Holland Kadett B Club Forum
29 Maart 2024, 06:02:23 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 90   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Project Kadett B coupe 1.1N  (gelezen 701303 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #315 Gepost op: 20 Mei 2013, 09:06:05 »

eeeh Beschaamd gister in Overloon dierenpark Schitterend weer gehad Cool

gr Paul

Martin die wordt zo weer superstrak....
Gelogd
reusjep
Hero Member
*****
Berichten: 603


Bekijk profiel
« Antwoord #316 Gepost op: 20 Mei 2013, 11:28:13 »

Ziet er heel netjes uit! Ik benijd je bewerkingskunst!

Paul,

Je had in het nabijgelegen Stevensbeek even een colaatje moeten komen drinken. Knipoog

Gelogd
katurbotje
Gast
« Antwoord #317 Gepost op: 20 Mei 2013, 16:27:50 »

Ik heb net je hele project doorgelezen en ik heb er maar een woord voor fantastisch.
Ik vind het prachtig dat je alles zelf aanpakt en dat ook nog op een goede manier.
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #318 Gepost op: 20 Mei 2013, 18:55:53 »

Ik heb net je hele project doorgelezen en ik heb er maar een woord voor fantastisch.
Ik vind het prachtig dat je alles zelf aanpakt en dat ook nog op een goede manier.
Hoi Katurbotje, ik probeer alles zo goed mogelijk te maken, ook al is dat soms op een heel primitieve manier Lachen gelukkig krijg ik hier van de jongens heel veel tips hoe ik de meeste dingen het beste kan doen Cool
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
katurbotje
Gast
« Antwoord #319 Gepost op: 22 Mei 2013, 20:43:02 »

Ik bewonder het echt en met die manier van jou wordt het erg netjes.
En inderdaad het is altijd mooi om handige tips te krijgen.
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #320 Gepost op: 10 Juni 2013, 20:39:19 »

Na een paar weken niets meer gedaan te hebben aan de kadett (had even geen zin meer Tong) ben ik einelijk weer begonnen Grijns
Omdat het laswerk aan de rechterkant van de wagen helemaal klaar is gelijk maar begonnen met schuren en strak maken van heel de rechter kant.



Sommige chroom lijsten kan ik zonder moeite los klikken, maar hoe krijg ik de chroom omlijsting van het achter klapraam los zonder deze stuk te maken.



En hoe krijg ik de chroom lijst boven de deur los, heb geprobeerd deze omhoog te duwen maar zit muur vast ?



Groetjes Martin.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
rick6591
Newbie
*
Berichten: 46



Bekijk profiel
« Antwoord #321 Gepost op: 10 Juni 2013, 21:08:01 »

ik heb de sierstrip aan de zijkant van het raam met een houten klosje omhoog getikt. Er zit waarschijnlijk veel roest achter.

zie: http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php?topic=10880.0

Rick
Gelogd

Opel Kadett 1.1n '71 sedan
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #322 Gepost op: 10 Juni 2013, 22:20:39 »

Omlijsting achter/zijraam van de F-Coupé zit gekit en wordt door het rubberprofiel gefixeerd.
Dus eerst het rubberprofiel verwijderen (zit er eenvoudig op geklemd) en dan de sieromlijsting er voorzichtig en met wat geduld vanaf trekken.
Ik denk dat de kit met warmte zachter wordt; eventueel dus met een föhn verwarmen.
De sierlijst is een soort geanodiseerd aluminium; knikt/buigt dus makkelijk (en is dan kapot/lelijk) en kan niet geschuurd of gepolijst worden omdat dit de glanzende toplaag onherstelbaar beschadigt.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #323 Gepost op: 11 Juni 2013, 22:20:44 »

ik heb de sierstrip aan de zijkant van het raam met een houten klosje omhoog getikt. Er zit waarschijnlijk veel roest achter.
Rick
Hey Rick, bedankt voor de tip, het is gelukt met een houten klosje de lijst omhoog te tikken, en zoals verwacht zat er best veel roest onder, gelukkig niet helemaal doorgeroest.
Moet alleen nog de rubber er uit zien te halen, deze zit ook best wel vast door de roest.

Groetjes Martin.

Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #324 Gepost op: 12 Juni 2013, 09:35:05 »

ik heb de sierstrip aan de zijkant van het raam met een houten klosje omhoog getikt. Er zit waarschijnlijk veel roest achter.
Rick
Hey Rick, bedankt voor de tip, het is gelukt met een houten klosje de lijst omhoog te tikken, en zoals verwacht zat er best veel roest onder, gelukkig niet helemaal doorgeroest.
Moet alleen nog de rubber er uit zien te halen, deze zit ook best wel vast door de roest.

Groetjes Martin.


hou het rubber heel!! de aftermarket rubbers zijn namelijk niet fijn. die bliven met warm weer plakken..
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
biertje3
Gast
« Antwoord #325 Gepost op: 12 Juni 2013, 12:35:45 »

Das ook noch een flinke klus, veel succes  Knipoog

Groet tim
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #326 Gepost op: 22 Juni 2013, 17:09:56 »

Vandaag een stuk van het vinyl dak los getrokken, deze is 43 jaar geleden met bisonkit op het dak verlijmd en wist dus niet wat ik kon verwachten.
Het vinyl laat super gemakkelijk los en de bisonkit blijft alleen aan het vinyl vast zitten, de lak onder het vinyl ziet er nog als nieuw uit Lachen



Toen ik het vinyl onder het achterraam rubber uit trok zag ik dat er een gaatje in zat, helaas moet het achterraam er dus ook uit, ik weet nu gelijk waar de waterlekkage in de kofferruimte vandaan kwam.



Na heel veel pogingen geprobeerd het plaatwerk weer strak te krijgen, dat plamuren is moeilijker als ik dacht Verbaasd vooral de rondingen strak krijgen is super moeilijk.



Na het strak maken de achterkant in de primer gespoten, helaas zie ik nadat de primer is opgedroogd weer een paar plaatsen die niet helemaal strak zijn, zal dus morgen weer aan de gang moeten met plamuren.
Ik blijf net zo lang proberen tot ik het plaatwerk weer strak heb, ben anders bang dat ik spijt krijg als de auto straks niet helemaal stak is na het spuiten Grijns



Groetjes Martin.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #327 Gepost op: 22 Juni 2013, 20:15:53 »

Even een vraagje, aan de onderkant rondom de auto zit onder de lak een soort bobbelige struktuur, ik neem aan dat dit een soort extra beschermlaag is.
Weet iemand wat dit is, ik wil deze structuur namelijk weer orgineel terug zetten, en waar kan ik zoiets nog kopen ?

Groetjes Martin.

Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #328 Gepost op: 22 Juni 2013, 23:38:04 »

Even een vraagje, aan de onderkant rondom de auto zit onder de lak een soort bobbelige struktuur, ik neem aan dat dit een soort extra beschermlaag is.
Weet iemand wat dit is, ik wil deze structuur namelijk weer orgineel terug zetten, en waar kan ik zoiets nog kopen ?
dat is steenslag bescherming. je kan van oa van motip dat spul krijgen in overschilderbare versie. google ff op stone chip, body schultz of anti steenslag... dan vind je het vast wel.
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #329 Gepost op: 23 Juni 2013, 08:32:06 »

dat is steenslag bescherming. je kan van oa van motip dat spul krijgen in overschilderbare versie. google ff op stone chip, body schultz of anti steenslag... dan vind je het vast wel.
Jeroen bedankt, heb het gevonden, anti steenslag in een witte kleur, en kan overgespoten worden met alle soorten lak.
Ik zie dat dit spul sterk geluids dempend is, denk dat ik dit eens op meerdere plaatsen ga gebruiken Grijns

Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Pagina's: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 90   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines