Holland Kadett B Club Forum
29 Maart 2024, 14:39:57 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 90   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Project Kadett B coupe 1.1N  (gelezen 701336 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #45 Gepost op: 16 Oktober 2012, 15:40:02 »

doe maar een topic. lijkt me wel intressant... in principe zorg je met een spanningsregelaar in het dash ervoor dat de meters niet meer veranderen door voltage verschillen. dus veel stabieler...
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
ab
Gast
« Antwoord #46 Gepost op: 20 Oktober 2012, 15:20:12 »

voordat ik een topic start (en wellicht het forum 'bevuil' met iets wat weinig toegevoegde waarde heeft), even wat dingetjes.

na lang zoeken kwam ik mijn "jetzt helfe ich mir selbs'"  in nl-uitvoering weer tegen (was destijds fl1,- bij de slechte; dus kan je zoiets niet laten staan). daarin een schema van de b-kadett gevonden. verrek! idd geen spanningsregelaar. goh....

de enige op elektriciteit werkende meterjes die ik daar in kan vinden zijn dan de tank en watertemp. meter. bij mijn d-rekord (toch een veeeeeel modernere auto maarhelaas toch weer niet zooooo modern want technisch eigenlijk een gemodificeerde c-rekord) werken die meters met een bimetaal. ze werken daarom traag en reageren eigenlijk niet op snelle wisselingen. laat staan dat ze kleien wisselingen laten zien. is dat ook zo bij de b-kadett?

als dat zo is, wat zou dan het nut zijn van een spanningsregelaar voor deze meters?

voor de goede orde. ik heb in mijn rekord ook een volt en oliedrukmeter zitten (sprint dashboard). deze meters zijn echte voltmeters en reageren direct en op elke spanningswisseling. omdat ik nog een mechanische spanningsregelaar voor mijn dashboard heb, kan ik met deze meters heel goed zien wat die regelaar doet. je kunt daadwerkelijk zien dat de meters, als het ware, wippen. in de maat waarin de regelaar schakelt. neem je een elektronische regelaar dan heb je dat niet. die wisselingen zie je niet bij de temp. en tank meter.
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #47 Gepost op: 21 Oktober 2012, 16:40:13 »

Vandaag maar weer een poging gedaan om de grote startmotor uit de kadett te halen, deze week eerst maar eens alle boutjes en moeren ingespoten met WD40, was namelijk bang dat die na 42jaar helemaal vastgeroest zouden zitten Grijns
De boutjes van de motorsteun draaide heel gemakkelijk los, en je kon goed zien dat de WD40 helemaal in de schroefdraad was getrokken.
Motorsteun losgehaald, maar toen bleek het uitlaatspruitstuk ook nog eens in de weg te zitten Boos gelukkig kon ik de boutjes van het spruitstuk net zo gemakkelijk los draaien als de motorsteun.
Eindelijk kon ik die smerige startmotor er uit halen, eens kijken of ik die nog een beetje netjes kan krijgen Ik weet het niet

Groetjes Martin.

       

       
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
thom301
Gast
« Antwoord #48 Gepost op: 21 Oktober 2012, 16:58:34 »

Hallo Martin,

Als ik de schoonmaak van de vorige onderdelen heb gezien dan moet zo'n startmotortje ook wel lukken!  Grijns

Groeten,

Thom
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #49 Gepost op: 21 Oktober 2012, 20:05:04 »

Heb al veel startmotoren uit elkaar gehaald, maar een opel startmotor is toch wel de moeilijkste die ik ooit heb gedaan Verbaasd
De boutjes heb ik los moeten slaan met een slagschroevendraaier, deze zaten echt muur vast Grijns
Kreeg het startrelais niet uit elkaar, kwam er toen achter dat deze met koperen draadjes inelkaar was gesoldeerd, na de soldeer weg was gehaald kon ik deze open maken, de koperen contacten aan de binnenkant waren zwaar geoxideerd, was dus goed dat deze opengemaakt werd.
Moet nog wel even zoeken hoe lang de koolborstels moeten zijn, anders moet ik deze vervangen, mocht iemand toevallig weten hoe lang die moeten zijn laat het dan even weten Knipoog

Nog even een foto voor de mensen die nog nooit een startmotor van binnen hebben gezien Lachen

Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
1967Kadett
Full Member
***
Berichten: 147



Bekijk profiel
« Antwoord #50 Gepost op: 21 Oktober 2012, 20:40:00 »

Grondig te werk gegaan! Als die zal klaar zijn zal het net een nieuwe zijn!
In mijn vraagbaak van 1966 staat voor een startmotor type DD12V 0,5PS een minimale borstellengte van 11mm.

Grtz. Gertjan
Gelogd
thom301
Gast
« Antwoord #51 Gepost op: 21 Oktober 2012, 21:29:10 »

Hallo,

Zoals Gertjan al aangeeft is deze lengte 11 millimeter, ook volgens mijn vraagbaak uit 1976

Groeten Thom
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #52 Gepost op: 21 Oktober 2012, 21:36:25 »

In mijn vraagbaak van 1966 staat voor een startmotor type DD12V 0,5PS een minimale borstellengte van 11mm.
Hoi Gertjan en Thom, bedankt voor het snelle andwoord, ben net ook even aan het zoeken geweest en nieuw zijn ze 16mm, minimaal zijn ze 11mm, en die in mijn startmotor zitten zijn nog 14,5mm, deze gaan dus nog zeker jaren lang mee en hoeven nog niet worden vervangen
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
thom301
Gast
« Antwoord #53 Gepost op: 21 Oktober 2012, 21:47:49 »

Hallo Martin,

Excuses, naar nogmaals het boekje geopend te hebben inderdaad Minimaal 11 milimeter. Waarschijnlijk iets te snel gelezen.

Groeten Thom

Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #54 Gepost op: 21 Oktober 2012, 21:58:18 »

Vandaag een raar kastje gevonden onder het dashboard, deze zat niet aangesloten en liepen ook geen draden naar toe Ik weet het niet
Op het kastje staat Cobra type-0118, in het kastje zit aardig wat electronica, heb geen iedee wat het is of waar het voor zou moeten dienen Rollende ogen
Ik zou haast zeggen dat dit een antiek alarm is Grijns

               
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
thom301
Gast
« Antwoord #55 Gepost op: 21 Oktober 2012, 22:08:15 »

Hallo Martin,

Wat staat er bij de 2e foto voor het woord electronics?

Helpt mij wat beter te zoeken.

Groeten Thom
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #56 Gepost op: 21 Oktober 2012, 22:10:46 »

Hallo Martin,

Wat staat er bij de 2e foto voor het woord electronics?

Helpt mij wat beter te zoeken.

Groeten Thom

Er staat:  delta elettronica
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #57 Gepost op: 21 Oktober 2012, 22:23:11 »

Oeps het is dus wel een alarm, heb net het logo op internet gevonden wat op het kastje staat, alleen heel vreemd dat deze helemaal nooit is aangesloten geweest Ik weet het niet
Weet nu niet wat ik met dat kastje moet doen ?

Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
thom301
Gast
« Antwoord #58 Gepost op: 21 Oktober 2012, 22:33:39 »

Hallo Martin,

Je zou hem kunnen aansluiten  Rollende ogen, hier een linkje naar hoe dat zou moeten: http://www.spy-europe.nl/Alarm-Afstand-Starten-Handleiding

Alleen missen er dan nog een behoorlijk aantal onderdelen.

En een plaatje van hoe dat zou moeten. ( van dezelfde site als in het linkje )


Groeten Thom
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #59 Gepost op: 21 Oktober 2012, 22:38:51 »

Hallo Thom, super gaaf dat je een beschrijving hebt gevonden Lachen ik ga het kastje zeker eens aansluiten, leuk zo's antiek alarm Lachen
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 90   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines