Oly
|
|
« Antwoord #765 Gepost op: 26 December 2015, 10:11:18 » |
|
Rood: + van accu, ongezekerd! Zwart: geschakelde + Rood Zwart: + bij starten voor starmotor. Vrij contact: + bij contact af (sleutel eruit)
gr Henk
|
|
|
Gelogd
|
Nooit hersteld van het B-Kadett virus (besmetting met 86-90-UU op 24-09-1980) Corsa A VAN 1.4SI Olympia A 1970 15S, onder handen (restauratie) Kadett A 1965, roestoratie, OHV speeltuin, even in de wacht.
|
|
|
kinuyakkii
|
|
« Antwoord #766 Gepost op: 26 December 2015, 10:24:21 » |
|
@Martin,
de aansluitingen op het contactslot zijn ongezekerd.
gr Paul
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
apex4x4
|
|
« Antwoord #767 Gepost op: 26 December 2015, 10:27:32 » |
|
Rood: + van accu, ongezekerd! Zwart: geschakelde + Rood Zwart: + bij starten voor starmotor. Vrij contact: + bij contact af (sleutel eruit)
gr Henk
Als ik het goed begrijp word dus een geschakelde 12volt een massa als deze uitgeschakeld zijn ??
|
|
|
Gelogd
|
1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
|
|
|
apex4x4
|
|
« Antwoord #768 Gepost op: 26 December 2015, 10:30:51 » |
|
@Martin,
de aansluitingen op het contactslot zijn ongezekerd.
gr Paul
De draden komen ook uit bij de zekering kast, deze zijn dan wel gezekerd en sluit ze daar aan, dan ben ik zeker dat het goed gaat. Zekering 1 is geschakelde + vanaf contact.(contact uit word massa) Zekering 4 is contenu 12v vanaf B+
|
|
|
Gelogd
|
1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
|
|
|
Oly
|
|
« Antwoord #769 Gepost op: 26 December 2015, 12:29:41 » |
|
Rood: + van accu, ongezekerd! Zwart: geschakelde + Rood Zwart: + bij starten voor starmotor. Vrij contact: + bij contact af (sleutel eruit)
gr Henk
Als ik het goed begrijp word dus een geschakelde 12volt een massa als deze uitgeschakeld zijn ?? Aan het blokje is bij uitgeschakeld contact de '+ geschakeld' spanningvrij maar niet aan massa gelegd. Er zit immers geen massadraad aan het blokje. Voor je alarmdoel zou ik het extra contact gebruiken en via een zekering het alarmcircuitje voeden.
|
|
|
Gelogd
|
Nooit hersteld van het B-Kadett virus (besmetting met 86-90-UU op 24-09-1980) Corsa A VAN 1.4SI Olympia A 1970 15S, onder handen (restauratie) Kadett A 1965, roestoratie, OHV speeltuin, even in de wacht.
|
|
|
Jeroenvans
|
|
« Antwoord #770 Gepost op: 27 December 2015, 22:22:09 » |
|
de massa die je meet is door de gloeilampjes ed...
|
|
|
Gelogd
|
Kadett B L "super" 1968 LPG
|
|
|
apex4x4
|
|
« Antwoord #771 Gepost op: 28 December 2015, 19:22:19 » |
|
Heb vandaag een stel carling schakelaars voorzien van bekabeling, was best veel werk omdat op de schakelaars ook een indicatie voor interieur verlichting zit en een aan/uit verlichting. Ik wil nog ergens een verborgen schakelaar plaatsen voor startonderbreking, welke draad en waar kan ik deze het beste onderbreken. Groetjes Martin.
|
|
|
Gelogd
|
1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
|
|
|
kinuyakkii
|
|
« Antwoord #772 Gepost op: 28 December 2015, 19:30:45 » |
|
je kunt de doorzichtige draad naar de ontsteking pakken om te onderbreken. de zwarte die bij de bobine er bij zit is om een 12V startspanning op te wekken tot je de sleutel loslaat dan neemt daarna de doorzichtige draad de voeding over.
gr Paul
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Jeroenvans
|
|
« Antwoord #773 Gepost op: 28 December 2015, 19:39:05 » |
|
ziet er netjes uit. al denk ik niet dat je wat gaat hebben aan je "deur open" indicatie... die gaat met de originele deurschakelaars pas branden als de deur een aardig eind open is. verplaatsen van de schakelaar naar de achterkant van deur zou kunnen helpen.
voor de startonderbreking kan je het beste de draden naar het startrelais en bobine onderbreken.
had je ook al plannen om het contactslot te ontzien met een relais?
