Holland Kadett B Club Forum
19 April 2024, 04:44:19 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 9 10 [11]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: kadett 1.1 special  (gelezen 110212 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1209


Bekijk profiel
« Antwoord #150 Gepost op: 30 Oktober 2014, 17:31:26 »

Hoi Erik,

Precies zoals Peter zegt, de hulpveren waren optioneel verkrijgbaar, er zijn meerdere varianten van. Ik heb ze er ook in zitten en het bevalt me goed, je achterkant wordt er iets stugger van maar hij zakt ook niet zo snel door als je de kofferbak vol hebt, een zware aanhanger erachter hebt of 2 volwassenen achterin hebt zitten.

Een jankende achteras is vervelend, dit kan meerdere oorzaken hebben. Het kunnen de lagers in de achteras zijn maar ook het kroon en pignonwiel. Tevens zou het lager van de aandrijfas versleten kunnen zijn.

Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
hummer
Sr. Member
****
Berichten: 375



Bekijk profiel
« Antwoord #151 Gepost op: 30 Oktober 2014, 19:48:43 »

Ik denk dat de lagers goed zijn maar het verschilt natuurlijk of je met de hand en opgekrikt draait, of rijdt en het gewicht van de auto er op.
De lagers vervangen, is dit spannend?
Ik neem aan dat als een pignon wiel versleten is dat er dan ruimte tussen de tanden ontstaat? Dan moet ik toch speling kunnen voelen?

Gr erik
Gelogd
Peter96
Full Member
***
Berichten: 137



Bekijk profiel
« Antwoord #152 Gepost op: 30 Oktober 2014, 20:53:56 »

De speling in diff hoef je niet te voelen. Als het ruw word gaat hij ook pas janken als hij belast word dus daarom even los halen en kijken. Indicatie voor dit probleem is ook vaak de kogel van de trekhaak. Zie je dat die behoorlijk gebruikt is (voorkant kogel) kan je er haast al wel vanuit gaan dat diff veel te lijden heeft gehad.
Als het een van je wiellager is moet je verschil horen in de bochten tussen links en rechts.
Gelogd
hummer
Sr. Member
****
Berichten: 375



Bekijk profiel
« Antwoord #153 Gepost op: 30 Oktober 2014, 21:25:02 »

Van de bochten klinkt logisch, bij mij hoor je hier geen verschil . Alleen snelheid maakt het geluid harder.
Ik zal is beginnen met het diff na te kijken.

Gr erik
Gelogd
hummer
Sr. Member
****
Berichten: 375



Bekijk profiel
« Antwoord #154 Gepost op: 05 Mei 2020, 17:02:04 »

Ik heb een leuk setje ats velgen op de kop getikt.
Ik ben bezig om ze kaal te maken.
Bij mijn stalen velgen heb ik eerst spuit plamuur (filler) van motip gebruikt en daarna zilver van motip.
Kan dit ook op de aluminium velgen??

Gr. Erik
Gelogd
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #155 Gepost op: 05 Mei 2020, 22:12:44 »

ik vermoed dat er eerst een etsende primer op moet om de plamuur te laten hechten, maar ik ben geen spuiter dus wellicht dat iemand met meer ervaring dit kan ontkrachten of bevestigen.
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #156 Gepost op: 05 Mei 2020, 22:58:40 »

onderschat je dif niet  . dit is niet even open draaien  alles los halen en op nieuw in elkaar zetten dit komt heel nauwkeurig en ben je speciaal gereedschap voor nodig
de steekassen kan je wel zelf doen
als toch je dif joelt  kan je beter een andere  as zoeken  ... maar hoeveel joelt hij  elke as  onder onze kadetjes  joelen wel een beetje   ..
Gelogd
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #157 Gepost op: 05 Mei 2020, 23:23:47 »

onderschat je dif niet  . dit is niet even open draaien  alles los halen en op nieuw in elkaar zetten dit komt heel nauwkeurig en ben je speciaal gereedschap voor nodig
de steekassen kan je wel zelf doen
als toch je dif joelt  kan je beter een andere  as zoeken  ... maar hoeveel joelt hij  elke as  onder onze kadetjes  joelen wel een beetje   ..
ik vermoed dat je reageert op de berichten uit 2014 hierboven. ik verwacht niet dat Erik daar nog mee bezig is. wellicht heb je tips voor zijn aluminium velgen?
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #158 Gepost op: 06 Mei 2020, 22:02:08 »

ooh  niet op gelet ha ha  .. bericht kwam  bij mijn inlog  raaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrr
Gelogd
hummer
Sr. Member
****
Berichten: 375



Bekijk profiel
« Antwoord #159 Gepost op: 09 Mei 2020, 08:39:55 »

 Grijns ging inderdaad niet over diff.
Dat probleem heb ik maar gelaten voor wat het is.
Ik heb inmiddels een reserve as liggen die ik nog wil gaan opknappen mocht deze de geest geven.

Groeten Erik
Gelogd
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #160 Gepost op: 10 Mei 2020, 13:13:41 »

Ik heb nog 2 Assen liggen . Dus als er iemand nog iets zoekt
Gelogd
hummer
Sr. Member
****
Berichten: 375



Bekijk profiel
« Antwoord #161 Gepost op: 27 November 2021, 17:11:12 »

Ik heb een setje ATS 6Jx13H2 opgeknapt, weet iemand welke maat banden ik hier het beste om kan laten leggen?
Groeten Erik
Gelogd
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #162 Gepost op: 28 November 2021, 13:53:03 »

Op 6J wordt een bandbreedte van 175 als minimum geadviseerd. Dus dan zou je uitkomen op 175/70r13 om de teller enigszins te laten kloppen.
Breder zou ik niet durven gaan zonder aanpassingen aan de wielkast.
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
Pagina's: 1 ... 9 10 [11]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines