Holland Kadett B Club Forum
27 Oktober 2025, 01:24:15 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 47 48 [49] 50 51 ... 90   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Project Kadett B coupe 1.1N  (gelezen 918137 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
Peter96
Full Member
***
Berichten: 137



Bekijk profiel
« Antwoord #720 Gepost op: 27 September 2015, 21:33:39 »

Je hebt zo geen last meer van zijdelingse bewegingen op de achteras. Onderste foto geeft beetje verkeerd beeld omdat het vaste punt verkeerd aangegeven staat. JHet korte armpje zit er alleen ter versteviging. Je kan ook nog de reactiearm op vaste punt in hoogte verstelbaar maken waarmee je de grip beinvloeden kan dmv rollcenter te verleggen.
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #721 Gepost op: 27 September 2015, 21:50:08 »

Leuk, ga ik eens proberen na te maken.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1209


Bekijk profiel
« Antwoord #722 Gepost op: 28 September 2015, 14:55:57 »

Hè niemand een oude achteras in de schuur om even op te meten ??  Ik weet het niet Ik weet het niet Ik weet het niet

Heey Martin,

Ik heb achterin mijn schuur nog een station staan en hieronder zit een kleine achteras met volgens mij brede trommels. Echter kan ik hier niet makkelijk bij. Is het nog nodig om de maten op te meten?

Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #723 Gepost op: 28 September 2015, 16:04:20 »

Hee Olaf,

ik ben ook wel benieuwd naar het verschil in brede en smalle trommels wat betreft verschillen in ankerplaten en dergelijke.
ik heb er wel geen haast mee.

gr Paul
Gelogd
pepe72
Full Member
***
Berichten: 243



Bekijk profiel
« Antwoord #724 Gepost op: 28 September 2015, 16:42:31 »

Nu ik toch met de achteras bezig ben en moet gaan lassen, hier weer een vraagje.

Zijn er mensen die een watt-stangen sisteem onder de kadett hebben gezet, ik ben heel benieuwd of je verschil merkt met de enkele orginele schuine panhardstang ??

Vind zoiets er heel leuk uitzien, en als je echt verschil merkt met zo'n sisteem ga ik het namaken.

Ben benieuwd of iemand iets van dit sisteem af weet  Grijns





heb ik ook onder men auto gebouwd i.v.m mijn verlaging en brede velgen weet alleen nog niet hou die rijd ben nog volop bezig met de opbouw van men kadett
Gelogd
Jinx
Sr. Member
****
Berichten: 407



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #725 Gepost op: 28 September 2015, 17:11:19 »

Meer info over dat soort setup Lachebek Voor 'actieve' rijstijl vermoedelijk een pak beter dan een panhard stang Lachebek
https://en.wikipedia.org/wiki/Watt%27s_linkage

Gelogd

pepe72
Full Member
***
Berichten: 243



Bekijk profiel
« Antwoord #726 Gepost op: 28 September 2015, 17:36:12 »

zal in de week foto's nemen van mijn watts link deze heb ik zelf gemaakt er zijn ook kant en klare sets te koop maar deze zijn nog al prijzig

anders moet dit topic op opelgt.com maar eens lezen heb ongeveer het zelfde gemaakt
http://www.opelgt.com/forums/performance-suspension-braking-upgrades/19175-watts-link-buildup-2.html

en dit is van een watts link voor een kadett b met cih blok maar denk dat hier niet veel verschil in zit dan met onze ohv blokjes
http://www.shop.cae-racing.de/index.php?a=50&lang=eng
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #727 Gepost op: 28 September 2015, 17:59:14 »

Heey Martin,
Ik heb achterin mijn schuur nog een station staan en hieronder zit een kleine achteras met volgens mij brede trommels. Echter kan ik hier niet makkelijk bij. Is het nog nodig om de maten op te meten?
Groeten Olaf
Hoi Olaf, ik ga voorlopig een paar smalle trommels van Paul plaatsen.
Mocht je in de toekomst dit ooit willen opmeten zou heel fijn zijn, er is dus geen haast bij.
Toch alvast heel bedankt.

Groeten Martin.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #728 Gepost op: 28 September 2015, 19:47:08 »

die diff deksels zien er een stuk dikker uit dan het stuk plaatstaal dat in vorm geperst is dat op mijn diff zit... dus dat zal het grootste verschil wel zijn tussen ohv en cih...
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #729 Gepost op: 02 Oktober 2015, 19:32:19 »

Ik heb nog nooit een achteras uit elkaar gehaald, dus beter eerst vragen voordat ik alles ga slopen  Grijns Grijns

Heb het diff deksel er afgedraait en had wel iets meer olie verwacht, gelukig zag de olie nog mooi helder en voor alle zekerheid een magneetje door de olie gehaald, gelukkig geen metaal vijlsel in de olie.



Hoe haal ik het staartstuk er vanaf, is dit alleen maar de 4 schroeven los halen of nog iets meer ?



Groetjes Martin.

Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #730 Gepost op: 02 Oktober 2015, 20:27:29 »

 Martin,

zijn alleen de 4 boutjes en aan de binnenzijde zit een rubberen O-ring Knipoog
de cardanas zit met een vertanding zoals aan de andere zijde en kun je er zo afschuiven.

gr Paul
Gelogd
Oly
Sr. Member
****
Berichten: 354


Bekijk profiel
« Antwoord #731 Gepost op: 03 Oktober 2015, 10:31:36 »

De inhoud van de "klok" niet demonteren, voor montage is kennis en speciaal gereedschap nodig. Wel de keerring in de achteras aan de kant van het verlengstuk vernieuwen. De steekassen zijn eenvoudig te demonteren waarbij ook de ankerplaten los komen. Soms is een slagtrekker of een handig stuk gereedschap nodig.

gr Henk
Gelogd

Nooit hersteld van het B-Kadett virus (besmetting met 86-90-UU op 24-09-1980)
Corsa A VAN 1.4SI
Olympia A 1970 15S, onder handen (restauratie)
Kadett A 1965, roestoratie, OHV speeltuin, even in de wacht.
hummer
Sr. Member
****
Berichten: 375



Bekijk profiel
« Antwoord #732 Gepost op: 04 Oktober 2015, 17:31:52 »

Keerring kun je inderdaad beter vervangen, bij mij begon hij na de tweede proefrit te lekken!
Bij Brammer kun je ze voor een paar euro halen.

Gr. Erik
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #733 Gepost op: 12 Oktober 2015, 19:53:20 »

Vandaag de nieuwe veerschotels er onder gelast, ziet er gelijk weer een stuk steviger uit.



Heb ik weer een vraagje:
Aan het staartstuk van de cardanas zitten 2 trilrubbers, moeten deze rubbers zo'n scheve vorm hebben of recht zoals het rubber wat er naast ligt ??
Of is het scheve rubber gewoon af gaan hangen door het gewicht van de as ??



Groetjes Martin.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #734 Gepost op: 12 Oktober 2015, 21:33:58 »

ik heb ze nieuw nog martin en het hoord niet shuin te zijn    . ik heb ze besteld bij op  clasic parts en heb er 2 te veel  dus die mag je evt wel over nemen groet marco
Gelogd
Pagina's: 1 ... 47 48 [49] 50 51 ... 90   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines