Ik had ook al een tijdje deze zitting liggen van reprotec. En heb even wat foto's gemaakt over de de- en montage omdat ik hierover niet direct info kon terugvinden.
de zitting:
http://www.benl.ebay.be/itm/Kugelsitzring-Schalthebel-Manta-Ascona-A-B-GT-Kadett-C-OHV-1-1-1-2l-Getriebe-/260859004340?pt=DE_Autoteile&hash=item3cbc6885b4Ik had zelf nog niet echt veel last van speling op pook dus dacht dat het nog wel ging meevallen.
even een stappenplan hoe ik het gedaan heb:
-demonteren afdekplaat versnellingsbaktunnel
-rubber rond pook losmaken

-rubber band die rond de pook hangt losmaken
-veerring verwijderen
-de versnellingspook kan nu losgemaakt worden
dat ziet er gedemonteerd zo uit:

Zoals je op bevenstaande foto kan zien was de zitting toch al enorm verstorven en kon het zeker geen kwaad om deze te vernieuwen.
-daarna heb ik de 2 pinnen verwijderd: deze moet je van buiten naar binnen kloppen. Hiervoor heb ik links en rechts in de versnellingsbaktunnel een gaatje geboord van +/- 4mm. Dan kan je met een doorslag de pinnen naar binnen kloppen.
OPGELET! beste is om een vod of iets dergelijks in het staartstuk van de versnellingsbak te steken zodat de pinnetjes niet naar beneden kunnen vallen! Ook handig is om een magneet bij de hand te hebben, je weet maar nooit hé

-dan kunnen de resten van de originele ring verwijderd worden.

-de nieuwe zitting op de plaats

-de pinnen terugplaatsen

-daarna de kogel van de pook schoonmaken en wat invetten
-alles terug monteren in omgekeerde volgorde.
-Kadett schakelt terug als nieuw!
OPMERKING: Nadien heb ik zitten denken dat het waarschijnlijk niet nodig is om de 2 pinnen te verwijderen. Dit omdat de nieuwe zitting redelijk flexibel is en waarschijnlijk gewoon over de pinnen kan gedrukt worden. Dus als iemand het nog van zin was bij zijn kadett misschien eerst eens proberen om de 2 pinnen te laten zitten.
Groeten,
Gertjan