allemaal aangepast.
Hier een paar veranderingen:

-- Er mag niet meer dan 7000km per jaar worden gereden.
-- De wagen mag alleen nog maar gebruikt worden om naar meetings , shows enz enz.
Als je dus even een boodschap of naar het werk of rond gaat toeren met de oldtimer, je dan schade rijd, de verzekering een bewijs wil hebben dat je op weg was naar bijvoorbeeld een schow of meeting, kan je dit niet officieel aantonen dan trekt de verzekering zig terug en ben je dus niet verzekert !!!
-- Binnen de looptijd van een jaar kan de oldtimer verzekering niet meer tussentijds worden aangepast, bijvoorbeeld na een half jaar laat ik de auto taxeren en wil de auto all risk verzekeren, dan moet ik wachten tot het verzeker jaar is verlopen, ingaande volgende jaar verzekering kan dit pas worden aangepast.

Omdat ik de auto ook wel eens naar het werk wil meenemen en af en toe rond wil toeren, heb ik maar een normale WA verzekering genomen, nadeel is dat een taxatie van een oldtimer niet samen gaat met een normale WA of all risk verzekering, en gaat dus niet.

De oldtimer verzekeringen zijn dus flink aangepakt voor mensen die af en toe eens rond willen toeren  Droevig  Huilen

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #957 Gepost op: 06 Mei 2016, 20:37:00 »

Kon het niet laten om de auto even te starten, helemaal blij, het ratelende geluid van de ketting is helemaal weg, was toch het probleem van de te zacht geveerde kettingspanner.

kermitc
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #958 Gepost op: 07 Mei 2016, 08:03:26 »

Kijk dat zijn de betere berichten
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #959 Gepost op: 07 Mei 2016, 09:21:01 »

Klasse... weer een stapje verder Lachebek

Pagina's: 1 ... 62 63 [64] 65 66 ... 90   Omhoog
  Print  

Ga naar: