Holland Kadett B Club Forum
27 Oktober 2025, 01:24:18 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 46 47 [48] 49 50 ... 90   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Project Kadett B coupe 1.1N  (gelezen 918137 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
Oly
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #705 Gepost op: 19 September 2015, 19:12:28 »

Deze vond ik onder de GT bij ARTAparts:
R5127-S    
remtrommel, binnendiameter 200mm, binnenhoogte 37,5mm
Deze had ik ook gevonden, alles is het zelfde alleen de buitenmaat  (dikte van de trommel) is 56mm en moet 48mm zijn.
Deze trommel gaat dus niet passen, ik heb het vermoeden dat ze die trommels dus helemaal niet hebben bij artaparts, ben dus benieuwd of ik een reactie terug krijg van Marco, wat die zegt dat ze die wel hebben ??

waar haal jij dan de buitenmaat weg? ik zie het niet staan in de opgave. Wel zie ik dan er voor de GT en de Kadett verschillende kleine trommels zijn.

Nooit hersteld van het B-Kadett virus (besmetting met 86-90-UU op 24-09-1980)
Corsa A VAN 1.4SI
Olympia A 1970 15S, onder handen (restauratie)
Kadett A 1965, roestoratie, OHV speeltuin, even in de wacht.
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #706 Gepost op: 19 September 2015, 19:15:43 »

(de smalle type) zijn alleen stukken duurder dan de gene voor de zwaardere motoren, voor 2 stuks €168 is best duur.
Heer erg bedankt voor de info, helaas vind ik de trommels met verzendkosten net iets te duur voor mijn budget  Beschaamd
Ga nog even verder zoeken naar goedkopere trommels, en anders nog redelijk goede smalle trommels zoeken die ik nog wel kan af laten draaien, of kijken dat ik de as kan aanpassen naar brede trommels.
In ieder geval iedereen weer super bedankt voor de info.

Goedjes Martin.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #707 Gepost op: 19 September 2015, 19:28:18 »

waar haal jij dan de buitenmaat weg? ik zie het niet staan in de opgave. Wel zie ik dan er voor de GT en de Kadett verschillende kleine trommels zijn.
Gewoon de code die voor de remtrommels staat (R5127-S) bij Google intoetsen, je gaat dan naar andere verkoop pagina's waar wel alle maten bij staan  Lachen

hummer
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #708 Gepost op: 19 September 2015, 19:32:24 »

Martin probeer is bij mascotte zuid in eindhoven. Hier kun je ook terecht voor advies.
zij hebben mijn trommels ook uigedraaid en de bijpassende voeringen gemaakt. Ze hebben ook mijn koppelingsplaat gereviseerd.
is nog een echte "vieze" werkplaats met mensen die weten waar ze over praten en goeie prijzen.
Ze zitten in de kleine bleek straat.

Gr. Erik
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #709 Gepost op: 22 September 2015, 23:06:30 »

Heb net even de cardanas schoongemaakt en de kruiskoppeling nagekeken, hier zat een klein beetje speling op en voelde een beetje raar aan met bewegen.
Gelijk maar even de kruiskoppeling uit elkaar gehaald, en een paar foto's hoe je zoiets moet doen.

Haal de circlips aan de binnenkant uit de kruiskoppeling, dit gaat gemakkelijk met een schroevendraaier.

Neem een dop 7 en dop 27 van een ratel, zet het geheel in de bankschroef, je kan nu de lagerbussen er met gemak uitpersen.

Pers op deze manier nu ook de andere lagerbussen er uit.

De kruiskoppeling nagekeken en bleken aan één kant dikke groeven te hebben in het lager gedeelte, dus versleten en moet worden vervangen.

Het terug monteren gebeurd in omgekeerde volgorde, eigenlijk heel simpel  Grijns

Jammer genoeg worden kruiskoppelingen vergeten bij het groot onderhoud, als deze om de 20.000 uit elkaar worden gehaald en een klein beetje lagervet word ingedaan gaan deze nooit niet stuk.
Gelukkig hebben de nieuwe kruiskoppelingen van tegenwoordig een vetnippel waar je gemakkelijk om de zoveel tijd vet in kan spuiten.

Groetjes Martin.

Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #710 Gepost op: 23 September 2015, 09:41:51 »

Weer een hele mooie duidelijke uitleg Martin!

Als je nog even doorgaat met zulke uitleggen kunnen we het bundelen in een boekje. Dan is het net als met Lego hoe je iets in elkaar zet.  Grijns

Groeten Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #711 Gepost op: 25 September 2015, 19:43:06 »

Omdat er smalle remtrommels op de achteras zitten en deze haast niet aan te komen zijn wil een gaan proberen of de achteras kan aanpassen naar bredere remtrommels.

De smalle remtrommels hebben nu een binnendiameter van 200mm, een binnendiepte van 37,5mm en een totale dikte van 48mm.

Ik neem aan dat de remtrommels op de foto de standaard grotere maat is die er op hoort te zitten ??

Ik heb gehoord dat als je alleen maar de ankerplaat van een bredere versie overzet op de as , dat de bredere trommels dan zouden passen.
Deze ankerplaten zouden een stuk verder naar binnen vallen zodat de brede remtrommel zou passen.
Ik hoop dat iemand misschien een achteras in de schuur heeft liggen waar normaal de bredere remtrommels op zitten, en iets voor mij kan opmeten.
Ik wil kijken of deze maat het zelfde is als mijn as.
Als deze maat anders is moet ik namelijk ook andere steekassen monteren.

Alvast bedankt voor de moeite en het opmeten.

Groetjes Martin.

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #712 Gepost op: 26 September 2015, 20:52:20 »

Hè niemand een oude achteras in de schuur om even op te meten ??  Ik weet het niet Ik weet het niet Ik weet het niet

kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #713 Gepost op: 27 September 2015, 09:05:11 »

hee Martin,

ik heb hier 7 ohv assen staan en allen met de smalle trommels.
zijn die bredere varianten niet van een C kadett? die assen zijn gelof ik ook weer een enkele centimeters smaller als die van een B.

mvg Paul.

ps hoe is het met je kruisstuk afgelopen? heb je een nieuwe zonder krassen?
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #714 Gepost op: 27 September 2015, 10:01:26 »

hee Martin,
ik heb hier 7 ohv assen staan en allen met de smalle trommels.
zijn die bredere varianten niet van een C kadett? die assen zijn gelof ik ook weer een enkele centimeters smaller als die van een B.
mvg Paul.
ps hoe is het met je kruisstuk afgelopen? heb je een nieuwe zonder krassen?
Hoi Paul,
Een nieuw kruisje heb ik nog niet, ben eerst op zoek naar een C-kadett achteras met bredere trommels, de assen zijn wel 2cm breder als B-kadett maar dat maakt niet uit, helaas alleen nog maar C-kadett assen gevonden met smalle remtrommels.
De andere optie is smalle trommels zoeken die nog wel uit te draaien zijn  Lachen

Groetjes Martin.

Oly
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #715 Gepost op: 27 September 2015, 12:26:15 »

Martin,

ik heb ook mijn losse as bekeken en heb ook de smalle trommels, ik heb er best wel al veel gezien, ook van de C Kadett en kan me niet een bredere herinneren.
De voor de GT en Kadett aangeboden trommels worden ook op de Astra F gebruikt, je zou eens op een sloop wat rond kunnen kijken hoe die er uit zien. Ik weet dat er hier een smalle en brede versie is. Astra F ligt genoeg op de sloop.

gr Henk

Nooit hersteld van het B-Kadett virus (besmetting met 86-90-UU op 24-09-1980)
Corsa A VAN 1.4SI
Olympia A 1970 15S, onder handen (restauratie)
Kadett A 1965, roestoratie, OHV speeltuin, even in de wacht.
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #716 Gepost op: 27 September 2015, 14:24:11 »

Hey Henk, C-kadet heeft ook trommels met binnenkant diepte 53mm, en deze zijn weer het zelfde als de astra-F trommels.

Paul had nog een setje smalle trommels voor mij liggen dus probleem is opgelost, en mijn weekend kan dus niet meer stuk  Grijns Grijns

Wat ik wel vreemd vind is dat niemand eerder het probleem heeft gehad met die moeilijk verkrijgbare smalle trommels, het grootste gedeelte van onze kadetjes rijd namelijk op van die kleine trommels.

Groetjes Martin.

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #717 Gepost op: 27 September 2015, 18:56:23 »

Nu ik toch met de achteras bezig ben en moet gaan lassen, hier weer een vraagje.

Zijn er mensen die een watt-stangen sisteem onder de kadett hebben gezet, ik ben heel benieuwd of je verschil merkt met de enkele orginele schuine panhardstang ??

Vind zoiets er heel leuk uitzien, en als je echt verschil merkt met zo'n sisteem ga ik het namaken.

Ben benieuwd of iemand iets van dit sisteem af weet  Grijns

Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #718 Gepost op: 27 September 2015, 20:02:35 »

bij rally kadettjes zie je het wel eens zitten. persoonlijk merk ik wel eens dat de auto achter wat opzij word gezet bij een hobbel in de bocht. lijkt mij ook een prachtige verbetering op het rijgedrag.

Kadett B L "super" 1968 LPG
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #719 Gepost op: 27 September 2015, 20:42:42 »

Op het Opel forum heeft er een mooi topic over gestaan, maar dit kan ik 1-2-3 niet meer vinden. Wel kwam ik deze tegen: Linkje naar Opel forum. Geeft wel wat inspiratie!

Ralph

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
Pagina's: 1 ... 46 47 [48] 49 50 ... 90   Omhoog
  Print  

Ga naar: