Mijn jongste zoon Ruben is net als zijn neef besmet met het virus "grot-lopen". Nu zijn er in Zuid-Limburg en het aangrenzende Belgiƫ genoeg mogelijkheden om dit te doen. Als vader probeer je je een beetje te verdiepen in wat je kinderen zoal doen, en eigenlijk werd ik zelf ook wel erg nieuwsgierig hoe deze gangen er allemaal uitzien.
Na wat Googlen en Opem Street Map kaarten te hebben bekeken kwam ik achter het bestaan van een 1.3 km nagenoeg rechte gang. Deze eindigt bij een voormalig militair fort van voor de oorlog. Dit fort is nu als museum te bezoeken, maar deze gang behoort niet bij dit complex.
Vandaag ben ik samen met mijn zoon en mijn 2 honden deze gang gaan zoeken, en tot mijn verbazing kon ik er gewoon inlopen

Binnen bleek niet 1, maar 2 grote gangen parallel aan elkaar te lopen, waarbij 1 zeer schoon en vlak is. De andere is ook goed begaanbaar, maar bevat regelmatig erfenissen van bezoekers (zwerfafval) of uit het verleden. Van die laatste categorie is de onderstaande foto: Een autowrak van eind jaren 40 begin jaren 50 (denk ik). Heeft iemand een idee om wat voor merk en/of type het hier gaat?

Ik ben overigens de hele tunnel door gelopen, en aan de andere kant heb ik het militaire fort ook nog bezocht! Het was een super dag om met mijn zoon te delen!
Ralph