Holland Kadett B Club Forum
19 April 2026, 08:41:39 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Speling versnellingspook  (gelezen 16445 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Gepost op: 25 Januari 2009, 21:54:00 »

Hallo,

De pook van mijn kadett (korte pook) heeft vrij veel speling. Ik moet echt een beetje spelen met de pook om hem in de goede versnelling te krijgen. In elke versnelling kan ik de pook wel een rondje laten maken van 20 cm doorsnee zonder dat ie eruit vliegt. Ik weet dat er op het duitse forum allemaal doorsnee tekeningen staan maar helaas is het duiste forum al een tijdje offline (of heeft iemand een nieuwe link daar naar toe?

Mijn vragen zijn:
- Heeft iemand een doorsnee tekening van de bak met korte pook?
- Heeft deze bak altijd wel een beetje speling of kan ik hem echt strak krijgen?
- Mijn gevoel zegt (ik heb het schakelmechanisme nog niet los gehad) dat ik het met vervangen van de verbindingsblokjes klaar ben?

Ik hoor graag van jullie.

Groeten Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 14 December 2006, 12:00:04 »

[quote
1-of heeft iemand een nieuwe link daar naar toe?
2- Heeft iemand een doorsnee tekening van de bak met korte pook?
3- Heeft deze bak altijd wel een beetje speling of kan ik hem echt strak krijgen?
4- Mijn gevoel zegt (ik heb het schakelmechanisme nog niet los gehad) dat ik het met vervangen van de verbindingsblokjes klaar ben?Groeten Olaf[/quote]

1.
Dat forum kampt met personele en technische problemen; ter vervanging tijdelijk:
http://www.kadett-b-und-olympia-a-club.de/deutsch/deutsch.html
2.

3.
Bij mij is er ook (te) veel speling in de (korte) pook.
Mocht jij dit probleem oplossen, dan houd ik mij aanbevolen:{blink}

4.zie 3

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 15 December 2006, 08:08:00 »

Hoi Gert,

Bedankt voor de tekeningen, hier kan ik wel mee verder. Voor mijn gevoel zit de speling in de schakel stang aangezien en twee keer een kogel zit in de schakelstang. Ik ga eerst proberen of ik er zo bij kan zonder de hele bak uit te bouwen.

Zodra ik het voor elkaar heb laat ik het hier wel weten zodat meerdere mensen er wat aan hebben. En Gert, als het gelukt is mag je best langs komen kijken. Voor jou is het maar 35 km naar Goor. Knipoog

Groeten Olaf

Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 15 December 2006, 09:04:00 »

Ik denk ook, dat het 'm zit in de overbrenging tussen de korte pook en de bak zelf.
Als je de manchet om de pook verwijdert, kom je volgens mij niet bij deze overbrenging; in de tunnel zit slechts een rond gat met een diameter zo groot, als de onderzijde van de manchet.
Ik denk, dat de bak er onder uit moet Droevig
Op dit moment lig ik nog te klooien met de ontsteking, maar als alles weer naar behoren werkt, treffen we elkaar maar eens, spelling in de pook of niet :{blink}

topcat
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 05 Januari 2007, 18:11:00 »

gert dat boek van jou is wel erg handig iedere keer

gr jacob:cool

kadett caravan 2.4 1969
Chippie
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 05 Januari 2007, 21:44:00 »

Zeker handig!
Wou dat ik 'm op DVD had Knipoog
Zeker als er geen schroef of bout meer in je wagen zit en alles dus van scratch af aan weer moet worden opgebouwd..
Ik weet nu al, dat ik vraagtekens ga krijgen van hoe zat dat ook alweer Lachebek
Gelukkig heb ik veel detailfoto's gemaakt
Jinx
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 05 Januari 2007, 21:45:00 »

staan die dingen enkel in het werkplaatsboek of ook in een vraagbaak?
wat staat er eigenlijk concreet in zo'n ding?

kadett-doc
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 05 Januari 2007, 23:35:53 »

Citaat
 Hallo,

De pook van mijn kadett (korte pook) heeft vrij veel speling. Ik moet echt een beetje spelen met de pook om hem in de goede versnelling te krijgen. In elke versnelling kan ik de pook wel een rondje laten maken van 20 cm doorsnee zonder dat ie eruit vliegt. Ik weet dat er op het duitse forum allemaal doorsnee tekeningen staan maar helaas is het duiste forum al een tijdje offline (of heeft iemand een nieuwe link daar naar toe?

Mijn vragen zijn:
- Heeft iemand een doorsnee tekening van de bak met korte pook?
- Heeft deze bak altijd wel een beetje speling of kan ik hem echt strak krijgen?
- Mijn gevoel zegt (ik heb het schakelmechanisme nog niet los gehad) dat ik het met vervangen van de verbindingsblokjes klaar ben?

Ik hoor graag van jullie.

Groeten Olaf

hallo Olaf, de speling waar jij het over hebt komt van 99,9% uit de kunstof bus waar de pook in beweegt dat deze versleten is. als ik het goed heb gezien op de afbeelding van Gert is het nr. 81 wat versleten is en deze zit vast met de 2 pinnen die naar buiten geperst moet worden. het is raadzaam om bij kapotte versnellingsbakken deze te verwijderen, ze zijn zo goed als niet meer te krijgen.(!)

chris
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 05 Januari 2007, 23:43:00 »

voorbeelden:

Op deze laatste pagina lees je mijn "probleem":

"de motor wordt verwijderd ... enz." Die manual, hoe kom je/ik daar aan??

Jinx
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 05 Januari 2007, 23:59:00 »

een van deze?
http://stores.ebay.com/Automotive-Books-and-Manuals_Opel_W0QQcolZ4QQdirZQ2d1QQfsubZ2868652QQftidZ2QQtZkm

zou anders opel er officieel geen meer verkopen? misschien kan je ze daar bijbestellen (al is de kans klein maar heb ze even gemaild :p)

kadett-doc
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 06 Januari 2007, 08:41:00 »

als ik het niet verkeerd gelezen hebt gaat deze topic over: "Aandrijving>>Speling versnellingspook"

Chris
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 06 Januari 2007, 09:41:00 »

klopt, :{blink} , hier moet hogerhand ingrijpen en delen verplaatsen naar "gezocht WPHB".

kadett-doc
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 06 Februari 2007, 22:53:32 »

Citaat
 Hoi Gert,

Bedankt voor de tekeningen, hier kan ik wel mee verder. Voor mijn gevoel zit de speling in de schakel stang aangezien en twee keer een kogel zit in de schakelstang. Ik ga eerst proberen of ik er zo bij kan zonder de hele bak uit te bouwen.

Zodra ik het voor elkaar heb laat ik het hier wel weten zodat meerdere mensen er wat aan hebben. En Gert, als het gelukt is mag je best langs komen kijken. Voor jou is het maar 35 km naar Goor. Knipoog

Groeten Olaf

hallo Olaf, heb je de speling aan de pook al opgelost, graag jouw reactie hierover.
Chris
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 07 Februari 2007, 07:48:00 »

Hoi Allemaal,

Ik ben er nog niet echt aan toe gekomen. Ik heb de pook van binnen uit los gehad en het een beetje bekeken, en toen alles maar weer terug gezet. En ineens was de speling al een stuk minder. Inmiddels rij ik er al weer enkele weken mee en de speling blijft hetzelfde (niet meer zo veel als in het begin). Erg raar. Maar ik ben nog wel van plan om het te gaan oplossen maar dan moet het wel weer wat warmer worden. En uiteraard hou ik jullie op de hoogte.

Groeten Olaf

kadett-doc
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 07 Februari 2007, 07:50:00 »

Olaf heb je alleen de pook uit de bak gehaald en dan weer terug geplaatst.
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: