Holland Kadett B Club Forum
29 Maart 2024, 07:03:02 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3 ... 90   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Project Kadett B coupe 1.1N  (gelezen 701308 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 30 September 2012, 21:36:49 »

Ik ben de Opel Kadett B coupe uit 1971 vanmorgen gaan halen op een aanhanger, ondanks dat de wagen 6 jaar lang in een een oude kippenschuur heeft gestaan ziet hij er nog zeer goed uit Geschrokken
Alleen het linker voorspatbord heeft een paar roestplekken, er zitten zelfs al 2 nieuwe veerschotels bij, en er zit een gloednieuwe uitlaat van voor naar achter onder Grijns
Ik heb er gelijk een orginele blaupunkt radio bij gekocht, die had de eigenaar ook nog liggen.
Onder de motorkap heeft waarschijnlijk een eekhoorn gezeten, er liggen een paar handen vol noten naast de accu Grijns gelukkig heeft die niet aan de bekabeling zitten te knabbelen.
Ik ga vandaag eerst de wagen eens wassen en stofzuigen.
Hier alvast een paar foto's net nadat ik hem op heb gehaald Tong
















Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 30 September 2012, 21:45:43 »

Misschien een stomme vraag, hoe krijg ik het luchtfilterhuis open, ik zie helemaal niets zitten om deze open te maken Verbaasd
Het lijkt wel of deze helemaal gesloten is Ik weet het niet


Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
ton z
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 30 September 2012, 22:36:34 »

dat is een spoelfilter
die kunnen niet uit elkaar
Gelogd
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 01 Oktober 2012, 07:15:56 »

Inderdaad.
De oude versies van de kadett (van voor 1970) zijn uitgevoerd met een zogenaamd "nat" filter.
Deze behoor je eens in de zoveel tijd goed schoon te spoelen met benzine. Om ze daarna weer in te olieen (hier gebruikte men vroeger vaak afgewerkte motorolie voor)

Dit is de luchtfilterversie met een droog filterelement.
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 01 Oktober 2012, 07:55:51 »

deze filters kun je onderling uitwisselen.

gr Paul
Gelogd
kwadettilac
Hero Member
*****
Berichten: 514



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 01 Oktober 2012, 09:54:33 »

Dat ziet er goed!
Knap kadettje, met zelfs een skai dak  ;)waar heb ik dat meer gezien? Lachen.
Succes met het rijklaar maken.
Erwin
Gelogd

Auto's jonger dan de bestuurder missen karakter daarom:
Olympia A Coupé 1.9S (Origineel) BJ 1969, 204 Kosmosblau met zwart vinyldak.
Kadett-B Car-A-Van 5deurs 1.2S BJ 1968 Lago Blauw met wit dak (www.mijnalbum.nl/Album=ENVVHO3C).
Cadillac Sedan De Ville BJ 1959.
topcat
Hero Member
*****
Berichten: 623



Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 01 Oktober 2012, 17:30:25 »

ja vindt dat maar.....veel plezier ermee maar zo te zien aan je brede lach heb je er nu al plezier in..

gr jacob
Gelogd












kadett caravan 2.4 1969
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 01 Oktober 2012, 21:58:14 »

De oude versies van de kadett (van voor 1970) zijn uitgevoerd met een zogenaamd "nat" filter.
Deze behoor je eens in de zoveel tijd goed schoon te spoelen met benzine. Om ze daarna weer in te olieen (hier gebruikte men vroeger vaak afgewerkte motorolie voor)
Héé dat is grappig, ik heb nog nooit gehoord van een spoelfilter, ben even aan het googelen geweest en kom een oliebadluchtfilter tegen, dit zal dus wel het zelfde zijn.

Dus schoon maken met benzine, en dan ? moet er dan een laagje olie onder in de filterbak staan ? zo ja hoeveel olie moet je er in stoppen Ik weet het niet
Heeft misschien iemand hier een beschrijving of uitleg hoe je zoiets moet doen Tong

Of zeggen jullie dat het beter is om het spoelfilter in de vuilbak te gooien en beter is om er een luchtfilterbak met papierfilter in te doen.

Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 02 Oktober 2012, 09:34:27 »

Het schoonmaken van deze "nat"filters doe je inderdaad door ze goed te spoelen met benzine.
Inolieen doe je door er een flinke scheut olie in te gieten en het filter vervolgens rond te daaien op ze kop te houden etc. zodat de de binnenzijde helemaal bedekt is met olie. Daarna laat je het filter even uitlekken ander loopt de overtollige olie je carburateur in... en dat is niet de bedoeling.

Volgens mij zijn de kadettjes tot 1970 met een natfilter uitgevoerd... (correct me if i'm wrong).
Mijn kadettje is een 69er en heeft van origine egenlijk een natfilter. Uit practische overweging heb ik deze vervangen door een filter met filterelement zoals te zien op het fototje.

Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 02 Oktober 2012, 20:32:10 »

Heb vandaag alvast een start gemaakt om de coupe op te knappen, en de vieze en roestige bobine los gehaald en weer een netjes gemaakt, dat ziet er gelijk weer heel anders uit Grijns
Ook had ik er een oude radio bij gekocht uit die tijd, en eens even getest, wauw hij doet het nog Tong op lange golf alleen maar franse zenders, op middengolf allemaal lekkere oude muziek Lachen
Ben benieuwd of iemand dit type radio herkent en mischien weet of deze ooit in de kadett hebben gezeten Rollende ogen

Groetjes Martin.





Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 02 Oktober 2012, 20:39:00 »

zo één heb ik ook liggen; deze komt wel uit de Kadett-B jaren.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
kadett-b20
Administrator
Hero Member
*****
Berichten: 1331


Kadett B AeroTop II - 1968


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 03 Oktober 2012, 08:31:16 »

Ik heb zo'n blauwpunkt ook nog liggen. Waren in die tijd zeer goede radio's. Die van jouw heeft alleen niet meer de originele knoppen. De originele hebben een andere vorm.

Ralph
Gelogd

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 03 Oktober 2012, 20:03:19 »

Na even op marktplaats zoeken nog een hele nette werkplaatshandboek gevonden en een orginele handleiding en een dvd vol met werkplaats handboeken nederlands en duits.
Die ga ik zeker nog nodig hebben Lachen

Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #13 Gepost op: 04 Oktober 2012, 20:31:12 »

Omdat het slechter weer word en de avonden snel donker, haal ik na het werk maar elke keer iets uit de motorruimte en ga dat op mijn gemakje opknappen of reviseren in mijn schuurtje Lachen

Vandaag de dynamo er uit gehaalt, wat ziet dat ding er vies uit zeg Tong
Voor het los halen, even alle schroefjes en moertjes ingespoten met WD40, de schroeven zaten zo vast dat ik bij een paar schroeven zelfs een luchtsleutel moest gebruiken, gelukkig alles netjes uit elkaar gekregen.

Eerst eens gaan zoeken naar een groot schoon verfblik waar ik kleaner in kan doen om de spullen in schoon te maken en het blik naderhand weer kan afsluiten Rollende ogen

       
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #14 Gepost op: 09 Oktober 2012, 21:11:48 »

Na een paar avonden schoon maken eindelijk de dynamo schoon Grijns
Om het oxideren van het aluminium tegen te gaan alles in de zwarte ets gezet, toen primer en alles gespoten.
De koolborstels waren nog zo goed als nieuw, de lagers in hitte bestendig vet gezet, en overal nieuwe boutjes en moertjes opgezet, en een nieuwe dikkere massa kabel op gezet.

De dynamo ziet er gelijk weer een heel stuk frisser uit Grijns

Groetjes Martin.

       

       
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Pagina's: [1] 2 3 ... 90   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines