Holland Kadett B Club Forum
20 April 2026, 18:18:16 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 90   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Project Kadett B coupe 1.1N  (gelezen 969746 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #120 Gepost op: 18 November 2012, 20:44:52 »

dat zou ik graag doen alleen de hele veren die ik heb zijn van een 1.2 dus diameter 79mm Beschaamd
ik had nog restanten om beiteltjes van te maken van een 1.1 dus 75mm.

bij mn huidig project (de 1.2N+S) Grijns heb ik nieuwe zuigerveren geplaats en daarvan zijn de maten 2+5mm en diameter dan 79mm met 0,10mm slotspeling (volgens de instructie van de zuigerveren) en zijn van goetzewerke a.g passform ringsatz. maar dit waren ook heel andere profielen van de veren dan de originele van opel (in iedere veer zit een gewafelde ring die de zuiger in het midden houd) Lippen verzegeld dus per zuiger had ik 8 onderdelen voor de 3veren.

gr Paul
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #121 Gepost op: 19 November 2012, 21:47:13 »

Vandaag even proffesioneel meetgereedschap geleend en er achter gekomen dat van de fabriek uit hele verkeerde zuigerveren in mijn opel motortje zijn gezet Geschrokken
Met deze foutieve zuigerveren moet dit motortje minder compressie en veel olie verbruik hebben gehad Tong
Hier de metingen die ik heb gedaan:

Cilinderboring op alle 4 cilinders het zelfde: 75,0mm
Zuigerdiameter op alle 4 zuigers het zelfde: 74.9mm
Zuigers en cilinders precies goed Lachen

Slotspeling bovenste compressieveer op alle 4 cilinders het zelfde: 0,85mm    dit is normaal 0,30 tot 0,45mm
Slotspeling 2e compressieveer op alle 4 cilinders het zelfde          : 0,60mm   dit is normaal 0,30 tot 0,45mm
Slotspeling olieschraapveer op alle 4 cilinders het zelfde               : 1,70mm    dit is normaal 0,25 tot 0,40mm

De openingen tussen de zuigerveren waren dus veeeeel te groot, dus toch een fabrieks foutje.

Nu ik weet wat er aan de hand is ga ik gelijk een setje standaard maat zuigerveren bestellen Cool

Groetjes Martin.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #122 Gepost op: 20 November 2012, 04:53:04 »

of er is al ooit eerder aan het blokje gesleuteld? klopt het motornummer met de auto?

gr Paul
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #123 Gepost op: 20 November 2012, 17:19:31 »

of er is al ooit eerder aan het blokje gesleuteld? klopt het motornummer met de auto?

gr Paul
Hoe kan je het motornummer vergelijken met de auto ?

Vandaag de vorrige eigenaar gesproken en de motor heeft orgineel maar 50.000 km gelopen, hij zij dat het motorblokje nog nooit open was geweest, de binnenkant van de motor is bijna geen slijtage te vinden.
Het leuke is dat het motorblokje altijd heel mooi gelopen heeft zonder olieverbruik en eigenlijk best veel trekkracht Lachen
is best vreemd dat zoiets kan met zulke grote openingen in de zuigerveren.
De vorrige eigenaar had dus nooit iets gemerkt van de foutieve zuigerveren Grijns

Groetjes Martin.

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #124 Gepost op: 26 November 2012, 19:31:56 »

Even aan het zoeken geweest en via ebay in amerika een DEVES piston ring set gekocht, de dollar is nu heel erg laag dus kost haast niets vergeleken met piston rings uit nederland of duitsland Lachen
Nu nog even afwachten wanneer deze binnen komen.

Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #125 Gepost op: 26 November 2012, 19:47:20 »

nice, wat kost zo'n setje?

Kadett B L "super" 1968 LPG
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #126 Gepost op: 26 November 2012, 19:54:34 »

nice, wat kost zo'n setje?
Die kost samen met verzendkosten $48.00 dit is omgerekend €38.00
Normaal kosten de setjes in nederland en duitsland tussen de €100 en €120 en dan komen de verzendkosten er nog bij, is dus best de moeite af en toe eens te zoeken op ebay Grijns

Groetjes Martin.

Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #127 Gepost op: 26 November 2012, 20:49:19 »

Ik heb uit de U.S. versnellingsbaksteunen en een koppakking voor m'n 1.1SR motor (0,9 mm.dik i.p.v. 1,4 mm) laten komen; incl. verzenden goedkoper dan hier of in Duitsland.

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #128 Gepost op: 06 December 2012, 17:05:17 »

Deze week wegens drukte niet echt veel kunnen doen aan de kadett, wel kwam er vandaag een pakkettje uit Amerika Grijns
De zuigerveren zien er wel heel appart uit, de orginele zuigerveren die in de kadett zitten bestaan uit 1 deel, de zuigerveren van DEVES bestaan uit meerdere ringen, zelfs de 2e compressiering bestaat uit 2 delen, deze heeft aan de buitenkant een groef en aan de binnenkant komt een extra drukveer te zitten, heb zoiets eigenlijk nog nooit gezien Lachen

Groetjes Martin.

kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #129 Gepost op: 06 December 2012, 21:06:27 »

deze zuigerveren heb ik er ook in zitten nu Grijns de extra veren zorgen ervoor dat de zuigers in het midden blijven. bij mijn setje was de slotspeling ook anders dan origineel bij opel.

gr Paul
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #130 Gepost op: 18 December 2012, 22:05:09 »

Vandaag eindelijk weer eens wat kunnen doen, heb het hele vette motorblok helemaal schoon gespoten met de hogedrukspuit en gelukkig weer aardig schoon geworden, onder die dikke laag vet was het metaal helaas wel gaan roesten Droevig

De cillinderkop ondaan van de roest en alvast begonnen met het flowen van de in en uitlaatkamers van de kleppen, stond versteld hoe ongelijk het gietijzer was, heel veel ruwe uitstekende gedeeltes die er eigenlijk helemaal niet horen te zitten, deze zullen de flow van de in en uitlaatgassen echt wel beinvloeden.

Heb alvast een begin gemaakt met een uitlaatpoort, en is heel erg leuk om te doen Lachen op de foto kan je al een verschil zien Tong

Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #131 Gepost op: 18 December 2012, 22:28:23 »

is dit dremelwerk? ziet er goed uit.
mijn enige vraag is: waarom een n blok onderhanden nemen en niet een s blok doen? dan is het eindresultaat leuker lijkt mij

Kadett B L "super" 1968 LPG
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #132 Gepost op: 18 December 2012, 22:43:54 »

is dit dremelwerk? ziet er goed uit.
mijn enige vraag is: waarom een n blok onderhanden nemen en niet een s blok doen? dan is het eindresultaat leuker lijkt mij
Jawel, dat is lekker op mijn gemak met de dremel spelen Grijns
Tja waarom niet gelijk een S blok doen, het N blokje bleek nog heel goed te zijn en ben heel benieuwd hoe het N blokje met de kleine aanpassingen gaat reageren.
Het gaat mij ook niet echt om super veel pk's uit het blok te trekken, vind het gewoon leuk en leerzaam om te doen.

reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #133 Gepost op: 18 December 2012, 22:48:02 »

Ik ben heel benieuwd hoeveel verschil je merkt.
Het zal de automaat zijn (die heb ik met 1.2s, m'n 1.1n is handgeschakeld) maar ik merk weinig verschil. Beiden komen ze de heuvel amper op als ik naar Luxemburg rijd. Knipoog
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #134 Gepost op: 19 December 2012, 09:39:06 »

ik heb zo al 2 koppen bewerkt en kan zeggen (icm grotere kleppen) dat het blok een stuk feller word en zeker in de hogere toeren (beetje idee van een 2traps carb hebben) wanneer het blok vroeger bij 4500 toeren afstierf gaat ie nu vrolijk door met optoeren.

gr Paul

Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 90   Omhoog
  Print  

Ga naar: