Holland Kadett B Club Forum
30 April 2024, 03:38:52 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 51 52 [53] 54 55 ... 90   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Project Kadett B coupe 1.1N  (gelezen 703820 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Rebel
Full Member
***
Berichten: 141



Bekijk profiel
« Antwoord #780 Gepost op: 29 December 2015, 17:02:43 »

je een kadett kan je helaas altijd snel aan de praat krijgen.
Ik heb zoiets van, ik heb er 3 jaar lang aan gewerkt, als een dief hem mee wil nemen moet hij er ook maar wat moeite voor doen, dus alle kleine beveiliging aanpassingen geven mij al een goed gevoel  Grijns
Denk niet dat onze opeltjes voor de professionele dief aantrekkelijk zijn, het zijn meer de crimineeltjes van de straat die zoiets mee pikken, en dan is een simpele beveiligings aanpassing al voldoende.

Waarom doe je het niet als mr bean, gewoon het stuur meenemen als je de auto verlaat. Grijns Grijns Grijns
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #781 Gepost op: 02 Januari 2016, 20:06:31 »

Even een update wat we weer gedaan hebben.
Heb het interieur bijna klaar, veel electro kabels vernieuwd, extra kabels voor opties, meters en schakelaars gemonteerd.
De nieuwe vloerbedekking er in gelegd, dit ging niet helemaal naar mijn zin, de vorm paste niet goed en omdat er een ondervloerbedekking in zit kon ik de vloerbedekking niet vast lijmen, heb deze dus vast moeten schroeven  Tong
Heb gelijk op de complete vloer beschermings matten gesneden, zo blijft de vloerbedekking een beetje netjes.
Moet alleen de stoelen nog schoon maken en monteren, het midden console monteren, en de linker deur nog compleet monteren, dit gaat nog niet omdat de deur niet open kan omdat ik de auto nog niet kan verplaatsen (staat nu tegen de schutting aan).

De auto ruikt nu helemaal nieuw aan de binnenkant, heel wat beter als die muffe schimmellucht  Grijns
Het interieur is niet echt orgineel meer, maar dat maakt mijn niet zo veel uit, ik vind het wel goed zo.

Groetjes Martin.











Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
katurbotje
Gast
« Antwoord #782 Gepost op: 02 Januari 2016, 21:12:24 »

Ik vind dit er erg netjes uit zien hoor.
Ga vooral zo door.
Gelogd
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #783 Gepost op: 03 Januari 2016, 09:07:48 »

WOW mooi netje in je deur Grijns

gr Paul
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #784 Gepost op: 03 Januari 2016, 10:20:46 »

WOW mooi netje in je deur Grijns

gr Paul
Hahaha ik was eigenlijk op zoek naar van die deurbakken, maar heb die niet kunnen vinden voor een kadett, dan maar een netje in de deur, ik moet toch ergens mijn mijn spulletjes in kunnen duwen als een eindje ga rijden  Grijns Grijns Grijns

Eigenlijk best vreemd dat ze vroeger geen opberg vakjes hadden ??
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
wienf390
Hero Member
*****
Berichten: 545



Bekijk profiel
« Antwoord #785 Gepost op: 03 Januari 2016, 11:13:25 »

Hoi Martin,

Ziet er super strak uit. Zal miet meer zo lang duren voor die de weg op kan.

Had via het forum van Rondjerijder de gegevens door gegeven over de remtrommels achter.

Ik heb dezelfde trommels als jij op een sedan 1.1. uit 1973. Hierbij een link voor nieuwe remschoenen.Nu voor Martin,de trommels van mij zijn exact het zelfde als die van jou en zitten onder een bkadett 1.1. sedan uit januari 1973. De remschoenen heb ik vervangen door deze http://www.mijnautoonderdelen.nl/remschoen-set-ferodo-FSB33.html.Of deze remtrommels ook nieuw te krijgen zijn weet ik niet, maar zelf heb ik ze vervangen door goede gebruikte. Zie op het forum Stinos of Willem Bras.

Mijn voorremmen zijn ongeveer buitenmaats 62mm en binnen ongeveer 55 a 56 mm ook hier zijn volgens mij nog remschoenen verkrijgbaar.

Het zou ook kunnen dat de opel ekadett of corsa modellen achter de zelfde trommels hebben, zal ik nog nazoeken.

Hopelijk zijn jullie weer wat verder gekomen.

Ik hoor het wel.

Mv. Fred Uut Huuessen.
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #786 Gepost op: 03 Januari 2016, 11:45:16 »

Hoi Martin,
Had via het forum van Rondjerijder de gegevens door gegeven over de remtrommels achter.
Mv. Fred Uut Huuessen.
Bedankt Fred voor de info, de remcilinders en remschoenen zijn nog overal verkrijgbaar voor mijn trommels, de trommels bij Stinos zijn 1cm breder, en gaan dus niet passen, als ik deze er op zet lopen deze tegen de ankerplaat aan.
Ik heb voorlopig een goed setje van Paul gekregen, hier kan ik even mee vooruit.
In de toekomst ga ik andere ankerplaten monteren zodat er bredere trommels op passen, dit worden waarschijnlijk trommels van een 1.6 of 1.9 kadett-c.

Groetjes Martin.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
wienf390
Hero Member
*****
Berichten: 545



Bekijk profiel
« Antwoord #787 Gepost op: 03 Januari 2016, 20:11:34 »

Martin ,

Vond het toch een uitdaging of ik deze remtrommels nieuw kon kopen.
Volgens mij moet het opel nummer 568037 zijn.

Zijn niet goedkoop maar schijnbaar wel te hier te koop.http://mm-opelparts.nl/remmen/remschijven-trommels/remtrommel/3504538037/remtrommel-achter-set-35-mm-x-200-mm/

Deze zouden moeten passen.

Worden ook op verschillende duits websites aangeboden.

Kijk ook een in het archief, heb daar ook eens antwoord gekregen via Gert en met veel maten en overmaten als je de trommels uit draaid samen met onderfdelen nummers.

Hoor het wel.

Fred Uut Huuessen.


Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #788 Gepost op: 03 Januari 2016, 20:50:47 »

Zijn niet goedkoop maar schijnbaar wel te hier te koop.http://mm-opelparts.nl/remmen/remschijven-trommels/remtrommel/3504538037/remtrommel-achter-set-35-mm-x-200-mm/
Deze zouden moeten passen.
Fred Uut Huuessen.
Hoi Fred, deze trommels passen, heb een maand geleden contact gehad met M+M Dronten, en de prijs per stuk is €135 dan X2 + verzendkosten.
Was helaas net iets te veel voor mijn budget  Grijns
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
wienf390
Hero Member
*****
Berichten: 545



Bekijk profiel
« Antwoord #789 Gepost op: 03 Januari 2016, 21:56:01 »

Hoi Martin,

Heb ze in Duitsland gezien voor 199,00 euro per set en bij Obere in Heerlen voor 88,00 euro per stuk. Hoe dan ook het blijft een hoop geld. Wie weet wordt het in de toekomst wel goedkoper.

Succes verder met je Kadett, ben er zeer benieuwd naar.

Groeten Fred Uut Huuessen.

Gelogd
Rondjerijder
Sr. Member
****
Berichten: 471



Bekijk profiel
« Antwoord #790 Gepost op: 04 Januari 2016, 12:08:23 »

Nou heb ik deze http://www.besteonderdelen.nl/abe-3328373.html besteld met deze remschoenen http://www.besteonderdelen.nl/suche.html?keyword=8734+Remschoenset
Ik weet het, ze zijn wat hoger maar vlgens mijn meterij willen ze passen, ik heb dan niets over op de wielbouten als ik er een moer op draai maar de moeren zitten er wel volledig op.
Zo gauw ze er zijn zal ik ze monteren en er over berichten.
Gelogd

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
Rondjerijder
Sr. Member
****
Berichten: 471



Bekijk profiel
« Antwoord #791 Gepost op: 04 Januari 2016, 12:12:35 »

Die dobbelsteentjes aan de spiegel zijn ook wel erg gaaf.
Als jongeling had ik een Manta met een vossestaart [echte] aan de spiegel.
Die heb ik nog maar is dit wel historisch verantwoord als ik deze aan de spiegel hang ?
Gelogd

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #792 Gepost op: 04 Januari 2016, 16:46:53 »

Die dobbelsteentjes aan de spiegel zijn ook wel erg gaaf.
Als jongeling had ik een Manta met een vossestaart [echte] aan de spiegel.
Die heb ik nog maar is dit wel historisch verantwoord als ik deze aan de spiegel hang ?
Een vossenstaart had ik vroeger ook in mijn manta hangen, is echt iets uit die tijd  Grijns Grijns
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
veldhuizen
Jr. Member
**
Berichten: 94



Bekijk profiel
« Antwoord #793 Gepost op: 04 Januari 2016, 22:07:54 »

Kijk voor remtrommels eens op auto-onderdelen24.nl
Daar heb ik die van mij ook besteld en ben je voor een paar tientjes klaar! Moet je wel een paar dagen geduld hebben.
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #794 Gepost op: 04 Januari 2016, 22:24:48 »

Kijk voor remtrommels eens op auto-onderdelen24.nl
Daar heb ik die van mij ook besteld en ben je voor een paar tientjes klaar! Moet je wel een paar dagen geduld hebben.
Bij die site bestel ik altijd mijn spullen maar hebben niet mijn maat trommels  Grijns
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Pagina's: 1 ... 51 52 [53] 54 55 ... 90   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines