Holland Kadett B Club Forum
27 Juli 2026, 13:05:25 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 1968 opel LS Fastback  (gelezen 19183 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Timo
Gast
« Gepost op: 05 Januari 2013, 21:40:02 »

Toch maar begonnen met wat opknappen met mijn opel , nieuwe contactpuntjes erin , verdeelkap , bougiekabels , bougies bij garage eruit laten halen zaten muur en muur vast , gelijk nieuwe V snaar erop gezet , loopt weer als een zonnetje .
Heb al een hoop gelezen hier en ja hoor benzine meter slaat vol aan maar vlotter lig op de bodem , dus toch maar tank los halen , tempmeter is goed maar geef niks aan , termostaat gekocht maar de radiator slangen konden ze niet bestellen bij brezan ? weet iemand waar wel , vraagje 1 .
vond ook bij me benzinetank 2 losse draadjes in de kabel naar de achterverlichting een blouwe en rode , iemand idee waar die voor zijn .

voor de rest weet ik even niets maar me lijstje met spullen die ik moet hebben word steeds langer   Lachen

mvg  Timo
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 06 Januari 2013, 11:38:30 »

Timo,

Benzinemeter is waarschijnlijk een aardekwestie dit kan ook voor de tempmeter gelden,Ook kan de kurk verzadigd zijn met benzine zodat hij niet meer drijft.

De twee draden zijn waarschijnlijk van de kofferbakverlichting, alleen bij de duurdere modellen.

Slangen zijn in iedergeval bij mij weten bij Otr in Heerlen te bestellen, ook ckadett onderdelen kunnen vaak gebruikt worden . Kijk ook een naar de links op deze website.E bay duitsland heeft ook veel aanbod in onderdelen.Dus even flnk googlen.

Succes Fred Uut Huuessen
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 06 Januari 2013, 18:09:40 »

Opel-classic-parts heeft ze ook.
Check even of de langste slang naar je verwarming op de waterpomp of op de onderste radiatorslang zit aangesloten dan kun je evt. kijken welke slang je hebben moet. (Of je hebt een afdopuitdaging. Knipoog)

Kijk ook even of je klokkenunit een goede massa heeft, anders zijn je meters ook waardeloos. (Volgens mij zit de massa daarvan op de ruitenwissermotor geschroefd.)
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 06 Januari 2013, 20:33:31 »

corrigeer me als ik het verkeerd zeg maar de blauwe draad achter is toch van de tankmeter en rood van de kofferbakverlichting(optie).....

gr Paul
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 07 Januari 2013, 13:39:26 »

corrigeer me als ik het verkeerd zeg maar de blauwe draad achter is toch van de tankmeter en rood van de kofferbakverlichting(optie)...
zo zit het bij mij wel inderdaad. verklaard meteen de benzinemeter...

Kadett B L "super" 1968 LPG
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 07 Januari 2013, 14:01:21 »

corrigeer me als ik het verkeerd zeg maar de blauwe draad achter is toch van de tankmeter en rood van de kofferbakverlichting(optie)...
zo zit het bij mij wel inderdaad. verklaard meteen de benzinemeter...

volgens is het zelfs een blauwe draad met een witte streep......

gr Paul
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 07 Januari 2013, 14:24:26 »

Benzinetank = lichtblauw/zwart (volgens vraagbaak)
kofferbakverlichting = rood

HBL-S = Hell Blau-Schwarz

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Timo
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 07 Januari 2013, 19:01:58 »

klopt blouwe draad met wir zal even kijken of ik hem makkelijk kan kantelen

Timo
haico
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 07 Januari 2013, 21:43:00 »

blauw/wit is voor de laadstroom controle.
blauw/zwart is voor de tankvlotter.
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 07 Januari 2013, 22:00:37 »

blauw/wit is voor de laadstroom controle.
blauw/zwart is voor de tankvlotter.

Ja, want blauw/wit loopt van de spanningsregelaar naar de veelpolige stekker 36

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Timo
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 19 Februari 2013, 09:53:25 »

Mijn opel is eindelijk goed gekeurd , gisteren een nieuwe waterpomp erop gezet , temp-zender vervangen , nog steeds ruzie met me benzine meter krijg me tank niet uit me auto , alles los gemaakt blijf ergens hangen , ooit lukt het me Lachebek
binnen kort haal ik mijn versnellingsbak er onderuit , alles is goed maar wil toch nieuwe koppelingsplaten erin zetten .
even een vraag tussendoor welke verhouding moet je hebben met je achteras als je een 12S motor heb , volgens mij is de achteras nog van een 1100 motor die er orgineel in lag .....

even een kleine update .

mvg Timo
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 19 Februari 2013, 11:26:43 »

het toerental van de motor veranderd niet, dus de achteras hoeft niet gewijzigt te worden, zolang je teller en achteras en bandenmaat overeen komen is het goed Knipoog
als je koppelingsplaten nog goed zijn zou ik ze nog laten zitten Ik weet het niet
je tankmeter, als je in de tank via de vulhals met een stokje de tankvlotter omhoog hengelt? wat geeft dat voor resultaat? of het blauwe draadje direct op de massa houd  van de auto? als de meter daar op reageert is het de tankvlotter anders moet je het elders zoeken.
om de tank te verwijderen moet je ook onder de gehele aansluiting van de benzineleiding loshalen en bij de vulhals de rubber dan kun je de tank omhoog halen en onderuit kantelen.

gr Paul
Timo
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 19 Februari 2013, 12:47:02 »

Hallo paul , ik ga toch even kijken bij de tank , ja tuurlijk de benzineleiding los halen help wel beetje dom van me Rollende ogen

de benzine meter geef nu gewoon vol aan .

mvg Timo

Benzinemeter doet het weer   Grijns
Timo
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 07 Maart 2013, 17:31:18 »

Ben sinds deze week mijn garage kwijt na 18 jaar triest maar waar, aan alles komt een eind . Beschaamd
Maar ik ga vol goede moed verder met mijn 1968 Kadett LS .
Ouderwets op straat , geef niet snel op waar je aan begint moet je ook afmaken   Grijns
Nog een paar weekjes nu ik op straat alles moet doen, is de auto klaar om gespoten teworden .

mvg Timo
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 07 Maart 2013, 18:18:24 »

Ben sinds deze week mijn garage kwijt na 18 jaar triest maar waar, aan alles komt een eind . Beschaamd
Maar ik ga vol goede moed verder met mijn 1968 Kadett LS .
Ouderwets op straat , geef niet snel op waar je aan begint moet je ook afmaken   Grijns
Nog een paar weekjes nu ik op straat alles moet doen, is de auto klaar om gespoten teworden .

mvg Timo

bij mij is het gelukkig juist andersom Cool al jaren knutselen en sleutelen op straat en sinds 2 weken een mooie garage Grijns
maar is wel heel vervelend als je de luxe hebt gekend en dan door moet op straat Ik weet het niet

gr Paul

ps hoe is het afgelopen met de tank verwijderen?
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: