ai dat blijkt niet al te simpel te zijn om te vervangen, weet iemand wat de kosten zoal zullen zijn?(zelf doen of garage)
en kan ik hier nog met rijden? of best laten takelen?
Een koppakking (joint culasse) laten vervangen bij een garage kost normaal best een paar euro's (gewoon even navragen bij de garagist).
Bij een moderne auto is vervangen van een koppakking best moeilijk omdat er meestal nog een distributie riem aan vast zit, bij een kadettje juist heel erg simpel omdat deze een onderliggende nokkenas heeft, om de kop er van af te halen hoef je maar een paar dingen los te schroeven en je kan de kop er zo vanaf halen.
Uit jou reactie neem ik aan dat je niet zo'n ervaring hebt met sleutelen, wees niet bang want iedereen kan aan een opel sleutelen, de techniek is zo simpel dat met een beetje begeleiding dit iedereen kan

Voorzover ik kan bedenken is het enigste probleem wat je zal hebben is het gebrek van speciaal gereedschap, het uitlaatspruitstuk zit namelijk vast met een torx-bit en je hebt een momentsleutel nodig, de rest gewoon simpel gereedschap.
Mocht je het aandurven om hier zelf aan te beginnen moet je het laten weten, dan zullen we jou hier op het forum er helemaal doorheen loodsen

Groeten Martin.