Holland Kadett B Club Forum
16 April 2026, 18:57:02 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 90   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Project Kadett B coupe 1.1N  (gelezen 968644 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #285 Gepost op: 07 April 2013, 21:19:31 »

Omdat het vandaag zo'n lekker weer was, lekker even buiten in het zonnetje kunnen werken.
Heb het vliegwiel, en koppelingsset schoongemaakt, en alles weer netjes gemonteerd, omdat ik geen centreer pen had om de koppelingsplaat te centreren heb ik maar een dikke boor gebruikt waar een stukje slang overheen was geduwd, dit werkte perfect.

Daarna begonnen met de oliepijlstok, om deze goed te laten afsluiten moest er een vilten pakking vervangen worden.
De pijlstok moet dan uit elkaar gehaald worden, dit gaat dus niet, de pijlstok hiervoor maar een beetje gesloopt Lachen
Ik kon toen het viltje vervangen, heb zelf een messing busje gemaakt die je vast kan schroeven, dit was nodig om alles weer in elkaar te zetten.

Heb toen de ontsteking helemaal uit elkaar gehaald en schoongemaakt, en alle bewegende delen weer gesmeerd met olie.
Omdat er straks een velleman ontsteking op aangesloten moet worden heb ik de condensator los gekoppeld en een nieuwe voedingsdraad gemaakt, zodat mocht er iets fout gaan met de velleman ik eenvoudig alles om kan zetten naar orgineel met condensator.
Gelijk nieuwe contactpunten rotor en verdelerkap op gezet.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #286 Gepost op: 07 April 2013, 22:17:16 »

ik heb een pijlstok met een rubber afdichting. zal wel van een c kadett afkomen. maar ik ben er blij mee Lachen

Kadett B L "super" 1968 LPG
1967Kadett
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #287 Gepost op: 08 April 2013, 18:10:04 »

Dat ziet er weer geweldig goed uit!
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #288 Gepost op: 10 April 2013, 20:34:15 »

Nu het motorblok klaar is kan ik gaan beginnen aan de carrosserie, gelukkig ben ik dol op lassen dus dat gaat wel goed komen.

Het plaatwerk aan de onderkant bij de benzine tank zag er een beetje vreemd uit, dus maar even een stukje uit geslepen, en jawel het eerste gevalletje beun de haas tegen gekomen Lachen
Plamuur kit en polyester en heeeeeel veel roest.

Om dit te repareren moet de benzine tank er uitgehaald worden, dus maar even een paar vraagjes.
Hoe haal ik de oude benzine er uit, kan ik hiervoor gewoon de onderste leiding in het midden doorknippen ?

Hoe haal ik de tank los, beugel aan de bovenkant los draaien, ontluchting slang aan bovenkant los halen, electro stekker aan bovenkant bij vlotter los halen, of vergeet ik nu nog iets ?

Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #289 Gepost op: 10 April 2013, 20:39:29 »

de tank aansluiting zit geschroefd. dus probeer hem los te schroeven. als dat echt niet lukt kan je altijd nog knippen. als alles los is kan je hem omhoog duwen en dan aan de onderkant naar je toe trekken.

Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #290 Gepost op: 10 April 2013, 20:41:03 »

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #291 Gepost op: 11 April 2013, 04:46:39 »

vergeet ook de rubber om de vulhals niet weg te halen Cool

gr Paul
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #292 Gepost op: 12 April 2013, 20:23:19 »

Heb net even de benzine tank er uit gehaald, omdat er toch nieuwe leidingen onder komen te liggen heb ik voor het gemak de leiding doorgeknipt om de benzine er uit te laten lopen.
Alles los gedraaid en kreeg de tank er niet uit Ik weet het niet kwam er toen achter dat er aan de onderkant van de tank de leiding geschroeft zat tegen de tank, na deze los geschroeft te hebben kon de tank er zonder moeite uit gehaald worden.

Ondanks dat er bijna geen benzine in te tank zat ziet deze er aan de binnen en buitenkant nog zeer goed uit, nog geen roest.

Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #293 Gepost op: 12 April 2013, 21:34:05 »

Alles los gedraaid en kreeg de tank er niet uit Ik weet het niet
kwam er toen achter dat er aan de onderkant van de tank de leiding geschroeft zat tegen de tank, na deze los geschroeft te hebben kon de tank er zonder moeite uit gehaald worden.
zei ik toch  Grijns

tank ziet er inderdaad goed uit.
tips ter verbetering van het opel design
-leg een goede massa aan naar de tank.(bet beste is een lipje eraan solderen.)
-leg kunstof leidingen aan voor de brandstof. lekker veilig en goedkoop
-vervang het kurken drijvertje van de vlotter met een kunstof vlottertje uit een carburateur)

en kudos voor het maken en uploaden van de foto's Cool

reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #294 Gepost op: 14 April 2013, 07:47:16 »

Werkt een pingpongballetje nou ook, of kunnen die niet tegen benzine?
(Mijn benzinemeter heeft wat last van de recessie en is daardoor uiterst pessimistisch.)
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #295 Gepost op: 14 April 2013, 08:49:20 »

Werkt een pingpongballetje nou ook, of kunnen die niet tegen benzine?
(Mijn benzinemeter heeft wat last van de recessie en is daardoor uiterst pessimistisch.)
Geen iedee of die weg smelten Lachen wat wel werkt is een schuurblokje gaan halen bij de doe het zelf winkel, het schuurblok is namelijk van kurk , het blok door de midden snijden, is dan net zo groot als het orginele kurken vlotter blok, en heel gemakkelijk te bevestigen op de vlotterarm, dit kost geen drol en gaat jaren mee Grijns

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #296 Gepost op: 14 April 2013, 20:55:29 »

Heb vandaag alvast een kleine start kunnen maken met het maken van carrosserie delen die vervangen moeten worden.
Ik weet dat je veel plaatdelen kantenklaar nieuw kan kopen, maar vind het gewoon eens leuk om zoiets zelf na te maken Lachen

Eerst karton op het na te maken deel geplakt en afgetekent.

Dan het karton plat leggen en overtekenen op een stuk plaatstaal, en uitnippen met plaatschaar.

De randen omzetten met een griptang, met als afstandhouder een moertje.

Morgen weer verder gaan met het plaatwerk Knipoog

ab
Gast
« Antwoord #297 Gepost op: 15 April 2013, 07:50:05 »

dit wordt leuk. heel leuk. en gezien de voorgaande activiteirten/resultaten zal dit ook alleen maar perfect worden.
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #298 Gepost op: 15 April 2013, 20:42:20 »

Alvast het eerste stukje nieuw ijzer in de kadett gelast Lachen

Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #299 Gepost op: 15 April 2013, 23:12:21 »

netjes gedaan, maar het lijkt wel wat minder afgerond op de achterste hoek. je zou hem op een paar plekken in kunnen knippen en het geheel een beetje ronder maken.

Pagina's: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 90   Omhoog
  Print  

Ga naar: