Holland Kadett B Club Forum
12 Mei 2026, 07:56:00 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Vloeibare Pakking Automaatbak (hoe carterpan loskrijgen?)  (gelezen 11530 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Tim
Gast
« Gepost op: 07 Juni 2013, 09:08:11 »

Beste mede-opel-liefhebbers,

Ik zit met een probleem, ik wil de pakking van mijn automaatbak vervangen, maar ik krijg de carterpan niet los. Alle bouten zijn los, maar een beunhaas heeft een of andere vloeibare pakking/lijm gebruikt om de carterpan vast te plakken.

Ik heb al het een en ander geprobeerd met een schroevendraaier en hamer, maar ik krijg hem echt niet los, en wil niet te lomp doen, wil niet de carterpan verbuigen.

Heeft iemand tips om het los te krijgen? Bedankt!
kwadettilac
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 07 Juni 2013, 09:43:53 »

Misschien verwarmen met een hete lucht verfstripper?
Wel voorzichtig doen Knipoog

Succes,

Erwin

Auto's jonger dan de bestuurder missen karakter daarom:
Olympia A Coupé 1.9S (Origineel) BJ 1969, 204 Kosmosblau met zwart vinyldak.
Kadett-B Car-A-Van 5deurs 1.2S BJ 1968 Lago Blauw met wit dak (www.mijnalbum.nl/Album=ENVVHO3C).
Cadillac Sedan De Ville BJ 1959.
doorwerth
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 07 Juni 2013, 11:07:47 »

Met een scherp plamuurmes rondom lossteken.
Als je jezelf vertrouwd met een mes kan je dit ook met een stanleymes doen maar pas dan wel op , je schiet snel uit.

kadett b1 1967 1.2s , 5.4ltr V8 chevrolet impala 1962

"Aerodynamics are for people who can't build powerful engines"
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 07 Juni 2013, 20:43:54 »

Hey Tim, die carterpannen zitten soms best vast, gewoon aan de zijkant een scherpe schroevendraaier tussen tikken en dan schroevendraaier naar beneden toe trekken, de verlijming pelt zich zelf dan gemakkelijk los en de pan valt zo naar beneden Knipoog

Waarom wil je de carterpan eigenlijk los halen, houd er rekening mee dat een carterpan terug plaatsen samen met de pakkingen een best moeilijk werkje is, omdat de kurken carterpakking uit 4 delen bestaat en deze wil gaan lekken is het aan te raden er weer vloeibare pakking aan bijde kanten van de kurk te smeren, de pakking blijft dan ook veel beter op zijn plaats zitten bij het terug monteren van de carterpan.

Voor kurken pakkingen gebruik ik (LOCTITE vloeibare pakking 5923). normaal is dit best duur spul maar laatst een goedkoop adresje op internet gevonden, een potje kost daar maar iets van €8 . http://www.mroshop.com/producten/vloeibare-pakkingen.html

Groetjes Martin.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 08 Juni 2013, 07:41:55 »

De pakking van de automaat is in één stuk. Ik zou ook voor de plamuurmestactiek gaan. Pas met een schroevendraaier op dat je  't carter niet scheef maakt. En check even dubbel voor boutjes, al kan het eigenlijk niet missen. Knipoog

Let erop dat je schoon kunt werken! De automaat is degelijk zolang de vloeistof/olie goed schoon is.

Tim
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 14 Juni 2013, 12:24:03 »

Het ziet er bij mij heel anders uit; hij zat vast gelijmd. Ben een hele dag bezig geweest, maar hij is er af. Helaas heeft de beunhaas wel bepaalde bouten vervangen voor een afgezaagde M8 (welke een andere spoed hebben, vandaar afgezaagd, want hij kreeg ze er natuurlijk niet in), dus ik moet wel nog ergens de originele bouten vandaan zien te halen. Ze hebben ze helaas niet bij de locale bouwmarkt.

Bedankt voor jullie tips. Ik heb uiteindelijk zonder vloeibare pakking gewoon een originele pakking opgezet, dan heeft een volgende tenminste niet dezelfde ellende als ik. Hopelijk lekt het niet...
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: