|
Peter96
|
 |
« Antwoord #720 Gepost op: 27 September 2015, 21:33:39 » |
|
Je hebt zo geen last meer van zijdelingse bewegingen op de achteras. Onderste foto geeft beetje verkeerd beeld omdat het vaste punt verkeerd aangegeven staat. JHet korte armpje zit er alleen ter versteviging. Je kan ook nog de reactiearm op vaste punt in hoogte verstelbaar maken waarmee je de grip beinvloeden kan dmv rollcenter te verleggen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
apex4x4
|
 |
« Antwoord #721 Gepost op: 27 September 2015, 21:50:08 » |
|
Leuk, ga ik eens proberen na te maken.
|
|
|
|
|
|
1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
|
|
|
|
Olaf
|
 |
« Antwoord #722 Gepost op: 28 September 2015, 14:55:57 » |
|
Heey Martin, Ik heb achterin mijn schuur nog een station staan en hieronder zit een kleine achteras met volgens mij brede trommels. Echter kan ik hier niet makkelijk bij. Is het nog nodig om de maten op te meten? Groeten Olaf
|
|
|
|
|
|
Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie) Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1) Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
|
|
|
|
kinuyakkii
|
 |
« Antwoord #723 Gepost op: 28 September 2015, 16:04:20 » |
|
Hee Olaf,
ik ben ook wel benieuwd naar het verschil in brede en smalle trommels wat betreft verschillen in ankerplaten en dergelijke. ik heb er wel geen haast mee.
gr Paul
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
pepe72
|
 |
« Antwoord #724 Gepost op: 28 September 2015, 16:42:31 » |
|
Nu ik toch met de achteras bezig ben en moet gaan lassen, hier weer een vraagje. Zijn er mensen die een watt-stangen sisteem onder de kadett hebben gezet, ik ben heel benieuwd of je verschil merkt met de enkele orginele schuine panhardstang ?? Vind zoiets er heel leuk uitzien, en als je echt verschil merkt met zo'n sisteem ga ik het namaken. Ben benieuwd of iemand iets van dit sisteem af weet    heb ik ook onder men auto gebouwd i.v.m mijn verlaging en brede velgen weet alleen nog niet hou die rijd ben nog volop bezig met de opbouw van men kadett
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
apex4x4
|
 |
« Antwoord #727 Gepost op: 28 September 2015, 17:59:14 » |
|
Heey Martin, Ik heb achterin mijn schuur nog een station staan en hieronder zit een kleine achteras met volgens mij brede trommels. Echter kan ik hier niet makkelijk bij. Is het nog nodig om de maten op te meten? Groeten Olaf
Hoi Olaf, ik ga voorlopig een paar smalle trommels van Paul plaatsen. Mocht je in de toekomst dit ooit willen opmeten zou heel fijn zijn, er is dus geen haast bij. Toch alvast heel bedankt. Groeten Martin.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeroenvans
|
 |
« Antwoord #728 Gepost op: 28 September 2015, 19:47:08 » |
|
die diff deksels zien er een stuk dikker uit dan het stuk plaatstaal dat in vorm geperst is dat op mijn diff zit... dus dat zal het grootste verschil wel zijn tussen ohv en cih...
|
|
|
|
|
|
Kadett B L "super" 1968 LPG
|
|
|
|
apex4x4
|
 |
« Antwoord #729 Gepost op: 02 Oktober 2015, 19:32:19 » |
|
Ik heb nog nooit een achteras uit elkaar gehaald, dus beter eerst vragen voordat ik alles ga slopen  Heb het diff deksel er afgedraait en had wel iets meer olie verwacht, gelukig zag de olie nog mooi helder en voor alle zekerheid een magneetje door de olie gehaald, gelukkig geen metaal vijlsel in de olie.  Hoe haal ik het staartstuk er vanaf, is dit alleen maar de 4 schroeven los halen of nog iets meer ?  Groetjes Martin.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kinuyakkii
|
 |
« Antwoord #730 Gepost op: 02 Oktober 2015, 20:27:29 » |
|
Martin, zijn alleen de 4 boutjes en aan de binnenzijde zit een rubberen O-ring  de cardanas zit met een vertanding zoals aan de andere zijde en kun je er zo afschuiven. gr Paul
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Oly
|
 |
« Antwoord #731 Gepost op: 03 Oktober 2015, 10:31:36 » |
|
De inhoud van de "klok" niet demonteren, voor montage is kennis en speciaal gereedschap nodig. Wel de keerring in de achteras aan de kant van het verlengstuk vernieuwen. De steekassen zijn eenvoudig te demonteren waarbij ook de ankerplaten los komen. Soms is een slagtrekker of een handig stuk gereedschap nodig.
gr Henk
|
|
|
|
|
|
Nooit hersteld van het B-Kadett virus (besmetting met 86-90-UU op 24-09-1980) Corsa A VAN 1.4SI Olympia A 1970 15S, onder handen (restauratie) Kadett A 1965, roestoratie, OHV speeltuin, even in de wacht.
|
|
|
|
hummer
|
 |
« Antwoord #732 Gepost op: 04 Oktober 2015, 17:31:52 » |
|
Keerring kun je inderdaad beter vervangen, bij mij begon hij na de tweede proefrit te lekken! Bij Brammer kun je ze voor een paar euro halen.
Gr. Erik
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
apex4x4
|
 |
« Antwoord #733 Gepost op: 12 Oktober 2015, 19:53:20 » |
|
Vandaag de nieuwe veerschotels er onder gelast, ziet er gelijk weer een stuk steviger uit.  Heb ik weer een vraagje: Aan het staartstuk van de cardanas zitten 2 trilrubbers, moeten deze rubbers zo'n scheve vorm hebben of recht zoals het rubber wat er naast ligt ?? Of is het scheve rubber gewoon af gaan hangen door het gewicht van de as ??  Groetjes Martin.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ockdet
|
 |
« Antwoord #734 Gepost op: 12 Oktober 2015, 21:33:58 » |
|
ik heb ze nieuw nog martin en het hoord niet shuin te zijn . ik heb ze besteld bij op clasic parts en heb er 2 te veel dus die mag je evt wel over nemen groet marco
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|