Holland Kadett B Club Forum
20 Juni 2026, 03:07:26 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: dansende benzine en temperatuur meter  (gelezen 9852 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
ikdenman
Gast
« Gepost op: 23 Maart 2014, 14:20:15 »

als ik bijvoorbeeld mijn knipperlicht aan heb staan dan gaan de naalden van mijn benzine en temperatuurmeter op en neer . zelfs als ik de ventilator aan zet of de verlichting  dan geeft de benzine meter minder aan en de temperatuur meter mee . wat zou dat kunnen zijn Verbaasd
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 23 Maart 2014, 14:46:00 »

Aarde probleem.
Zet een goede aard-aansluiting op je tank, want een gelakte tank verliest vaak zijn goede aard-contact.
En als je een keer je klokkenunit er uit hebt, zet dan gelijk een extra, goede aardaansluiting bij op de bestaande (bruine draad, extra draad ergens aan de carrosserie zetten)

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
ikdenman
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 26 Maart 2014, 19:58:01 »

vandaag een extra massa aan de klokkenset gezet , nu dansen de meters niet meer als het knipperlicht aan staat wel geeft de temperatuur meter meer aan en de benzinemeter minder als ik of de ventilator of de verlichting aan zet zou ik dan ook extra massa aan de lampen en ventilator moeten zetten  Verbaasd Verbaasd Verbaasd Verbaasd
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 26 Maart 2014, 20:28:41 »

Bedenk wel dat deze auto,s  meer dan 40 jaar oud zijn en de techniek eenvoudiger is.

Hierdoor kunnen dit soort afwijkingen voorkomen als er extra veel spanning gevraagd wordt. Spanningvreters zijn dim/grootlicht,aanjager of mits gemonteerd achterruitverwarming.In de tijd dat deze auto,s nog nieuw verkocht werden had ik ook al mijn rijbewijs en deze kleine afwijkingen in de meters keken we niet van op.

Ook in mijn kadett komt deze afwijking voor en zolang je weet waardoor het komt en niet erger wordt is er niets aan de hand.

Mocht het je toch lukken om via goede aarde de meters stil te krijgen, horen we dit graag van je.

Persoonlijk zou ik niet verder zoeken.

Succes

Fred Uut Huuessen.

ikdenman
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 26 Maart 2014, 20:46:15 »

nou ik dacht van als het iets eenvoudigs is dan verhelp ik het maar stoorde mij meer als het knipperlicht aan stond ! als ik de ventilator aan zet zakt de benzine meter een kwart tank en geeft de temperatuur meter een kwart meer aan  ! maar heb extra draadje massa aan de klokkenset gemonteerd en nu dansen ze iig niet meer met het knipperlicht mee hahahahaha
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 26 Maart 2014, 21:08:49 »

Ja dat van dat knipperlicht bedoelde ik niet, goed dat je dat opgelost hebt

Het minimale reageren van de meters op aanzetten van lichten of aanjager, hoort een beetje bij deze oude wagens.

Als je benzinemeter en temperatuurmeter nog steeds een kwart meer of minder aan geeft, dan kun je verder zoeken. maar ik had begrepen dat dit nu minimaal was.

Voorbeeld: heb me eens rotgezocht naar een iets zwakker wordende knipperlichten, als de remlichten aangingen, ik meende dat dit een apk punt was.Later zei mijn garagehouder, dat ik dit nooit voor mekaar zou krigen. Hoort bij deze auto,s zei die.

Nogmaals succes

Fred Uut Huuessen
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 27 Maart 2014, 00:49:57 »

bij modernere en/of luxere auto's zit er een spanningsregelaar in het dashboards puur voor de klokjes. dat voorkomt dit probleem geheel.
verder zit er vaak een condensator in het brandstof vlotter circuit of klotsen van de tank te filteren.

Kadett B L "super" 1968 LPG
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 27 Maart 2014, 08:28:57 »

Een extra aardedraad aan je tank is simpel en de tank heeft deze (goede) aarding echt nodig want de aangesloten draad is de plus; voor de min heeft hij geen (draad)aansluiting.

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: