Gert
|
|
« Antwoord #15 Gepost op: 09 Oktober 2012, 21:15:29 » |
|
niet frisser, maar als nieuw!!
|
|
|
Gelogd
|
Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
|
|
|
thom301
Gast
|
|
« Antwoord #16 Gepost op: 09 Oktober 2012, 21:21:42 » |
|
Hallo Martin, Zoals Gert al zei, wat ziet die er weer als nieuw uit! En als je het niet erg vind dat ik het vraag hoe heb je de buitenkant zo mooi gekregen? heb je die gewoon met een staalborstel behandeld?
Mvg, Thom
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
apex4x4
|
|
« Antwoord #17 Gepost op: 09 Oktober 2012, 21:36:46 » |
|
Hallo Martin, Zoals Gert al zei, wat ziet die er weer als nieuw uit! En als je het niet erg vind dat ik het vraag hoe heb je de buitenkant zo mooi gekregen? heb je die gewoon met een staalborstel behandeld? Mvg, Thom
Hoi Thom, Eerst heb ik alle onderdelen schoon gemaakt met "Dasty" dit is ontvetter die je voor één euro per fles bij de Wibra kan kopen, gewoon met een kwast op zetten, even laten intrekken en afspoelen met water, echt super goed spul. Daarna zat er nog allemaal stukken Bitac op, deze moest ik er eerst af steken met een plamuurmes, dan de restjes met een doekje met thiner af gedaan. De oxidatie op het alu met een staalborstel af doen, wat ook goed werkt is een staalborstel op een boormachine, daarmee kan je zelfs het alu polijsten zodat het gaat blinken
|
|
|
Gelogd
|
1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
|
|
|
thom301
Gast
|
|
« Antwoord #18 Gepost op: 09 Oktober 2012, 21:43:20 » |
|
Hallo Martin, Hartelijk dank voor uw reactie. Eerst heb ik alle onderdelen schoon gemaakt met "Dasy" dit is ontvetter die je voor één euro per fles bij de Wibra Kijk dat is nog eens te betalen Veel succes met de verdere restauratie, maar als ik het begin al zie komt dat wel goed. MVG Thom
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Jeroenvans
|
|
« Antwoord #19 Gepost op: 10 Oktober 2012, 23:03:02 » |
|
wow als dit een voorbode is voor de hele auto word dat een mooi ding
|
|
|
Gelogd
|
Kadett B L "super" 1968 LPG
|
|
|
Mischaop82
|
|
« Antwoord #20 Gepost op: 11 Oktober 2012, 19:23:12 » |
|
WAUW!! Weet je zeker dat het geen nieuwe is? Gr. Mischa
|
|
|
Gelogd
|
Helaas geen Kadett meer.
|
|
|
apex4x4
|
|
« Antwoord #21 Gepost op: 11 Oktober 2012, 19:56:13 » |
|
Vandaag na het werk even de radiateur er uit gehaald, de waterslangen waren van het lange stil staan helemaal uitgedroogd en opengebarsten, dus veel koelvloeistof zat er niet meer in het motorblok De radiateur was ook weer een vies vettig ding, heb hem maar even helemaal ingesopt met ontvetter, en nu maar een nachtje laten intrekken
|
|
|
Gelogd
|
1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
|
|
|
wgortenmulder
|
|
« Antwoord #22 Gepost op: 12 Oktober 2012, 08:24:40 » |
|
Ik weet zeker dat die er straks ook weer als nieuw uit komt te zien.
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
apex4x4
|
|
« Antwoord #23 Gepost op: 13 Oktober 2012, 19:40:06 » |
|
Jawel de radiateur is ook weer helemaal klaar, nadat al het vet en vuil er vanaf was zag hij er eigenlijk nog heel goed uit. Heb hem opnieuw gespoten en alles wat er op en aan zit vernieuwd Ik moet alleen in de toekomst nog eens een nieuwe orginele chrome radiateurdop bestellen, er zit nu even een duitse aftermarket dop op Groetjes Martin.
|
|
|
Gelogd
|
1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
|
|
|
apex4x4
|
|
« Antwoord #24 Gepost op: 13 Oktober 2012, 19:44:02 » |
|
Heb vandaag ook even de kachelklep onder de motorkap vandaan gehaald, deze werkte heel erg stroef. Heb hem eerst eens ontvet en toen ging hij al een heel stuk soepeler, heb hem nu om eens te testen wat er gebeurd in een badje met Antikal gezet, ben benieuwd hoe die er morgen uit ziet
|
|
|
Gelogd
|
1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
|
|
|
kwadettilac
|
|
« Antwoord #25 Gepost op: 13 Oktober 2012, 21:14:03 » |
|
Dat gaat helemaal goed komen zo te zien. Even een praktisch vraagje: heb je een spuitbus gebruikt? En zo ja welk merk en welke kleur en is deze hitte bestendig? Je snapt de reden vast wel, ik moet binnenkort ook nog met de motor en bijbehorende delen aan de slag. Bvd, Erwin
|
|
|
Gelogd
|
Auto's jonger dan de bestuurder missen karakter daarom: Olympia A Coupé 1.9S (Origineel) BJ 1969, 204 Kosmosblau met zwart vinyldak. Kadett-B Car-A-Van 5deurs 1.2S BJ 1968 Lago Blauw met wit dak ( www.mijnalbum.nl/Album=ENVVHO3C). Cadillac Sedan De Ville BJ 1959.
|
|
|
apex4x4
|
|
« Antwoord #26 Gepost op: 13 Oktober 2012, 21:47:06 » |
|
Hallo Erwin, ik heb hoogglans zwarte 2K lak van het werk meegenomen, als de delen van blank aluminium zijn eerst even etsen dan primer en dan pas lak. De onderdelen waar al lak op zit, licht opschuren en dan een primer voor een goede hechting. Hitte bestendige verf gebruik ik alleen maar op het motorblok zelf, alle onderdelen die er omheen hangen gewone lak gebruiken. De 4x4 wagens die ik heb gehad heb ik zelfs met hele goedkope primer en lak spuitbussen van de Action gedaan en die lak is nooit losgekomen en bleef ook heel erg netjes
|
|
|
Gelogd
|
1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
|
|
|
apex4x4
|
|
« Antwoord #27 Gepost op: 14 Oktober 2012, 08:32:47 » |
|
Heb net de kachelklep uit het bakje met Antikal gehaald, had daar een hele nacht ingestaan, het restant antikal onder in het bakje zat helemaal vol met kalk schilfers. Heb de kachelklep even onder de kraan met een tandenborstel afgespoeld, wauw dat had ik niet verwachtwacht het koper is weer als nieuw en zelfs de oxidatie op het metaal is verdwenen De klep gaat weer super soepel open en dicht. Ik ga die antikal ook eens proberen op mijn aluminium carburateur
|
|
|
Gelogd
|
1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
|
|
|
apex4x4
|
|
« Antwoord #28 Gepost op: 14 Oktober 2012, 14:16:28 » |
|
Heb vandaag geprobeerd de startmotor er af te halen, ging dus niet, kom een motorsteun tegen Moet ik de complete, of maar een gedeelte van de motorsteun afhalen ? Moet het uitlaatspruitstuk er ook vanaf of kan deze blijven zitten ? Groetjes Martin.
|
|
|
Gelogd
|
1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
|
|
|
Jeroenvans
|
|
« Antwoord #29 Gepost op: 14 Oktober 2012, 15:00:55 » |
|
ik zou je aanraden de kop eerst te lichten(dat was je waarschijnlijk toch al van plan) dan kan je er beter bij. en dan heb je ook gelijk een indruk van de staat van de cilinders. ik heb inderdaad ook de motorsteun los gehad om de startmotor te verwijderen.
|
|
|
Gelogd
|
Kadett B L "super" 1968 LPG
|
|
|
|