EDIT: ik zie dat paul ook gepost heeft. niet elke kadett heeft volgens mij een weerstandsdraad voor de voeding van de bobine. ik zou er ook voor kiezen om alles te blokkeren ipv alleen de ontsteking.
|
|
|
Gelogd
|
Kadett B L "super" 1968 LPG
|
|
|
apex4x4
|
|
« Antwoord #774 Gepost op: 28 December 2015, 20:15:34 » |
|
ziet er netjes uit. al denk ik niet dat je wat gaat hebben aan je "deur open" indicatie....
had je ook al plannen om het contactslot te ontzien met een relais?
Met interieur verlichting indicatie bedoelde dashboard verlichting, dus gelukkig niks met deur open verlichting te maken Ik weet niet of het nodig is om het contactslot te voorzien van een relais, zo ja, welke draad kan ik dan het beste via het relais laten schakelen, ik zou denken de dikke rode 12v kabel. Ik ben nu toch bezig met electro, dus een extra relais kan dan ook nog wel
|
|
|
Gelogd
|
1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
|
|
|
apex4x4
|
|
« Antwoord #775 Gepost op: 28 December 2015, 21:01:45 » |
|
je kunt de doorzichtige draad naar de ontsteking pakken om te onderbreken. gr Paul
Ik heb net zitten zoeken, maar ik heb helemaal geen doorzichtige weerstandsdraad naar de ontsteking ?? Denk dat ik dan maar de dunne aansturing draad van het startrelais ga onderbreken, dan doet de motor het denk ik ook niet meer.
|
|
|
Gelogd
|
1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
|
|
|
kinuyakkii
|
|
« Antwoord #776 Gepost op: 28 December 2015, 21:13:37 » |
|
dan heb jij dus een van de Btjes zonder weerstandsdraad ....tja maar zou de ontsteking ook onderbreken anders kunnen ze hem met een schroevendraaier oid alsnog starten door de startmotor door te verbinden. ik heb bijvoorbeeld een magneetklep in de benzineleiding (is uit een LPG instalatie) en daar kan ik de brandstoftoevoer mee blokeren . als ze de auto persee willen jatten dan jatten ze hem toch wel met of zonder alarm en toeters en bellen gr Paul
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Jeroenvans
|
|
« Antwoord #777 Gepost op: 29 December 2015, 09:46:00 » |
|
je een kadett kan je helaas altijd snel aan de praat krijgen. want de benzine afsluiter voor de lpg installatie heeft ook een schroef om hem te openen beste manier om te beveiligen is een lomp slot op iets mechanisch. handrem/pookslot oid
|
|
|
Gelogd
|
Kadett B L "super" 1968 LPG
|
|
|
kinuyakkii
|
|
« Antwoord #778 Gepost op: 29 December 2015, 12:01:42 » |
|
Jeroen , mijn magneetklep wil ik uit het zicht wegwerken en als je niet weet dat het er is zul je het ook niet gaan zoeken (hoop ik) een lomp slot is als je het type kent ook binnen notime open voor een profesioneel jatter. maar je kunt het ze wel zo moeilijk mogelijk maken door verborgen dingen aan te brengen, maar als het ze dan niet lukt dan is de kans weer groot dat ze hem in de hens steken uit frustratie ik denk dat de beste beveiliging om iets niet te laten jatten is om het gewoon niet te hebben ...... gr Paul
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
apex4x4
|
|
« Antwoord #779 Gepost op: 29 December 2015, 12:59:18 » |
|
je een kadett kan je helaas altijd snel aan de praat krijgen.
Ik heb zoiets van, ik heb er 3 jaar lang aan gewerkt, als een dief hem mee wil nemen moet hij er ook maar wat moeite voor doen, dus alle kleine beveiliging aanpassingen geven mij al een goed gevoel Denk niet dat onze opeltjes voor de professionele dief aantrekkelijk zijn, het zijn meer de crimineeltjes van de straat die zoiets mee pikken, en dan is een simpele beveiligings aanpassing al voldoende.
|
|
|
Gelogd
|
1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
|
|
|
|