Holland Kadett B Club Forum
20 Juni 2026, 04:38:34 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Ophangrubber uitlaat  (gelezen 5838 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
lauraubachs
Gast
« Gepost op: 03 September 2013, 15:01:31 »

Dag heren (zijn er eigenlijk andere dames op dit forum? Ben ze nog niet tegengekomen...),

Laatst startte ik mijn Kadettje en hoorde een vreemd geluid, dus ff gekeken: bleek de rubber waaraan de uitlaat ophangt weg te zijn. Helemaal weg! Dus maakte de uitlaat een vreemd geluid.

Op t forum las ik dat het ophangrubber makkelijk te krijgen is bij de automaterialenhandel, alleen heb ik geen voorbeeld meer om mee te nemen naar de winkel. Dus wie kan mij vertellen welke diameter het rubber moet hebben, en hoe dik ie moet zijn (als ik het me goed herinner is het gewoon een rond rubber). En heeft iemand misschien een fotootje van de ophanging, dan weet ik tenminste zeker dat ik hem goed bevestig.

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes,
Laura
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 03 September 2013, 16:12:21 »

Niet echt duidelijk

Beter:

In de twee holle steunen waar het rubber omheen zit horen twee rubber proppen, waar de uitlaat tegenaan kan stoten als hij op een slecht wegdek op en neer veert. (op de eerste foto is te zien hoe de pijp onder die twee openingen doorloopt; de rubber stootproppen ontbreken daar volgens mij).

Ik heb zelf al eens een rubber blok versneden om die twee proppen zelf te maken; werkte ook prima.

Materiaaldikte rubberring is 10 mm. en de diameter van de ring is hart op hart 10 cm. (tenminste, dat is de reservering die ik heb liggen)

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 03 September 2013, 16:59:53 »

Dag heren (zijn er eigenlijk andere dames op dit forum? Ben ze nog niet tegengekomen...),

Ja, LittleKadettje, Nicole,...

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: