Holland Kadett B Club Forum
18 April 2026, 03:29:42 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 19   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Kadett coupe 1971  (gelezen 199207 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #210 Gepost op: 14 Januari 2014, 17:15:15 »

zolang je alles aflast en het er degelijk uitziet doen ze niet moeilijk.

Kadett B L "super" 1968 LPG
Ed kadett
Gast
« Antwoord #211 Gepost op: 14 Januari 2014, 22:47:01 »

Ik heb geprobeert de schuine plaatjes er zo netjes mogelijk er uit te halen met het idee ze weer te gebruiken.
Achteraf verspilde moeite, ze gaan toch niet meer passen.

Ik wil wel proberen om het zo te maken dat het weer een beetje origineel gaat lijken.
Het zou jammer zijn als je de motorkap open trekt en direct ziet dat er van alles veranderd is.
Zoals het nu is is de bovenkant van het front zo slap dat de motorkap waarschijnlijk niet eens in het slot zal blijven hangen als je hem dicht laat vallen maar naar beneden zal buigen.

Mag dat hier???

Schuine grappen!  Grijns  Grijns  Grijns  Knipoog
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #212 Gepost op: 14 Januari 2014, 23:21:02 »

Nee, is zeer ongepast Tong  Ik beloof beterschap Knipoog

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
kermitc
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #213 Gepost op: 15 Januari 2014, 16:18:30 »

Als je het dan toch zo origineel wil maken moet je voor je radiuteur een grote sleuf maken

Zoals bij originele b kadett met cih.

Zo kan natuurlijk ook
kadettje73
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #214 Gepost op: 16 Januari 2014, 01:56:46 »

hey een mooi project, ik heb dus die ombouw gedaan bij die gele kadett maar ben een hele tijd niet meer online geweest hier Beschaamd, ik heb dus wel een gt vooras gebruikt en idd hij past niet zomaar op onze kadettjes, je moet de gaten 15mm verboren waar ze aan de chassisbalken vast komen.
ik heb dat voorbalkje wel laten zitten want ik was bang dat je het verband uit de carrosserie zou halen als je daar de slijptol inzet, maar dat heb jij vast eerst wel opgevangen toch voordat je hem verwijderde.
ik heb een audi 80 radiateur met electrice fan gemonteerd want omdat ik de balk nog op de oude plek heb zitten past daar niet de bestaande fan die op de waterpomp zit , de electrice fan slaat bijna nooit aan alleen als je echt lang stil staat, dus dat scheelt weer een paar pktjes tijdens het rijden haha. verder heb ik toen een tunnelbak van een automaat gevonden en die erin gelast en daar past perfect een 240 getrag bak in. ik zal proberen wat vaker in te loggen hier en sorry dat ik je pb heb gemist, en mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

oja ik heb een aluminiumcarterpan van een opel gt gebruikt zie link http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=22&t=168610
Oly
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #215 Gepost op: 16 Januari 2014, 19:02:58 »

Ik heb het balkje naar voren gehaald net zo als dat in de originele CIH kadett zit. Hierop zit weer een steuntje waar radiateur in staat.

Nooit hersteld van het B-Kadett virus (besmetting met 86-90-UU op 24-09-1980)
Corsa A VAN 1.4SI
Olympia A 1970 15S, onder handen (restauratie)
Kadett A 1965, roestoratie, OHV speeltuin, even in de wacht.
Ed kadett
Gast
« Antwoord #216 Gepost op: 18 Januari 2014, 18:55:41 »

Hallo kadettje73,
Dank voor je reactie!
Ik heb ook zitten twijfelen om er een electrische ventilator in te zetten.
Uiteindelijk heb ik het lot laten beslissen, als alles ging passen wilde ik de originele ventilator gebruiken.
Als het niet zou gaan passen wilde ik de boel moderniseren.

En vragen heb ik er twee!

Hoe hoog heb jij je motor ingebouwd??
Bij mij zit hij nu zo hoog dat de bak nog net onder het schutbord door past.
Ik heb het randje waar de tunnel normaal vast gelast zit al weg gehaald om iets meer ruimte te maken.
Het originele carter gaat nooit meer passen zoals het nu is.
Als het aluminium carter uit jou linkje op deze manier wel gaat passen wil ik hem graag van je overnemen!!!

De tweede is, welke cardanas heb jij gebruikt en waar heb je hem laten inkorten?
Ik wil dit niet zelf doen ivm onbalans en de trillingen die daar zullen ontstaan.

Als je hier weer eens komt kijken hoor ik het wel!  Lachebek

Groet Ed
Ed kadett
Gast
« Antwoord #217 Gepost op: 18 Januari 2014, 19:01:40 »

Vandaag ook weer lekker bezig geweest!  Lachebek

Eerst voor de 200e keer de motor er weer uitgehaald. Grijns
Daarna het nieuwe voorbalkje goed vast gelast en een paar extra steuntjes gemaakt.
Ik denk niet dat het veel zal toevoegen aan de stevigheid van het geheel maar ik denk dat het er wel iets meer origineel uit zal zien.
Toen dit klaar was toch maar de keienvanger er uit gesloopt.
Hij hing nog maar aan een paar puntlasjes vast en alles word er een stuk overzichtelijker van.
Ed kadett
Gast
« Antwoord #218 Gepost op: 18 Januari 2014, 19:05:22 »

Hierna begonnen met het afwerken van de rechter plaat die naast de radiateur zit.
Deze is een stuk kleiner geworden en ik wil wel dat het een beetje stevig is als alles klaar is.

Eers het ronde gat dicht gemaakt.
Ed kadett
Gast
« Antwoord #219 Gepost op: 18 Januari 2014, 19:07:39 »

Daarna de onderkant gerepareerd.
Ed kadett
Gast
« Antwoord #220 Gepost op: 18 Januari 2014, 19:10:34 »

Toen alles afgeslepen was heb ik er een hoeklijn tegen aan gelast om alles wat steviger te maken.
Ed kadett
Gast
« Antwoord #221 Gepost op: 18 Januari 2014, 19:16:59 »

Ik heb er nog over gedacht om er alleen een randje tegen aan te lasse maar dit was minder werk en als je er een slijptol langs haalt is het meteen mooi recht.

Volgende week de andere kant en hopelijk ook nog wat doen aan de bovenkant van het front.
Hier moet het ook wel wat veranderd worden.
Met name moet de versteveging wat breder worden omdat de schuine steuntjes wat verder uit elkaar gaan komen

Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #222 Gepost op: 18 Januari 2014, 20:00:46 »

De tweede is, welke cardanas heb jij gebruikt en waar heb je hem laten inkorten?
Ik wil dit niet zelf doen ivm onbalans en de trillingen die daar zullen ontstaan.

Hoi,

Ik heb gewoon een cardanas van een Manta genomen en deze laten inkorten. Dit heb ik laten doen bij Cardanas BV in Apeldoorn.

Groetjes Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Ed kadett
Gast
« Antwoord #223 Gepost op: 18 Januari 2014, 21:52:03 »

Bedankt voor de tip olaf!!  Lachebek
kadettje73
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #224 Gepost op: 19 Januari 2014, 22:45:41 »

hoe hoog de motor precies zit weet ik niet maar hij zit kort op het schutbord, ik heb niet het randje weg gehaald maar heb het een verhoging die op de 240 bak zit weg gehaald zodat je net iets meer ruimte krijgt.

http://i258.photobucket.com/albums/hh248/senator1979/PICT0581.jpg
Pagina's: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 19   Omhoog
  Print  

Ga naar: