Holland Kadett B Club Forum
10 December 2024, 06:01:19 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 90   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Project Kadett B coupe 1.1N  (gelezen 777524 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #15 Gepost op: 09 Oktober 2012, 21:15:29 »

niet frisser, maar als nieuw!!
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
thom301
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: 09 Oktober 2012, 21:21:42 »

Hallo Martin, Zoals Gert al zei, wat ziet die er weer als nieuw uit! En als je het niet erg vind dat ik het vraag hoe heb je de buitenkant zo mooi gekregen? heb je die gewoon met een staalborstel behandeld?

Mvg, Thom
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #17 Gepost op: 09 Oktober 2012, 21:36:46 »

Hallo Martin, Zoals Gert al zei, wat ziet die er weer als nieuw uit! En als je het niet erg vind dat ik het vraag hoe heb je de buitenkant zo mooi gekregen? heb je die gewoon met een staalborstel behandeld?
Mvg, Thom
Hoi Thom,
Eerst heb ik alle onderdelen schoon gemaakt met "Dasty" dit is ontvetter die je voor één euro per fles bij de Wibra kan kopen, gewoon met een kwast op zetten, even laten intrekken en afspoelen met water, echt super goed spul.
Daarna zat er nog allemaal stukken Bitac op, deze moest ik er eerst af steken met een plamuurmes, dan de restjes met een doekje met thiner af gedaan.
De oxidatie op het alu met een staalborstel af doen, wat ook goed werkt is een staalborstel op een boormachine, daarmee kan je zelfs het alu polijsten zodat het gaat blinken Tong

Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
thom301
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: 09 Oktober 2012, 21:43:20 »

Hallo Martin,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Citaat
Eerst heb ik alle onderdelen schoon gemaakt met "Dasy" dit is ontvetter die je voor één euro per fles bij de Wibra

Kijk dat is nog eens te betalen  Grijns

Veel succes met de verdere restauratie, maar als ik het begin al zie komt dat wel goed. Knipoog

MVG Thom
Gelogd
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 10 Oktober 2012, 23:03:02 »

wow als dit een voorbode is voor de hele auto word dat een mooi ding  Geschrokken
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
Mischaop82
Jr. Member
**
Berichten: 58



Bekijk profiel
« Antwoord #20 Gepost op: 11 Oktober 2012, 19:23:12 »

WAUW!!  Geschrokken

Weet je zeker dat het geen nieuwe is?  Knipoog

Gr. Mischa
 
Gelogd

Helaas geen Kadett meer.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #21 Gepost op: 11 Oktober 2012, 19:56:13 »

Vandaag na het werk even de radiateur er uit gehaald, de waterslangen waren van het lange stil staan helemaal uitgedroogd en opengebarsten, dus veel koelvloeistof zat er niet meer in het motorblok Lachen

De radiateur was ook weer een vies vettig ding, heb hem maar even helemaal ingesopt met ontvetter, en nu maar een nachtje laten intrekken Tong

Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #22 Gepost op: 12 Oktober 2012, 08:24:40 »

Ik weet zeker dat die er straks ook weer als nieuw uit komt te zien.
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #23 Gepost op: 13 Oktober 2012, 19:40:06 »

Jawel de radiateur is ook weer helemaal klaar, nadat al het vet en vuil er vanaf was zag hij er eigenlijk nog heel goed uit.
Heb hem opnieuw gespoten en alles wat er op en aan zit vernieuwd Lachen
Ik moet alleen in de toekomst nog eens een nieuwe orginele chrome radiateurdop bestellen, er zit nu even een duitse aftermarket dop op Tong

Groetjes Martin.

Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #24 Gepost op: 13 Oktober 2012, 19:44:02 »

Heb vandaag ook even de kachelklep onder de motorkap vandaan gehaald, deze werkte heel erg stroef.
Heb hem eerst eens ontvet en toen ging hij al een heel stuk soepeler, heb hem nu om eens te testen wat er gebeurd in een badje met Antikal gezet, ben benieuwd hoe die er morgen uit ziet Grijns

Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
kwadettilac
Hero Member
*****
Berichten: 514



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #25 Gepost op: 13 Oktober 2012, 21:14:03 »

Dat gaat helemaal goed komen zo te zien. Knipoog
Even een praktisch vraagje: heb je een spuitbus gebruikt?
En zo ja welk merk en welke kleur en is deze hitte bestendig?
 
Je snapt de reden vast wel, ik moet binnenkort ook nog met de motor en bijbehorende delen aan de slag.

Bvd,

Erwin
Gelogd

Auto's jonger dan de bestuurder missen karakter daarom:
Olympia A Coupé 1.9S (Origineel) BJ 1969, 204 Kosmosblau met zwart vinyldak.
Kadett-B Car-A-Van 5deurs 1.2S BJ 1968 Lago Blauw met wit dak (www.mijnalbum.nl/Album=ENVVHO3C).
Cadillac Sedan De Ville BJ 1959.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #26 Gepost op: 13 Oktober 2012, 21:47:06 »

Hallo Erwin, ik heb hoogglans zwarte 2K lak van het werk meegenomen, als de delen van blank aluminium zijn eerst even etsen dan primer en dan pas lak.
De onderdelen waar al lak op zit, licht opschuren en dan een primer voor een goede hechting.
Hitte bestendige verf gebruik ik alleen maar op het motorblok zelf, alle onderdelen die er omheen hangen gewone lak gebruiken.
De 4x4 wagens die ik heb gehad heb ik zelfs met hele goedkope primer en lak spuitbussen van de Action gedaan en die lak is nooit losgekomen en bleef ook heel erg netjes Grijns

Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #27 Gepost op: 14 Oktober 2012, 08:32:47 »

Heb net de kachelklep uit het bakje met Antikal gehaald, had daar een hele nacht ingestaan, het restant antikal onder in het bakje zat helemaal vol met kalk schilfers.
Heb de kachelklep even onder de kraan met een tandenborstel afgespoeld, wauw dat had ik niet verwachtwacht Geschrokken het koper is weer als nieuw en zelfs de oxidatie op het metaal is verdwenen Grijns
De klep gaat weer super soepel open en dicht.
Ik ga die antikal ook eens proberen op mijn aluminium carburateur Grijns

       
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #28 Gepost op: 14 Oktober 2012, 14:16:28 »

Heb vandaag geprobeerd de startmotor er af te halen, ging dus niet, kom een motorsteun tegen Ik weet het niet
Moet ik de complete, of maar een gedeelte van de motorsteun afhalen ?
Moet het uitlaatspruitstuk er ook vanaf of kan deze blijven zitten ?

Groetjes Martin.

Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #29 Gepost op: 14 Oktober 2012, 15:00:55 »

ik zou je aanraden de kop eerst te lichten(dat was je waarschijnlijk toch al van plan) dan kan je er beter bij. en dan heb je ook gelijk een indruk van de staat van de cilinders.
ik heb inderdaad ook de motorsteun los gehad om de startmotor te verwijderen.
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 90   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines