Holland Kadett B Club Forum
12 Mei 2026, 00:54:50 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: even voorstellen mijn kadettjes restauratie  (gelezen 93952 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
biertje3
Gast
« Antwoord #75 Gepost op: 06 Juni 2013, 18:21:30 »

hee allemaal

het is al weer veeeel te lang geleden sinds mijn laatste update dus, daar gaan we dan weer.
maar eerst even, over de kleur begin ik toch steeds meer te twijfelen, want bedacht me laatst dat helemaal zwart met donker rood interieur en dan mooi opgepoetst chroom denk ik dat ook wel heel mooi staat. gelukkig heb ik noch even om hier een besluit over te nemen Grijns staa trouwens ook open voor alle andere suggesties met kleuren.

niet schrikken hoor  Knipoog ben maar een klein beetje begonnen met de voorkant klaar maken voor het nieuwe frontje.

het verschil tussen het oude en nieuwe front

zit noch wel een klein beetje werk aan nieuwe front, maar is een heel stuk beter dan de oude.
ben nu ook maar eens begonnen met passend maken, liever gezecht steeds meer stukjes eraf zagen Tong

en toen paste alles al weer bijna.

past nu bijna perfect, laatste beetje van de pasvorm doe ik pas als ik mijn rechter voorscherm heb gerepareerd en erop heb zitten zodat ik alles vast kan schroeven zodat het allemaal recht zit.
nou om het moreel noch hoger te krijgen even 3 stukjes plaatwerk uit de opslag gehaald en op mijn dettje gelegd, en kijk eens aan ziet er al een heel stuk completer uit.

nou dit zijn de grote stukken plaatwerk die ik noch over heb of eigenlijk weg heb geslepen. Tong

nou nu ik toch noch wat tijd heb kan ik noch wel het een en ander aan de onderkant gaan bekijken maar bij gebrek aan een brug toch maar even iets verzinnen, en tada mijn briljante(of in ieder geval dat vond ik).

en ik pas er zo prima onder zo Grijns
nou ook maar even meteen naar de uitlaat pijp gekeken en het verrotte deel eraf gezaagd, in de hoop dat ik dan noch uit zou komen met de demper.

maar natuurlijk kwam ik nu niet meer uit dus ik moet binenkort ook een nieuwe uitlaat pijp, alleen krijg ik deze niet los van het spruitstuk, en ik krijg het spruitstuk niet los, omdat de torks die erin zitten dolgedraaid zijn, en die krijg ik dus ook noch niet los.
heeft iemand hier noch suggesties voor. ik zat zelf te denken om de koppen van de torks af te slijpen en dan met de tang erop ze alsnoch proberen los te draaien, maar weet niet echt of dit een goed idee is dus hoor heel graag andere ideeën.
nou dit was het weer even.

groet tim 
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #76 Gepost op: 06 Juni 2013, 20:58:12 »

Hoi Tim,

maar natuurlijk kwam ik nu niet meer uit dus ik moet binenkort ook een nieuwe uitlaat pijp

Ik heb nog meerdere voorpijpen liggen voor een enkele voorpijp.

alleen krijg ik deze niet los van het spruitstuk, en ik krijg het spruitstuk niet los, omdat de torks die erin zitten dolgedraaid zijn, en die krijg ik dus ook noch niet los. heeft iemand hier noch suggesties voor. ik zat zelf te denken om de koppen van de torks af te slijpen en dan met de tang erop ze alsnoch proberen los te draaien, maar weet niet echt of dit een goed idee is dus hoor heel graag andere ideeën.

De bouten kun je het beste loskrijgen door ze alvast in te spuiten met kruipolie en over enkele dagen er een M8 bout op vast te lassen. Door het lassen verwarm je de bouten wat goed helpt bij het los krijgen. Als je op deze M8 bouten een goede ring of dop sleutel zet krijg je ze vast wel los.

Ik hoor wel van je of je een pijp nodig hebt.

Groeten Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #77 Gepost op: 08 Juni 2013, 16:23:01 »

Ik onderschrijf Olafs werkwijze. De kop laten zitten en er een bout op lassen.
Het is overigens geen Torx waar 't spruitstuk origineel mee vast zit, maar een 12-tandige gelijkende vatting. De man van de automaterialenzaak wist de naam en ik heb er nu een doosje met bitjes van. Ook de slechte komen dan vaak nog los.

Ik heb ze zelf daarna voor inbus boutjes vervangen, maar er zijn ook heul mooie oplossingen met draadeinden en moertjes voorbij gekomen.
Front ziet er goed uit trouwens!
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #78 Gepost op: 08 Juni 2013, 17:52:04 »

er zijn ook heul mooie oplossingen met draadeinden en moertjes voorbij gekomen.

Het koste me even zoeken maar  ik heb de foto's gevonden in het topic van Martin, apex4x4:

En in het topic van Gertjan, 1967kadett:

Zodra ik weer met een blokje aan het werk ga maak ik het ook zo vast.

Groetjes Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
biertje3
Gast
« Antwoord #79 Gepost op: 08 Juni 2013, 22:06:03 »

Hee allemaal

@ olaf: ik heb vandaag even gekeken naar de uitlaat pijp en hij gaat van 2 naa1 buis.(sorry voor mijn buitengewoon technische benamingen maar vergeet altijd hoe onderdelen heten) dus als dit noch overeen komt dan ben ik wel geïntegreerd.

Das trouwens een heel mooi systeem voor het spruitstuk, heeft u eenig idee waar het te koop is.

@reusjep:bedankt he, ben er best wel een beetje trots op.

Ik heb vandaag het groote gat in de linker kokerbalk enzo dicht gemaakt, morgen de rechter doen, en we zijn weer lekker aan het opbouwen inplaats van slopen Grijns
Morgen meer, en ook meer foto's, nu lekker naar bed en morgen er weer vroeg uit om aan dettje te sleutelen.

Groet tim
biertje3
Gast
« Antwoord #80 Gepost op: 09 Juni 2013, 20:07:18 »

hee iedereen

zoals belooft heb ik hier wat foto's van mijn las werk van afgelopen weekend. been eerst maar eens begonnen met dettje lekker in het zonnetje zetten  Grijns

na even vriemellen een mooi passend stuk gemaakt en erin gelast

misschien niet het mooiste las werk, maar het heeft allemaal wel goed gehecht en dit zie je uiteindelijk ook niet meer, dus maar meteen even iets er overheen gespoten tegen de oxidatie enzo.

en aan de andere kant ongeveer hetzelfde idee. is weer niet het mooiste las werk maar wel stevig, en gelukkig weer uit het zicht.

nu ik toch bezig ben ook maar wat van die zwarte zooi op de a stijlen, tegen de roest.

sorry even vergeten een foto te maken toen ik net gelast had.
maar heb wel foto's van als het zwarte goedje erop( het is overigens overschilderbaar en schuurbaar, dus word geen probleem met de afwerking en spuiten.

ook maar meteen de gaatjes die ernaast zaten dicht gemaakt.

en tada het eindresultaat.

ben ook al begonnen aan de andere kant, maar daar heb ik noch geen foto's van sorry.
als ik hiermee klaar ben begin ik aan de raamstijlen of de vloer en dan werk ik langzaam naar achteren.
moet voor de raamstijlen alleen eerst even de deuren eruit zien te halen, maar dat komt vanzelf wel een keer denk ik.
zo dit was het weer voor dit weekend.

groet tim
ab
Gast
« Antwoord #81 Gepost op: 10 Juni 2013, 09:11:08 »

keurig allemaal hoor. is dit je eerste project? hoed af daarvoor. en met al die foto's ook een zeer leuk verhaal. ga zo door.
biertje3
Gast
« Antwoord #82 Gepost op: 10 Juni 2013, 10:27:37 »

hee ab

ja het is mijn eerste project, en dat niet alleen het is ook mijn eerste auto en de eerste keer dat ik plaatwerk enzo las. eigenlijk is alles wat ik doe voor mij de eerste keer dat ik het doe. heb hiervoor 3 solexen gehad, maar die hadden toch een stuk minder plaatwerk.
dettje had ook ietsje meer roest dan ik oorspronkelijk had verwacht  Tong dus in plaats van een beetje opknappen hier en daar heb ik maar gewoon besloten om mijn dettje helemaal na te gaan lopen, en dan vind je vanzelf meer gaten en roest, maar ik ga inderdaad gewoon lekker door.

groet tim 
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #83 Gepost op: 10 Juni 2013, 16:26:55 »

Hey Tim, wat is dat voor een zwart goedje wat je op de roest spuit, is dat tectyl ? over dat spul kan je normaal geen verf spuiten, de lak laat dan gewoon weer los Lachen

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #84 Gepost op: 10 Juni 2013, 16:39:35 »

RX-5 (roest-penetrerend) en RX-10 ((overschilderbare afdeklaag) is een goede combinatie. http://www.rx5.nl/
Owatrol met loodmenie (is officieel uit de handel) gemengd is ook prima als roeststopper.

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #85 Gepost op: 10 Juni 2013, 16:51:36 »

rx serie van carpotech is erg goed spul. heb ik ook gebruikt. maar let op dat hij niet geschikt is als laklaag. (de delen die in de zon komen)
voor een grotere blik in de wereld van roestbestrijding --> hier heb ik mijn spul vandaan...

Kadett B L "super" 1968 LPG
biertje3
Gast
« Antwoord #86 Gepost op: 10 Juni 2013, 18:52:05 »

hee allemaal

het is geen echte tectyl, staat op de verpakking dat het overschilderbaar is en bescherming bied tegen steenslag. hoop dat het de roest ook een beetje weg houd, ik denk dat ik voor de rest inderdaad op iets anders over ga.
gert: top bedankt ga ik die nu uitproberen Grijns
jeroenvans: daar kennen ze mij ook wel ondertussen komt al mijn gereedschap vandaan, van mijn hamer tot mijn lasapparaat. en het is ook aardig om de hoek voor mij
iedereen weer hardstike bedankt voor de tips  Lachen

groet tim
zomer72
Gast
« Antwoord #87 Gepost op: 10 Juni 2013, 22:15:34 »

Hallo Tim, je bent idd. Heel leuk bezig ..... Maar een steenslag is niet de beste eerste basis... Zelf gebruik ik eerst ijzermenie ( 2 lagen ) en daarna pas een steenslag.  Probleem is namelijk dat steenslag goed afgesloten moet zijn het is namelijk doorlaatbaar, maw als vocht kans krijgt op je staal te komen dan kan je mooie laswerk snel weer aangetast raken.
Met de rx heb ik geen ervaring maar daar wil ik mee gaan werken.

Wat je zeker moet doen is de kokers en inwendige delen met een holle ruimte behandelen, wel als je met lassen klaar bent ... Gaat nogal spetteren en slecht hechten.
Succes. Zomer69
biertje3
Gast
« Antwoord #88 Gepost op: 20 Juni 2013, 06:10:28 »

Hee iedereen

Ik ga inderdaad toch maar over op de RX serie. En vermoedelijk zal ik ook sommige stukken die nu al zwart zijn weer kaal moeten gaan maken(denk bijna alles, maar das niet erg dan gebeurt het namelijk wel in een keer goed). Ik bestel binnenkort zoizo een bus   RX5 en RX10, maar ze hebben ook noch een RX7 waar ze bij zeggen dat die is voor dingen die afgesloten worden Zoals je A-stijlen, maar aangezien ik hier noch niemand over heb gehoord weet ik niet of ik dit ook moet hebben.

Vanmiddag ga ik trouwens weer wat sleutelen, want er is al weer veel te lang niks gedaan aan dettje. Ga proberen de bovenkant van de rechter A stijl te doen en een begin te maken met de vloer minder licht doorlatend maken Knipoog
Nou dit was het weer voor even, vanavond of morgen komt er weer een update met mijn vorderingen.

Groet tim
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #89 Gepost op: 20 Juni 2013, 07:31:10 »

Holle ruimtes in ieder geval met een goede roestbeschermer doorspoelen.
Info zie hier http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,11137.0.html

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8   Omhoog
  Print  

Ga naar: