|
1967Kadett
|
 |
« Antwoord #45 Gepost op: 23 Februari 2013, 17:56:37 » |
|
Vergrendeling voor de voorstoelen gemonteerd. Gordels zitten er ook al een tijdje in:  Dit zal ook beter zijn  
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
apex4x4
|
 |
« Antwoord #46 Gepost op: 23 Februari 2013, 20:04:50 » |
|
Dat ziet er weer netjes uit Gertjan, uit wat voor soort wagen komen die gordels ?
Groetjes Martin.
|
|
|
|
|
|
1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
|
|
|
|
kinuyakkii
|
 |
« Antwoord #47 Gepost op: 23 Februari 2013, 22:51:02 » |
|
en werken de grendeltjes naar behoren?  gr Paul ps de draadeinden in je cilinderkop waar komen deze vandaan? op deze manier kun je het spruitstuk veel mooier centreren dan met de originele bouten 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeroenvans
|
 |
« Antwoord #49 Gepost op: 25 Februari 2013, 00:36:54 » |
|
ik vond de tapeinden er al verdacht peugeot/citroen uit zien met dat stukje zonder draad aan het uiteind...  mooie gordels. werkt dat een beetje met instappen richting achterbank, want ik heb bij mijn 68er kiemen b2 ook de optie voor 3e punt onder het achterste zijraampje zitten. en vooral zo zonder oprolmechanisme lijkt mij dat nogal vervelend. of valt het mee?
|
|
|
|
|
|
Kadett B L "super" 1968 LPG
|
|
|
|
wgortenmulder
|
 |
« Antwoord #50 Gepost op: 25 Februari 2013, 11:39:58 » |
|
Mijn kadettje uit 69 heeft ook de gordelpunten nog onder de achterraampjes zitten. Hierin heb ik de gordels uit volgens mij een record van circa 1971 zitten, met rol mechanisme. Deze passen net aan... Ze zijn voor het mooie eigenlijk net iets te kort.. zeker die aan de passagiers zijde. Die stoel kan namelijk iets minder ver naar achteren geplaatst worden.
Ik zit dus ook voorzichtig aan te kijken naar iets langer gordels en dit zou best is een mooie optie kunnen zijn...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
wienf390
|
 |
« Antwoord #51 Gepost op: 25 Februari 2013, 15:53:17 » |
|
Ik heb 3 puntgordels uit een skoda 100 serie 105/120/130/ passen perfect , tenminste voor ,achter nog niet geprobeert.
Fred Uut Huuessen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1967Kadett
|
 |
« Antwoord #52 Gepost op: 02 Maart 2013, 18:55:48 » |
|
ik vond de tapeinden er al verdacht peugeot/citroen uit zien met dat stukje zonder draad aan het uiteind...  mooie gordels. werkt dat een beetje met instappen richting achterbank, want ik heb bij mijn 68er kiemen b2 ook de optie voor 3e punt onder het achterste zijraampje zitten. en vooral zo zonder oprolmechanisme lijkt mij dat nogal vervelend. of valt het mee? Hallo, Het instappen voor de achterpassagiers zal altijd wel wat omslachtig zijn met gordels zonder oprolmechanisme, maar misschien dat dit bij de B1 iets gemakkelijker gaat omdat het achterste ankerpunt halverwege de achterste zijruit zit? Nuja, ik zal toch meestal linksvoor zitten!  nog een fotootje met de opgeknapte wielen  Ik had ook ergens op dit forum nog gelezen dat het interessant is om de carburateurverwarming dicht te maken, dat dus ook gedaan. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
apex4x4
|
 |
« Antwoord #53 Gepost op: 02 Maart 2013, 19:49:33 » |
|
Mooi die velgen onder de wagen, wat blinkt die kadett van jou  lijkt wel of de wagen net is gespoten. Ik heb zelf ook zitten denken om de carburateurverwarming dicht te maken, maar heb dit toch maar niet gedaan, ik ga namelijk dagelijks rijden met de kadett, en ben dus bang dat de carb in de winter gaat bevriezen. Ben wel heel erg benieuwd of je er iets van gaat merken. Groetjes Martin.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kinuyakkii
|
 |
« Antwoord #54 Gepost op: 02 Maart 2013, 20:35:28 » |
|
@ Martin / Gert Jan, ik rij al een behoorlijke tijd met de carburateurvoetverwarming dicht en heb er nog nooit problemen mee gehad  wat ik er "makkelijk" aan vind dat de motor zowel koud als warm met gelijk toerental loopt bv niet koud stotterend en warm met verhoogd toerental  Gert Jan heb je er rekening mee gehouden dat de bout nooit naar beneden kan vallen? ik heb van M12 draad een koploze schroef gemaakt en in de kop draad getapt tot een paar mm van het einde af (dus de draad niet door getapt) zo kan de bout er door bv trillen nooit in de kop vallen en bv tussen de klep vallen in het ergste geval  enne je dettje blinkt idd als een spiegel  welke kleurcode is dat? gr Paul
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1967Kadett
|
 |
« Antwoord #55 Gepost op: 02 Maart 2013, 21:01:19 » |
|
Hallo Paul, Ik heb er inderdaad ook voor gezorgd dat de boutjes niet naar beneden kunnen trillen door de draad niet volledig door te tappen.  Ik zal wel zien of het goed gaat of niet, maar ik heb er alle vertrouwen in. De boutjes kunnen altijd terug verwijderd worden. De lak is inderdaad nog in een goede staat, spijtig dat het niet kan gezegd worden van de carrosserie  (zie foto's op de eerste pagina) De kleurcode van mijn Kadett is (was) 120. De kadett is wel in 1973 opnieuw gespoten geweest en onderaan voorzien van een anti-roest behandeling. De kleur kan dus wel wat verschillen van het origineel. Bedankt voor de leuke reacties allemaal! Grtz. Gertjan 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1967Kadett
|
 |
« Antwoord #56 Gepost op: 05 Maart 2013, 23:03:36 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1967Kadett
|
 |
« Antwoord #57 Gepost op: 05 Maart 2013, 23:06:30 » |
|
Achterkant ook wat gefatsoeneerd, VOOR    Grtz. Gertjan 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
apex4x4
|
 |
« Antwoord #58 Gepost op: 06 Maart 2013, 20:29:59 » |
|
Hoi Gertjan, ik zie dat jij een onderdeeltje mist op jou inlaat spruitstuk, waar bij jou nu een bout in zit geschroeft zit bij mij een vacuum pijpje, weet alleen niet meer waar die op aangesloten moet worden, ben vergeten een foto hiervan te maken toen ik het los haalde  Groetjes Martin.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kinuyakkii
|
 |
« Antwoord #59 Gepost op: 06 Maart 2013, 20:49:12 » |
|
deze gaat naar de aansluiting op het carterventilatieslangetje tussen kleppendeksel en luchtfilter  gr Paul
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|