Holland Kadett B Club Forum
12 Mei 2026, 00:55:41 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Wat is dit voor merk / type auto?  (gelezen 5907 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 29 December 2013, 23:12:45 »

Mijn jongste zoon Ruben is net als zijn neef besmet met het virus "grot-lopen". Nu zijn er in Zuid-Limburg en het aangrenzende Belgiƫ genoeg mogelijkheden om dit te doen. Als vader probeer je je een beetje te verdiepen in wat je kinderen zoal doen, en eigenlijk werd ik zelf ook wel erg nieuwsgierig hoe deze gangen er allemaal uitzien.

Na wat Googlen en Opem Street Map kaarten te hebben bekeken kwam ik achter het bestaan van een 1.3 km nagenoeg rechte gang. Deze eindigt bij een voormalig militair fort van voor de oorlog. Dit fort is nu als museum te bezoeken, maar deze gang behoort niet bij dit complex.

Vandaag ben ik samen met mijn zoon en mijn 2 honden deze gang gaan zoeken, en tot mijn verbazing kon ik er gewoon inlopen  Geschrokken Binnen bleek niet 1, maar 2 grote gangen parallel aan elkaar te lopen, waarbij 1 zeer schoon en vlak is. De andere is ook goed begaanbaar, maar bevat regelmatig erfenissen van bezoekers (zwerfafval) of uit het verleden. Van die laatste categorie is de onderstaande foto: Een autowrak van eind jaren 40 begin jaren 50 (denk ik). Heeft iemand een idee om wat voor merk en/of type het hier gaat?

Ik ben overigens de hele tunnel door gelopen, en aan de andere kant heb ik het militaire fort ook nog bezocht! Het was een super dag om met mijn zoon te delen!

Ralph

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 30 December 2013, 08:13:20 »

Van die laatste categorie is de onderstaande foto: Een autowrak van eind jaren 40 begin jaren 50 (denk ik). Heeft iemand een idee om wat voor merk en/of type het hier gaat?
Ralph
Die was voor mij heel gemakkelijk, ben altijd veel met amerikanen bezig geweest Grijns

1952 Chevy 3100 Stepside Pickup Truck

Groetjes Martin. 

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 30 December 2013, 08:20:59 »

potver Grijns Martin je was me voor Knipoog dit is altijd mn jeugddroom geweest zo'n chevy stepside.

gr Paul
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 30 December 2013, 08:53:15 »

De gevolgen van 99% luchtvochtigheid tonen zich wel... Huilen
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 30 December 2013, 09:12:28 »

Zo aan de randen van de tunnel te zien lijkt het wel of die een tijd onder water heeft gestaan, echt een hele mooie vondst  Cool

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 30 December 2013, 11:57:38 »

Martin en Paul dat is wel een super snel antwoord! Inderdaad een mooi model auto.

Ik heb inmiddels wat meer gezocht naar info over deze tunnel, en hij heeft zelfs een naam! Hij is inderdaad aangelegd om een verbinding te krijgen tussen de Maas en het militaire fort. Aangezien de Maas soms erg hoog staat, kan het best zo zijn dat deze tunnel tijdelijk onder water heeft gestaan. Overigens was deze tunnel nu helemaal droog.

De auto staat aan de ingang (Maaszijde) terwijl ik niet zeker wist of de uitgang (Fort zijde) open was. Dit bleek dus wel het geval, anders had ik weer 1,3 km terug moeten lopen door de tunnel.

Opmerking: Voor mensen die ook willen "grot lopen" (eigenlijk zijn de mergelgrotten geen grotten maar groeves), het is niet handig om dit te doen zonder dat er een goede gids bij is, want verdwalen in de mergelgangen ten zuiden van Maastricht is heel goed mogelijk!

Ps. dat deze tunnel open is, wil niet zeggen dat het ook is toegestaan om deze te betreden. Wat ik heb gedaan mag dus eigenlijk niet, en is dan ook op mijn eigen verantwoording gedaan! Verdwalen in deze tunnel is echter niet mogelijk, want deze tunnel heeft geen zijgangen.

Ralph

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: