Holland Kadett B Club Forum
26 Juli 2026, 16:24:46 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 1967 Kadett L - Gertjan  (gelezen 133025 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #90 Gepost op: 05 Mei 2013, 19:14:01 »

Mooie foto, wat voor oldtymer treffen ben je geweest Cool en wat vonden ze van de kadett.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
1967Kadett
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #91 Gepost op: 06 Mei 2013, 21:03:37 »

Dit was een maandelijkse meeting in ieper die open staat voor alle oldtimers (en exclusieve wagens).
Het interieur had toch wel wat bekijks had ik de indruk. Het was ook de eerste keer in 23 jaar dat de kadett buiten kwam Lachebek... en het is toch niet onopgemerkt gebleven Grijns.

De laatste week nu toch al een 160km mee gereden. In het begin reed ie wat stroef, maar dat is nu al veel beter. Motor doet het zeer goed, geen abnormale geluiden in de aandrijflijn, alles werkt naar behoren.
De remmen zijn toch nog (heel) wat krachtiger dan ik verwacht had. Maar als je onderweg bent moet je natuurlijk niet vergeten dat 4 trommelremmen heel wat minder remkracht hebben dan schijfremmen...

Nog wat aandachtspuntjes die uitgekomen zijn:
Stofhoezen van de stuurstangen moeten vervangen worden.
Soms start de motor niet direct (zo'n 1op10keer), je hoort de bendix uitslaan, maar de startmotor draait niet rond. Deze zal ik dus ook nog even moeten reviseren.
En de kadett staat wat scheef als je er vanvoor op kijkt, dat zullen dus met tijd nieuwe dempers worden.

Verder, nog steeds héél tevreden
Grtz. Gertjan
1967Kadett
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #92 Gepost op: 06 Mei 2013, 21:08:27 »

neg ene gevonden met de kadett op de achtergrond Grijns
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #93 Gepost op: 13 Mei 2013, 08:11:21 »

Citaat
Maar als je onderweg bent moet je natuurlijk niet vergeten dat 4 trommelremmen heel wat minder remkracht hebben dan schijfremmen...

Dat is een discussie waard: Voor wat ik tot dusver merk (Automaat met schijven en bekrachtiger versus 1.1n met trommels rondom) en wat me is verteld door een paar BMW-liefhebbers, is dat trommels van origine beter remmen;
Immers, zonder bekrachtiger zetten ze een prima remvertraging neer. (De keurmeester was bij mij verbaasd dat er trommels onder zaten.)
Voor een trommelrem is minder kracht nodig.

Waar de schoen bij trommels echter wringt is warmte; worden trommelremmen heet dan gaat dat ten koste van de remkracht.

Schijfremmen vangen dit op door hun constructie: Als je remt zet de schijf uit waardoor je remkracht juist toeneemt. De schijf komt immers dichter bij de remblokken door uit te zetten. Ook wordt er als het ware in de schijf geknepen van twee kanten, terwijl er geduwd wordt bij trommels.

Ik heb na 2 jaar met trommelremmen rondom nog geen gevalletje van fading (afnemen remkracht door de warmte) meegemaakt. Ik denk dat je dan als een idioot moet rijden, of op een circuit aan het crossen bent.  Knipoog
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #94 Gepost op: 13 Mei 2013, 09:03:23 »

Ik heb jaren met een 12s automaat (en dus schijven voor) rondgereden. Ik woon in het heuvelachtige zuiden van Limburg, en vond deze schijven echt geen overbodige luxe!

Ik heb ooit een toer weekend naar Luxemburg georganiseerd, en het rijden met 4 trommeltjes in deze omgeving mag je echt wel als een "uitdaging" beschouwen! Ik was maar wat blij met de betrouwbare vertraging van mijn schijven!

Ik loop met gedachte rond om met mijn kadett naar Oostenrijk te gaan, maar durf dit met mijn huidige kadett met 4 trommeltjes niet aan. Het lijkt mij geweldig om door de bergen van Oostenrijk te toeren, maar dan wel met met een B-kadett met schijfremmen!

Ralph

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #95 Gepost op: 13 Mei 2013, 10:45:38 »

De dosering wil overigens ook nog moeilijker gaan met trommels... Knipoog

Op een roadtrip naar Slowakije, Polen en Tsjechië met 3 personen en een goede dosis bagage geen enkel probleem gehad. Komende zomer gaat de auto voor de derde keer mee de Belgische Ardennen in op zomerkamp.
Wel staat zonder meer vast dat schijfremmen onder zware omstandigheden meer zekerheid en blijvende remkracht bieden. Dus ik geef je groot gelijk. Knipoog
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #96 Gepost op: 13 Mei 2013, 11:01:18 »

Gertjan.

Mijn ervaring 40 jaar geleden was dat schijven zonder bekrachtiging ook niet zaligmakend was.

De combinatie van schijven en bekrachtiging is het meest ideale toen en nu.

Groeten Fred Uut Huussen.
kwadettilac
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #97 Gepost op: 13 Mei 2013, 11:12:19 »

Volgens mij zit het grootste voordeel bij de huidige dealers/garage bedrijven... Knipoog
Blokjes van schijven gaan veel minder lang mee dan de remschoenen van een trommelrem.

Vrachtwagens hebben nog steeds trommelremmen, dat zegt wel iets over de betrouwbaarheid.
Het doseren van de remkracht gaat wel beter met schijfremmen....

Heeft er trouwens iemand hier ervaring met een bekrachtiger en trommels rondom? Ik weet het niet
Ik heb namelijk nog een paar bekrachtigers liggen, maar ga wel origineel 12" met trommels gebruiken.

Mvg,

Erwin

Auto's jonger dan de bestuurder missen karakter daarom:
Olympia A Coupé 1.9S (Origineel) BJ 1969, 204 Kosmosblau met zwart vinyldak.
Kadett-B Car-A-Van 5deurs 1.2S BJ 1968 Lago Blauw met wit dak (www.mijnalbum.nl/Album=ENVVHO3C).
Cadillac Sedan De Ville BJ 1959.
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #98 Gepost op: 13 Mei 2013, 19:07:03 »

Heeft er trouwens iemand hier ervaring met een bekrachtiger en trommels rondom? Ik weet het niet
Ik heb namelijk nog een paar bekrachtigers liggen, maar ga wel origineel 12" met trommels gebruiken.
Hey Erwin, kan jij gedachte lezen of zo Grijns ik zat namelijk precies het zelfde te denken, ben dus ook heel benieuwd of iemand hier een andwoord op heeft.

Groetjes Martin.

kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #99 Gepost op: 13 Mei 2013, 19:57:09 »

Vrachtwagens hebben nog steeds trommelremmen, dat zegt wel iets over de betrouwbaarheid.
Het doseren van de remkracht gaat wel beter met schijfremmen....

ik rij al jaren vrachtwagens met rondom schijfremmen (zowel op de trekker als op de trailer) alleen de rondom aangedreven bouwvoertuigen hebben vaak nog trommels (tegen het vuil).

gr Paul
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #100 Gepost op: 13 Mei 2013, 20:49:11 »

Volgens mij heeft Ger van 't Net rembekrachtiging ingebouwd op trommelremmen. Neem anders even contact op met Jaime, de zoon van Ger. Hij zit ook op dit forum...

Ralph

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
1967Kadett
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #101 Gepost op: 25 Mei 2013, 10:22:45 »

Maandag jl naar de opel classica meeting en rondrit geweest in zulte. Zonder problemen de rondrit uitgereden (was maar 62km).

Ik heb nu al een kleine 500km met de kadett gereden zonder problemen. Grijns

En over de remmen ben ik wel tevreden, maar je voelt wel als er veel en krachtig geremd wordt dat je het rempedaal dieper moet indrukken om dezelfde remkracht te hebben als bij koude remmen.

http://www.oldtimerweb.be/fotos-oldtimer-evenement/opel-classica-treffen-zulte_2871.aspx
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #102 Gepost op: 25 Mei 2013, 11:48:11 »

Leuke foto's, maar wat heb je ineens een dikke deuk in de deur zitten, of was da al Geschrokken

Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #103 Gepost op: 25 Mei 2013, 12:37:43 »

idd een mindere deuk maar zat er al... zie OP

Kadett B L "super" 1968 LPG
1967Kadett
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #104 Gepost op: 25 Mei 2013, 15:48:42 »

Inderdaad, die deuk zat er jammergenoeg al in...

De planning was dit jaar de mechaniek en het interieur aanpakken.
Volgend jaar wordt de carrosserie aangepakt. Eerst dit jaar zien of er nog (mechanische) problemen tevoorschijn komen waar ik niet op gerekend had.

Komt goed Knipoog

Grtz. Gertjan
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10   Omhoog
  Print  

Ga naar: