Holland Kadett B Club Forum
12 September 2025, 10:43:35 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 16 17 [18] 19   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Kadett coupe 1971  (gelezen 177025 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Ed kadett
Gast
« Antwoord #255 Gepost op: 10 Februari 2014, 19:22:50 »

Vanochtend even de veren er tussen uit gesloopt en de as op een paar blokken omhoog gezet.
Volgens mij staat hij dan nog steeds uit het midden.
Die watts linkage is zeker een mooie oplossing!!!
Leuk om eens mee bezig te gaan maar ik denk dat dit iets voor later is.
Voorlopig nog genoeg te doen!!  Grijns

Gelogd
Ed kadett
Gast
« Antwoord #256 Gepost op: 10 Februari 2014, 19:26:38 »

Kadettje73,

Welke rembekrachtiger heb jij gebruikt??
Ik lees overal dat die van een corsa a past.
Vanochtend naar een sloperij gereden om er eentje op te halen maar volgens mij gaat deze niet zo passen.
Of moet ik de originele bevestiging van een kadettje met schijfremmen gebruiken om het te laten werken??
Gelogd
reusjep
Hero Member
*****
Berichten: 603


Bekijk profiel
« Antwoord #257 Gepost op: 10 Februari 2014, 20:28:45 »

Je hebt volgens mij idd de beugel nodig van een originele rembekrachtiger, aangezien de Corsa-a bekrachtiger normaliter direct op het schutbord gemonteerd zit.
Gelogd
Oly
Sr. Member
****
Berichten: 354


Bekijk profiel
« Antwoord #258 Gepost op: 10 Februari 2014, 22:07:14 »

Op aanraden van henk heb ik ook de dynamo er eens opgebouwd en hier geen probleem.

Mooi dat het past, ik zie nu dat je het radiateur gat breder hebt gemaakt dan origineel bij de CIH kadett. Ik heb de maat van de CIH aangehouden.

voor een A Corsa rembekrachtiger moet je de originele steunen aan de achterkant hebben, de voorste moet je zelf maken. Om het veilig te houden moet je m.i. ombouwen naar 4 remleidingen i.p.v. de originele 3 en de remkrachtbegrenzers gebruiken. Ik heb het in elk geval zo gemaakt.

gr Henk

Gelogd

Nooit hersteld van het B-Kadett virus (besmetting met 86-90-UU op 24-09-1980)
Corsa A VAN 1.4SI
Olympia A 1970 15S, onder handen (restauratie)
Kadett A 1965, roestoratie, OHV speeltuin, even in de wacht.
kadettje73
Full Member
***
Berichten: 166



Bekijk profiel
« Antwoord #259 Gepost op: 11 Februari 2014, 00:49:51 »

Citaat
voor een A Corsa rembekrachtiger moet je de originele steunen aan de achterkant hebben, de voorste moet je zelf maken. Om het veilig te houden moet je m.i. ombouwen naar 4 remleidingen i.p.v. de originele 3 en de remkrachtbegrenzers gebruiken. Ik heb het in elk geval zo gemaakt.

gr Henk



rembebekrachtiger moet je wel iets scheef zetten omdat hij iets te groot is.

http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=27&t=73426&hilit=kiemen&start=400


als je even alle foto's langs kijkt zie je vanzelf een foto met de bekrachtiger en als je goed kijkt zie je dat er aan één kant een dikke ring zit bij de bevestiging tegen het schutbord

--- Edit ---
Gelogd
kermitc
Hero Member
*****
Berichten: 597



Bekijk profiel
« Antwoord #260 Gepost op: 07 Maart 2014, 17:27:49 »

Hoi ed

Nog verder gekomen?

Ben benieuwd


John
Gelogd
Ed kadett
Gast
« Antwoord #261 Gepost op: 19 April 2014, 21:57:44 »

Hallo allemaal!
Lang hier niet geweest  Rollende ogen
Ben wel bezig geweest aan het opeltje maar erg druk geweest met andere dingen.
Zal binnenkort weer eens wat foto's plaatsen van de voortgang  Grijns  Grijns
Gelogd
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #262 Gepost op: 21 April 2014, 10:32:53 »

He Ed,
Was al even bang dat je aan een verlate winterstop was begonnen...   Knipoog
Goed te horen dat je nog wel bezig bent geweest.. (hopelijk heb je tussentijds voor ons nog wel wat plaatjes kunnen schieten)

MVG
Wouter
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
Ed kadett
Gast
« Antwoord #263 Gepost op: 22 April 2014, 18:53:03 »

Ik heb net even in mijn telefoon de foto's doorgekeken van de afgelopen tijd.
Het zijn er niet zo heel veel.
Vaak als ik bezig ben sta ik er niet zo bij stil om ze te maken.

Ik beloof beterschap!! Grijns
Gelogd
Ed kadett
Gast
« Antwoord #264 Gepost op: 22 April 2014, 18:59:07 »

Een poosje geleden heb ik op een sloperij hier in de buurt een rembekrachtiger gehaald van een corsa.
Ik heb nog wel wat rond geinformeert maar ik denk dat het heel moeilijk word om de originele steun nog te vinden dus besloten om zelf wat te fabriceren.

Uiteindelijk een redelijk simpele steun gemaakt zodat alles mooi in de auto past.
Ik zal vd week nog wat foto's maken maar deze is de enige die ik nu heb Lachebek
Gelogd
Ed kadett
Gast
« Antwoord #265 Gepost op: 22 April 2014, 19:01:28 »

Ook heb ik eindelijk de cardan as weg gebracht en weer op gehaald.  Lachebek  Lachebek  Lachebek
Nu kon ik eindelijk de motorsteunen op de vooras vastlassen zodat alles weer 1 geheel is.
Gelogd
Ed kadett
Gast
« Antwoord #266 Gepost op: 22 April 2014, 19:03:36 »

Toen ben ik begonnen met de versnellingsbak tunnel.
Deze heb ik in drie stukken gezaagd om ruimte te maken voor de getrag.
Gelogd
Ed kadett
Gast
« Antwoord #267 Gepost op: 22 April 2014, 19:06:03 »

Voordat ik deze weer in elkaar kan lassen moet eerst het schakel mechaniek van de bak ingekort worden zodat ik nog wat speling heb met het gat in de tunnel waar de pook doorheen moet.
Gelogd
Ed kadett
Gast
« Antwoord #268 Gepost op: 22 April 2014, 19:12:47 »

Toen alles in elkaar gezet om de boel te passen.
Ik ben erg tevreden hoe het nu allemaal past.

De motor zit nu vast op de vooras en past mooi in het motor ruim,
De bak gaat inmiddels aardig in de tunnel passen en het aangepaste schakelmechaniek werkt goed.
De achteras is verbonden met de bak door een verlengde en uitgebalanceerde cardanas.
En er zit een rembekrachtiger in de auto.

Ik durf nu wel te zeggen dat ik het ergste achter de rug heb!!  Cool  Lachebek  Lachen

Gelogd
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #269 Gepost op: 22 April 2014, 19:30:11 »

mooie plaatjes. mag je trots op zijn Cool
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
Pagina's: 1 ... 16 17 [18] 19   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines