Holland Kadett B Club Forum
29 April 2024, 02:41:34 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: even voorstellen mijn kadettjes restauratie  (gelezen 70614 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
kwadettilac
Hero Member
*****
Berichten: 514



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #90 Gepost op: 20 Juni 2013, 13:03:19 »

RX5 is ook op basis van lijnolie net zoals Owatrol, ik heb het samen gebruikt en dat gaat prima!

Als je RX7 wilt gebruiken in de holle ruimtes heb je de bijbehorende drukspuitbeker echt nodig.
Ik ben zelf eerst aan het experimenteren geweest met een normale spuit, helaas kansloos.
Dus uiteindelijk toch de knip getrokken en dat was het wel waard.

Tijdens het laswerk had ik overal extra gaten geboord. Toen de kokers en stijlen los lagen kon ik precies zien waar in het verleden wel antiroest middel was gekomen en inderdaad daar was het nog redelijk intact. De plekken die slecht waren bereikt heb ik dmv de extra gaten beter bereikbaar gemaakt.
In de holle delen heb ik bijna 2 liter Owatrol/Menie gespoten en na het spuiten 1 blik RX7.
Als dit niet afdoende is weet ik het ook niet meer.

RX10 heb ik gebruikt voor de o.a. de assen, draaagarmen, veren, panhardstang, etc. dat spul vloeit mooi uit zonder kwaststrepen en kun je ook verdunnen met RX5 of Owatrol.

Succes,

Erwin
Gelogd

Auto's jonger dan de bestuurder missen karakter daarom:
Olympia A Coupé 1.9S (Origineel) BJ 1969, 204 Kosmosblau met zwart vinyldak.
Kadett-B Car-A-Van 5deurs 1.2S BJ 1968 Lago Blauw met wit dak (www.mijnalbum.nl/Album=ENVVHO3C).
Cadillac Sedan De Ville BJ 1959.
biertje3
Gast
« Antwoord #91 Gepost op: 21 Juni 2013, 11:57:21 »

hee iedereen

allemaal bedankt voor de verdere uitleg over de RX serie en zijn gelijken.
zoals belooft heb ik gisteren weer wat werk aan mijn dettje verzet, leek eerst niks te worden door de vochtige lucht Tong maar toch maar even doorgezet en nu is de linker A stijl ook weer dicht.

sorry dat het een wat mindere foto is maar was aardig laat toen ik eindelijk tevreden was  Rollende ogen
toch ook maar even de voorruit passen, om te kijken of mijn laswerk niet te lomp is, maar natuurlijk paste de ruit prima(ook als je het rubber mee berekent.

toch maar even dromen tussendoor.

kwam toen ook met het idee om haar maar even een beetje af te stoffen, en toen ik dit bij het reservewiel deed kwam ik de volgende zilveren cirkeltjes tegen.

en aan de onderkant

dus de boor dremel en schroevendraaier erbij gepakt, en de gepopnagelde delen er uit gehaald.



en dat is er nu noch van over, maar heb noch steeds liever de door mij in gelaste stukken dan de door iemand anders in gepopte plaatjes aluminium.
dus ook maar meteen de andere plek waar ik noch pompnagels wist te vinden en dit plaatje er ook meteen uit gehaald.

en toen kwam ik dit gaatje tegen, waar dus gelukkig een plaatje voor zat. en zo kon ik de rest van de balk ook even controleren.


volgende keer hier maar even wat mooie plaatjes in gaan lassen.
even voor de mensen die ook denken om aan zoon project te beginnen:
1. met plamuur en pompnagels knap je geen auto op
2. ga er altijd van uit dat er meer werk aan zit dan je denkt
3. je kan alles als het maar graag genoeg wilt(dit is ook voor mij de eerste keer)
4. maar de meest belangrijke blijft toch echt dat je het leuk vind en er plezier in hebt.

groet tim
Gelogd
reusjep
Hero Member
*****
Berichten: 603


Bekijk profiel
« Antwoord #92 Gepost op: 21 Juni 2013, 17:32:14 »

Mooi. Bewonderenswaardig fanatisme! Lachebek

Regel 2 is mijn vuistregel geworden als het iets met auto's of sleutelwerk betreft. Het is een relatie met diepgang.
Gelogd
biertje3
Gast
« Antwoord #93 Gepost op: 06 Juli 2013, 13:16:21 »

hee iedereen

het is al weer even terug sinds mijn laatste update, maar ik heb natuurlijk niet stil gezeten.
het is me namelijk eindelijk gelukt om de deuren er uit te krijgen  Grijns



heb zelf even dit dingetje op de draaibank gemaakt om de pinnen eruit te drijven.


mijn opslag begint ondertussen wel heel vol te worden  Tong

jammer genoeg ook wat minder goed nieuws, ben achter ook weer het een en ander aan roest tegen gekomen.








dit was een kleine tegenslag
en om hier een beetje goed bij te kunnen toch maar de achteras en onderuit gehaald.

tada

ging eigenlijk makkelijker dan verwacht, maar zit helaas wel veel plamuur op de schotels waar de veren in zitten. en dit betekent meestal las werk. dus ga ik deze binnenkort ook maar even kaal trekken, om te kijken in watvoor staat ze zijn.

nu dan maar gewoon even iets schoon maken waar geen roestgaten in zitten

zo das al een stuk beter.


volgende keer ga ik waarschijnlijk beginnen aan het las werk.
en er is noch meer goed nieuws, binenkort word de party tent waar ik in werk vervangen door een (hopelijk) degelijkere en ruimere legertent.

dit was het weer even voor nu

groet tim
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #94 Gepost op: 06 Juli 2013, 19:31:30 »

Hey Tim, je bent weer lekker bezig Lachen wel jammer dat er zoveel roest te voorschijn komt, met de binnenkanten van het spatbord heb ik de grootste moeite mee gehad om daar stukken in te lassen, het metaal heeft een hele rare vorm die je moeilijk na kan maken Droevig

De achteras moet er bij mij ook nog onder uit, zag hier een beetje tegenop, maar als jij zegt dat het best wel meevalt dan durf ik daar wel aan te beginnen, bij mij zijn de veerschotels helemaal doorgerot, gelukkig zat er een nieuwe set schotels bij toen ik de auto kocht.

Groetjes Martin.

Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
zomer72
Gast
« Antwoord #95 Gepost op: 06 Juli 2013, 20:10:36 »

Hey tim, je bent weer lekker bezig....    Toch zou ik je wel een beetje willen waarschuwen ... Namelijk lassen en slijpen in een legertent van katoen is niet het meest brand veilig.    En ik wordt een beetje bang als ik assteunen op een losse ondergrond zie staan...als tip leg er een paar 60 x 40 tegels onder. Zorg aub dat het stabiel staat.
Toch moet ik je meegeven dat ik je doorzettingsvermogen bewonder..... Jouw wagen is een flinke uitdaging.
Vooral doorgaan je inzet wordt vroeg of laat beloont.

Succes.   Zomer69
Gelogd
biertje3
Gast
« Antwoord #96 Gepost op: 08 Juli 2013, 09:41:39 »

hee iedereen

@martin: het is echt makkelijker dan je denkt, remkabel van de handrem los maken,

en daarna de remleiding op de differentieel behuizing en het bevestigings-punt van het slangetje wat ook op de as zit (zit naa het stukje rubber-slang)

staat hier in een vrij schuine hoek omdat ik dit dus eerst was vergeten.
haal dan de stabilisatie stang los(die staaf die aan de ene kant van je auto vast zit en aan de andere aan je as)
daarna haal je je dempers los aan de boven en onderkant(vergeet niet eerst om assteunen onder je as te zetten)
schroef dan de 2 boutjes bij de kruiskoppeling los.
en dan schroef je de schroeven waarmee je draagarmen vast zitten los, en als je je assteunen er nu voorzichtig onderuit haalt dan licht je aandrijfas nu los onder je auto, ik raad wel aan om deze met zijn 2e te tillen (en hij lekte bij mij wat olie toen hij er onderuit kwam en ik hem in een iets andere houding hielt, zal wel aan mij hebben gelegen) als hget goed is ben ik niks vergeten nu.

@zomer. ik zal er rekening mee houden, maar het is in elk geval een stuk beter dan de partytent waar ze nu in staat want die is ondertussen in slechtere staat dan mijn dettje  Knipoog de assteunen staan een heel stuk steviger dan je zou denken, heb er eerst noch flink wat aan gehangen om te kijken of er ook maar iets van beweging in zat maar dat was niet zo, maar ik zal er binnenkort wel iets onder leggen.
bedankt voor de motivatie, geniet er zelf ook noch steeds van(en dat is eigenlijk het belangrijkste vind ik persoonlijk)

groet tim
Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #97 Gepost op: 08 Juli 2013, 10:03:29 »

En ik wordt een beetje bang als ik assteunen op een losse ondergrond zie staan...als tip leg er een paar 60 x 40 tegels onder. Zorg aub dat het stabiel staat

Ik leg altijd twee stel oude velgen+banden zo onder de auto, dat mocht hij van de assteunen schieten, de bodemplaat hierop ruim boven de grond komt te liggen; zo kan ik zeker nooit bekneld raken.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
hummer
Sr. Member
****
Berichten: 375



Bekijk profiel
« Antwoord #98 Gepost op: 07 September 2013, 19:30:01 »

Hoi Tim,

Wat is het stil de laatste tijd?
Je heb het bijltje er toch niet bij neer gegooid?

Gr. erik
Gelogd
biertje3
Gast
« Antwoord #99 Gepost op: 27 September 2013, 08:28:58 »

hee allemaal

natuurlijk ben ik niet gestopt. ik kon alleen niet zo veel doen omdat mijn tent was ingestort en ik op vakantie was.
maar daar komt snel verandering in  Grijns heb de nieuwe tent nu en met en beetje geluk staat deze dit weekend en kan ik weer verder met mijn dettje


dus binnenkort komen er weer echte updates  Grijns

groet tim
Gelogd
zomer72
Gast
« Antwoord #100 Gepost op: 27 September 2013, 10:02:26 »

Dit vind ik wel ultiem , kamperen tussen je restauratieproject    Lachen
Gebruik wel een paar stormbanden met de herst op komst.
mocht je dit weekend niks te doen hebben , http://www.vriendenkring-klassiekers.nl/pages/mcs.html
is niet ver uit de buurt.
succes Zomer69
Gelogd
biertje3
Gast
« Antwoord #101 Gepost op: 05 November 2013, 21:41:56 »

hee allemaal

ik heb een hele tijd niks aan mijn dettje kunnen doen, in verband met eerst vakantie (geen mogelijkheid om aan auto te knutselen gehad) naa de vakantie kwam ik er achter dat mijn tent het had begeven en mijn dettje dus een aantal weken in weer en wind heeft gestaan.
ben sinds dien bezig om een nieuwe tent te krijgen en deze op te zetten.

deze staat inmiddels, kwam er alleen achter dat de 2 overlappende tenten nogal lek zijn dus werd dettje noch steeds nat


daarom ben ik nu bezig om extra noch een soort vijver zeil tussen het frame en het zeil te werken.

hierna ga ik ook maar iets van een vloertje in mijn tent te leggen.
ik hoop dit alles begin december klaar te hebben zodat ik als het iets mooier weer begint te worden in weer hard aan dettje kan werken

groet tim
Gelogd
kadett-b20
Administrator
Hero Member
*****
Berichten: 1331


Kadett B AeroTop II - 1968


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #102 Gepost op: 11 April 2014, 12:16:08 »

Ik kwam net deze advertentie tegen op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/m798441468

Dit project is dus (helaas) niet tot een goed einde gekomen.  Boos
De auto wordt nu verkocht door zijn ouders!

Ralph
Gelogd

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #103 Gepost op: 12 April 2014, 00:59:17 »

toch jammer. hij was zo goed begonnen...
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #104 Gepost op: 12 April 2014, 08:50:27 »

Hey Tim, jammer dat je hem niet meer af kan maken, je was goed bezig en een leuk om jou project te volgen.
Ik begrijp heel goed dat school en diploma's halen nu even belanglijker zijn dan de kadett, ik hoop dat je de kadett nog een beetje kan verkopen, zal niet meevallen om iemand te vinden die aan zo'n project wil beginnen, zal waarschijnlijk alleen voor de onderdelen gekocht worden.

Groetjes Martin.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines