Hallo,
Pff tijd al niets van mijn projectje laten zien! in de tussentijd namelijk een bootje uit '75 gerenoveerd. Nu dat klaar is is de Kadett dan eindelijke weer aan de beurt.
Allereerst de meeste delen van de motorruimte gedemonteerd om zo overal goed bij te kunnen bij het spuiten van de motorruimte. Alles schoongemaakt en goed opgeschuurd.

Prachtig zon klein blokkie! je kunt overal bij! zelfs met het nieuw opspuiten van de motorruimte hoeft het blok er niet uit!
Papiertje erover,

En de eerste laag met de spuitbus erover:

De verf ziet er nog niet zo net uit omdat het hier nog nat was. Inmiddels is het gelukkig mooi egaal op gedroogd.
Versnellingsbak helemaal van de oude olie ontdaan en met ontvetter schoongemaakt.

En hier ook een verfje overheen:

Daarna nog wat klein spul van een vers verflaagje voorzien. Ik wou het eigenlijk laten verchromen, maar op een studentenbudget leek me dat iets minder verstandig. Dat is iets voor later

Hetzelfde geld voor de bobine:

Daarna kon de motor langzaam maar zeker weer in elkaar:

Alle pakkingen zijn vernieuwd, en de zuigerveren, en ook de kop is opnieuw gehoond. ( laatste twee durfde ik toch nog niet aan en heb ik laten doen.

Bougiekabels rood gemaakt met een paar stukken krimpkous van de elektroshop:

En dan ziet zon blok er al meteen helemaal anders uit! Er moet nog steeds een hoop gebeuren voor ik hem kan testen en nog niet alles is naar tevredenheid maar het gaat de goeie kant op.

En omdat ik ( en mijn broer ) het sleutelen steeds leuker gaan vinden meteen de schuur met een paar kasten uitgebreidt:

Groeten,
Thom