Holland Kadett B Club Forum
16 April 2026, 20:23:46 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Inbouw sigarettenaansteker  (gelezen 6562 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Maurice
Newbie
*

Bekijk profiel
« Gepost op: 10 Januari 2013, 15:39:31 »

Origineel heeft mijn Kadett geen sigarettenaansteker. Aangezien het toch wel handig is om deze te hebben in verband met stroomvoorziening voor een tomtom, heb ik een inbouw aansteker gekocht. Ik weet echter nog niet erg veel af van de bekabeling van de kadett, en überhaupt weinig van de electriciteit in een auto. Als ik het goed heb is een van de contactpunten voor de massa, deze kan ik aansluiten op de carrosserie toch? Het andere contactpunt moet dan voor de stroomtoevoer zijn, waar moet ik het andere eind van de kabel aansluiten?

Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 10 Januari 2013, 16:22:30 »

De zilverkleurige lijkt mij de massa, de messingpoot de spanning. De massa op de carrosserie en de + op de 12V.
Deze zou ik in het zekeringenkastje aansluiten, zodat je zeker weet, dat deze aansluiting gezekerd is.

Zekering 1,2 en 3 zijn aan de ingaande zijde doorverbonden (lange blauwe lijn) en aangesloten op die ene zwarte kabel.
Zekering 5 en 6 idem met die grijs/rode kabels.
Zekering 4 is permanent plus met de rode kabel, die direct van accu/dynamo komt.
van links naar rechts in Ampère: 8-5-8-5-5-5

Ik zou hem bijv. op linksboven zetten; 8A en geschakeld (bij contact uit=spanning van aansteker)

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: