|
stephan65
Gast
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 01 Juli 2014, 12:35:29 » |
|
Waar deze roest vandaan komt weet ik niet precies maar ik ( en ik hoop ) dat het vliegroest is van de cilinderwanden. Deze zien er inmiddels netjes zonder krassen uit, zelfs geen aanslag! Probeer nu de bouten los te krijgen van het uitlaatspruitstuk maar twee zijn inmiddels dol! Dus nu even wat anders proberen, zag al een tip hier met afslijpen en er twee moeren op draaien.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Olaf
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 01 Juli 2014, 13:42:41 » |
|
Probeer nu de bouten los te krijgen van het uitlaatspruitstuk maar twee zijn inmiddels dol! Dus nu even wat anders proberen, zag al een tip hier met afslijpen en er twee moeren op draaien.
Hoi Stephan, Heb je ook een lasapparaat? Ik las altijd een stuk ijzer op de boutkop. Door het lassen wordt ie goed heet en krijg je hem er meestal wel makkelijk uit. Groeten Olaf
|
|
|
|
|
|
Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie) Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1) Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
|
|
|
|
stephan65
Gast
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 01 Juli 2014, 15:30:31 » |
|
Lasapparaat kan ik misschien wel regelen alleen de lasser nog 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
wienf390
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 01 Juli 2014, 17:07:13 » |
|
Eerst uiteinden er afslijpen, daarna spruitstuk afnemen en dan op de overgebleven draad 2 moeren schroeven en tegen elkaar in draaien. Eerst inspuiten met kruipolie en dan proberen draadeind los te schroeven.
Succes Fred Uut Huuessen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
stephan65
Gast
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 15 Juli 2014, 13:23:08 » |
|
Eindelijk het spruitstuk is los! Met een dremel de bouten ingeslepen en daarna met een slagschroevendraaier bewerkt en ja hoor pfff...ze zijn los. Nu begonnen met de carterpan verwijderen en merkte dat er veel slijpsel in lag. Alleen op het oog of wanneer je aan de krukas draait lijkt je niets te merken of te horen. Nu hoor ik hier van de lagerschalen maar zijn die makkelijk te vervangen en ik weet ook niet of ze versleten zijn. Ook een vraagje over de klepseals ( 1200 motor ) zijn deze makkelijk te vervangen?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeroenvans
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 15 Juli 2014, 19:53:45 » |
|
als de motor klepseals heeft, dat hebben ze namelijk niet allemaal, dan is het een kwestie van de klepveren losmaken en de seals vervangen.
|
|
|
|
|
|
Kadett B L "super" 1968 LPG
|
|
|
|
stephan65
Gast
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 03 Augustus 2014, 22:51:15 » |
|
Help! Eindelijk de motor een mini rivisie gegeven en vandaag zat hij er dan in. Spannend starten en wat blijkt? Alleen maar ploffen en knallen. Waarschijnlijk dus ontsteking en nu mijn vraag in de vraagbaak stond de as van de oliepomp moet op 5 over half 2 staan maar vanuit welke kant van de motor gezien. Waarschijnlijk zit hiet het probleem. Wie heeft tips> Alvast bedankt!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peter96
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 03 Augustus 2014, 23:22:58 » |
|
Als de kleppen van cilinder 4 tuimelen moeten de contaktpunten van cilinder 1 net opengaan. Dus dan ook wel bij de juiste kabel van cilinder 1 op verdelerkap.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
stephan65
Gast
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 04 Augustus 2014, 18:14:51 » |
|
Ja daar heb ik op gelet. Wat ik alleen niet precies wat in de vraagbaak staat om de stand van de oliepompas welke op 45 graden moet staan ofwel op "vijf voor half twee ", maar vanaf welke kant gezien?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
apex4x4
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 04 Augustus 2014, 19:54:09 » |
|
Het maakt in principe niet uit welke stand de pompas gezet word, aan de beschrijving die je nu geeft krijgt de cilinder op een verkeerd moment een vonk, dus opnieuw de tekens van de krukas poelie tegenover elkaar zetten (bdp op nul) nu bougie van eerste cilinder er uit draaien ( dit is de cilinder die het dichtste bij de radiateur zit). Kijk nu of deze zuiger op zijn hoogste punt staat, dit kan je controleren door een lange schroevendraaier in het bougie gat te steken en het vliegwiel een beetje heen en weer te draaien. Als dit nu is dan volg je bougie kabel van deze cilinder naar de verdelerkap, de rotor onder de verdelerkap moet nu naar de bougie kabel wijzen, als dit zo is moet de motor gewoon kunnen starten  Groetjes Martin.
|
|
|
|
|
|
1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
|
|
|
|
Peter96
|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: 04 Augustus 2014, 20:18:28 » |
|
Moet dus wel de 4e op tuimelen staan want op het moment dat 1 tuimelt staat de zuiger ook bovenaan en heb je pressies alles op de verdelerkap 180* verder staan. Oliepompas en de stand ervan is verder dan niet belangrijk.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
apex4x4
|
 |
« Antwoord #26 Gepost op: 04 Augustus 2014, 20:32:52 » |
|
Moet dus wel de 4e op tuimelen staan want op het moment dat 1 tuimelt staat de zuiger ook bovenaan en heb je pressies alles op de verdelerkap 180* verder staan. Oliepompas en de stand ervan is verder dan niet belangrijk.
Misschien een stomme vraag maar wat bedoel je met kleppen op tuimelen staan, bedoel je dan de inlaat klep of de uitlaatklep open of dicht ??
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peter96
|
 |
« Antwoord #27 Gepost op: 04 Augustus 2014, 21:30:20 » |
|
Op het moment dat cilinder 1 ontsteking krijgt staan dus de kleppen daar dicht. Op dat moment spoelt cilinder 4 en tuimelen daar de kleppen. Tuimelen is dus het moment dat inlaat sluit en uitlaat opent. Daar zit altijd ivm spoelen een bepaalde overlap in en dat is dus het tuimelmoment. In beide gevallen staat dus zuiger 1 evenals zuiger 4 op bdp. Ik hoop dat dit zo beetje begrijpelijk overkomt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
stephan65
Gast
|
 |
« Antwoord #28 Gepost op: 16 Augustus 2014, 09:14:53 » |
|
Hij loopt weer! Pffff....was toch wel weer even wennen hoor! Motor loopt prima nu binnenkort naar de APK dan kan ik eindelijk rijden waar ik al zo lang op zit te wachten!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
apex4x4
|
 |
« Antwoord #29 Gepost op: 16 Augustus 2014, 09:17:28 » |
|
Hij loopt weer! Pffff....was toch wel weer even wennen hoor! Motor loopt prima nu binnenkort naar de APK dan kan ik eindelijk rijden waar ik al zo lang op zit te wachten!
Super goed, ben blij dat het gelukt is 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|