Holland Kadett B Club Forum
01 Mei 2026, 09:50:08 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Auspuff.com - 1.2S uitlaat.  (gelezen 57468 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Gepost op: 14 Oktober 2012, 18:22:48 »

Uitlaten voor de 1.1s en -n zijn volgens mij goed te krijgen, uitlaten voor de 1.2s, de dikke pijp, heb ik echter moeilijker kunnen vinden.
Ik post dit met enige schroom, straks blijkt dat ik mijn geld onnodig verbrast heb... Knipoog
Bij Opel-classic-parts kost de uitlaat zo'n 270 europese roepies, bij Automax in Utrecht ongeveer 250.

Bij Auspuff.com heb ik ze inclusief verzenden voor ongeveer 200 euro kunnen vinden inclusief verzenden. Heb je een kennis in Duitsland dan is verzending volgens mij zelfs gratis (en ben je zo'n 175 eu kwijt) als ik het goed gelezen heb. Over verzenden naar NL doen ze niet moeilijk, maar dat kost dan ongeveer 25 euro.

Goeie alternatieven hierop zijn mij ook meer dan welkom, het zal niet de laatste keer zijn dat ik een uitlaat nodig heb. Lachebek

Hieronder de link:
http://www.auspuff.com/guenstig/?ktypnr=556
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 14 Oktober 2012, 20:30:55 »

kan je na montage ook de passing melden?

Kadett B L "super" 1968 LPG
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 15 Oktober 2012, 07:19:22 »

Ga ik zeker doen. Lachebek
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 08 November 2012, 16:10:58 »

Ik ben inmiddels goed aan het wachten. Als het goed is wordt vandaag eindelijk de boel verzonden.
De uitlaat is toch niet zo gemakkelijk leverbaar als de website doet vermoeden. Ik heb 2 sets besteld waarvan één middendemper hopelijk nog binnen komt aangezien ze me al aanboden het bedrag ervoor terug te storten.

Wel nette communicatie, maar het heeft dus waarschijnlijk weinig zin om er een uitlaat te bestellen. De delen worden moeilijk leverbaar.
Ik hoop dat er een keer een uitlaat komt die volledig van Gun Gum gemaakt is. Dat roest tenminste niet weg... Knipoog
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 08 November 2012, 19:17:42 »

Uitlaat is gewoon te leveren, kijk maar in dit Topic! Kost daar ook veel minder! Het gaat overigens om gewoon een USN en Walker uitlaten. Deze zijn bij een gewone onderdelenboer gewoon te bestellen! Ze staan alleen niet meer in de catalogus, maar met de getoonde nummers in dat topic zijn ze gewoon te bestellen!

Ralph

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 08 November 2012, 21:10:42 »

Ik vermoed dat dat een dunnere versie is. Er hoort een andere pakking bij en een andere maat klemmen.
Vergelijk http://www.winparts.nl/113/uitlaat/uitlaat/0085246/achterdemper-opel--620080-

en
http://www.winparts.nl/113/uitlaat/uitlaat/0079786/achterdemper-opel--620090-

De laatste is de versie die ik - volgens mij - hebben moet. De 1.2s  uitlaat, niet de 1.1.

Hoewel ik je 't gelijk graag zou gunnen, hoop ik gezien de bedragen dat ik zelf gelijk heb. Knipoog
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 08 November 2012, 23:48:02 »

Ik weet dat er diverse mogelijkheden zijn. Zo is de uitlaat voor een 12S Automaat anders dan die van een 12S schakel! Pijpdiameter is volgens mij gelijk, maar de voorste pijp maakt bij de automaat een ruimere bocht, i.v.m. de grotere afmetingen van de automaatbak. Deze voorste pijp is volgens mij niet meer leverbaar.

Een aantal jaren geleden zijn er uitlaten in productie genomen in Duitsland, die via Chris (kadett-doc) ook in Nederland zijn verkocht. Dit waren uitlaten met een dikke pijp. De voorpijp had een bocht die ook geschikt was voor een automaat, en deze uitlaat was dan ook een perfecte vervanging voor een geheel nieuw uitlaat systeem. Zo'n set heb ik nog liggen, en zal worden gemonteerd op mijn AeroTop project.

Het verwarrende van de Nederlandse websites is dat het moeilijk zoeken is op motortype. Alle uitlaten van de B-Kadett staan bv. bij WinParts onder 1.1N opgesomd! Dit is bij de Duitse site wel goed te filteren! Er zijn daar dan inderdaad meer varianten te vinden:
 * Enkele voorpijp
 * Dubbele voorpijp - dun
 * Dubbele voorpijp - dik

Deze laatste zal dan alleen gemonteerd geweest zijn op de 12S (dus vanaf 1972?), of zat deze ook op de oudere 11S en 11SR?

Ralph

Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 09 November 2012, 08:33:55 »

Bedankt voor het delen van je kennis! Lachebek

Hoe het met de automaat en bijbehorende voorpijp zit weet ik niet;
Ik heb onder mijn 1.2s automaat al een keer een andere voorpijp gehangen die van een 1.1n met handbak kwam.
Hier zat een 'dik' (1.2) spruitstuk in, maar wel alleen een tussendemper en geen einddemper. Dus dat zou ook de dunne versie geweest kunnen zijn.

Dit paste zonder problemen. Dat kan dus toeval geweest zijn. In dat geval zal ik één van de voorpijpen die ik besteld heb moeten vermaken.

Het is dat ik niet rijk ben, anders had ik gelijk een WinParts uitlaat bijbesteld. Knipoog
jeroens
Jr. Member
**

opel kadett 4 deurs sedan 1.1sr automatic

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 09 November 2012, 08:35:50 »

wat als je een  SR hebt met automaat??? Ik ben bang dat het maatwerk zal worden in de toekomst voor me. Grtzz
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 09 November 2012, 09:15:07 »

Als je de uitlaten binnen hebt, kun je dan de binnen en buiten diameters even opmeten? Dan zal ik dit weekend dit ook even doen met de Duitse "dikke" uitlaat die ik nog heb liggen. Kunnen we vergelijken!

Ralph

reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 10 November 2012, 01:54:05 »

Zeker. Zal ook de huidige uitlaat op m'n automaat met enkele demper even opmeten. Ben nu wel erg benieuwd of daar ook verschil in zit.
haico
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 10 November 2012, 23:31:50 »

wat als je een  SR hebt met automaat??? Ik ben bang dat het maatwerk zal worden in de toekomst voor me. Grtzz

is de SR uitvoering met automaat leverbaar geweest ?
ik heb zelf een 12 s coupe automaat,als daar de uitlaat van vervangen moet worden maak ik er gewoon een van RVS.
maar ik denk dat er eerder een andere motor in ligt Grijns
jeroens
Jr. Member
**

opel kadett 4 deurs sedan 1.1sr automatic

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 11 November 2012, 12:10:06 »

Grijns Jup....Niet in Nederland geloof ik. In Frankrijk(waar de mijne vandaan komt) wel, maar het is een vreemde combi idd..    Sr, 4 deurs en automaatje...Ben er ook druk mee bezig om de auto vh voorjaar weer fris de weg op te gaan.
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,10922.0.html
Uitlaat is op zich op veel plaatsen op maat te maken. Wel hangt er dan vaak een ander prijskaartje aan. Ooit eens een dubbel rvs systeem laten maken door EPS. Super gemaakt en een mooie sound bij mn oude Lincoln Mark VIII, maar eigenlijk te duur.   Kadettuitlaatje zal wel wat minder kosten, maar ik denk dat je op een 500 euro altijd moet tellen voor een op maat en geluid gemaakt systeem van rvs. 

grtzz
haico
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 11 November 2012, 21:30:55 »

daarom maak ik ze zelf, dat is me bij de  A commodore's met V8 goed gelukt.
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 12 November 2012, 19:36:12 »

Ik geloof dat je voor 700 eu een RVS-uitlaatsysteem hebt van Reprotec. (Even zoeken op eBay.)
Daar heb je ook een leuk Kadettje voor. Knipoog
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: